Caronatopic #13

Als ik degene zou zijn aan wie je het zou vragen, kleine moeite en ik zou het met alle plezier doen. Zo vaak spreek ik nu niet af met mensen maar als ik zou weten dat die persoon een risico-groep was (doe dit ook als ik naar mijn ouders ga) dan inderdaad even een zelftest. Kan het gelukkig makkelijk betalen dus waarom dan een risico lopen dat ik iemand toch zou besmetten.

4 likes

Ga ik ook zeker doen, ben heel benieuwd wat daar uit zal komen

3 likes

Ik heb dit de laatste keren dat ik wat meer mensen (vier of drie) zag ook elke keer afgesproken en iedereen vond het zelf ook alleen maar fijn. Wanneer ik met vrienden eet doen we dit niet, maar houden we wel afstand.

1 like

Top, de mensen die we zaterdag gezien hebben, hebben vermoedelijk Corona (officiële uitslag komt ASAP) We gaan weer gezellig in quarantaine tot donderdag :+1:t2:🥲

Huh, wat controleer je er dan mee? Of ben ik hier even te moe voor

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het complottheorieën topic

nee joh, wie had dat gedacht

4 likes

Je controleert je testafname. Dus als die positieve controle niet positief uitslaat, dan doe je iets verkeerd in je testafname (je roert bijvoorbeeld in iemands oor in plaats van in zijn neus, of je raakt het neusslijmvlies niet genoeg, of je zwaait er mee rond als een wichelroede).
Je kunt zo dus de techniek van een nieuwe werknemer of van het gebruik van een nieuw merk test controleren op kwaliteit.

10 likes

Wat een gedoe, m’n zoontje (5 jaar) had wat verhoging dus we wilden hem laten testen.
Afspraak gemaakt bij de ggd. Komt mijn man met zoontje en onze baby daar aan, moeten ze serieus minimaal 2 uur wachten (buiten met 3 graden) voordat hij aan de beurt zou zijn.
Man zegt nog: maar ik ben hier ook met een baby, ik kan toch niet 2 uur met een baby in de kou wachten.
Ja, was niks aan te doen.
Dus toen is mijn man maar naar huis gegaan weer.
Ik snap gewoon niet dat de ggd deze afspraken dan inplant als ze het niet aankunnen? Plan dan op een later/rustiger moment?

1 like

Ugh. Ik ben de afgelopen tijd één keer naar een meeting geweest, was heel streng qua corona-maatregelen (vergaderruimte normaal voor 25 personen, zaten we nu met 6, elk 2-3 meter uit elkaar, en hebben de hele tijd ons mondkapje opgehouden). Nu blijkt iemand daar corona te hebben gehad. Het is een laagrisico-contact. Ondanks dat blijkt de persoon die er vlak naast zat (met dus 2 meter tussen) nu ook positief te zijn, ofwel was hij al eerder besmet maar ook dat is geen goed nieuws natuurlijk. Het blijft een zgn. ‘laagrisico-contact’ maar ik heb toch serieus schrik dat ik mogelijks ook besmet kan zijn. Ik blijf sowieso thuis & zie niemand, maar vind het wel kut. En nu denk ik bij elke nies of elk beetje spierpijn meteen dat ik corona heb :roll_eyes:

(Ik heb me nog niet laten testen omdat het 1) een laagrisico-contact was en 2) ik de testsystemen ook niet wil overbelasten nu ik toch geen symptomen heb en thuis blijf.)

3 likes

Dit precies al twee jaar 🥲

Maar sterkte, hopelijk ontspring je de dans!

2 likes

Ja het is echt overal zo lijkt het. Ik stond vandaag ook een uur buiten te wachten met mijn peuter.
Er was een giga rij, en net nadat wij aankwamen werd er medegedeeld dat de vrije inloop rij niet meer geholpen kon worden; ze konden het niet aan.Heel veel mensen echt niet blij. Sprak ook nog een medewerker en die zat er ook doorheen. Ze zuchtte en vertelde dat ze weer waren gevraagd langer te blijven, maar ze was kapot en al vanaf 07:30 bezig.

3 likes

Je hebt al antwoord gekregen van @Merel zie ik!

We apart dit hoor, tegenovergesteld aan wat ik heb meegemaakt! Ik had wel echt super veel moeite om een afspraak te maken hier op de locatie in de stad, die was uiteindelijk voor afgelopen vrijdag gelukt.
Had ook grote drukte verwacht. Maar was er echt met 5 minuten doorheen. En ik woon in een brandhaard :sweat_smile:
Het bleef zeg maar wel de hele tijd doorstromen maar bij de loketten die open waren stond telkens maar 1 of 2 personen max in de rij.

2 likes

Niet subtiel proberen te doen. Je kan gewoon niet op die dag en geeft haar wel op een ander moment een cadeau /aandacht.

9 likes

Vandaag weer een niet-gevaccineerd relatief jong iemand in moeten sturen met covid, hartstikke obees en we hebben haar in april (!) persoonlijk benaderd, of we haar op mochten geven voor Pfizer met voorrang vanwege haar BMI, wilde ze niet… :frowning: En nu gewoon een realistisch scenario dat ze het niet gaat redden. Echt, wat doen mensen zichzelf toch aan…

18 likes

Fijn om te horen dat het wel goed geregeld is op andere plekken!

Edit: dit verklaart denk ik ook een hoop: https://nos.nl/video/2407581-uren-wachten-op-coronatest-in-utrecht-vanwege-personeelstekort-en-storing
In ieder geval wat betreft de lange wachttijden vandaag dan.

2 likes

Een vriendin van mij moest zich laten testen en toen waren er blijkbaar ook heel veel mensen in de rij die zonder afspraak kwamen en probeerden zo alsnog sneller getest te worden 🥲

3 likes

Maar op heel veel plekken mag je ook gewoon komen testen zonder afspraak, dus die mensen doen dan niet echt iets verkeerd toch.

1 like

Oh ook bij de GGD? Want dan heb ik niks gezegd.

1 like