ik ben nog aan het terug lezen maar wbt de supermarkten, hier is vorige week 7.5x meer winst gemaakt dan vorig jaar (deel daarvan zal wel door Pasen komen maar het grootste deel gewoon door corona) . daarnaast merk ik zelf dat het gewoon druk blijft, mensen zijn natuurlijk ook meer thuis dus er word meer gegeten
Over die tentamens- ik begreep dat er niet continue iemand zit te kijken, maar dat er een software ingebouwd zit, en als je “verdachte” (volgens de software) bewegingen maakt ofzo je beeld bekeken wordt?
de laatste tijd erger ik me zo erg aan mensen in de supermarkt (ik zit er natuurlijk ook de hele dag in dus dan zie je wat).
mensen proppen volop hun kinderen winkelwagens in, die prima buiten kunnen wachten of zelf met een wagen kunnen lopen. soms zitten en staan er wel 3 tot 5 kinderen in een wagen.
als mensen een bekende tegen komen stopt corona ze er niet van om gezellig een babbeltje te maken over hoe erg het allemaal wel niet is!!! als kers op de taart stonden een paar dagen geleden twee mensen op 10 cm afstand elkaar steeds aan te raken. heb ze toen even vriendelijk gevraagd of ze verder willen gaan met boodschappen doen
mensen laten de tissues (van het schoonmaken van de wagen hoop ik) overal achter in de winkel. je zou haast denken dat zij nog een paas speurtocht voor ons willen creëren door de tissues tussen de schappen te proppen. zag zelfs een man die zijn tissue in de post nl zak duwde…
en zo. veel. mensen. die. samen. boodschappen. doen.
en laten we over Peter r de vries maar niet beginnen
Ik ging net naar de appie en had bijna geen ruimte. De volgende keer maar weer verkleed gaan.
Het is niet een webcam en een docent die dit in de gaten houdt. Het programma kan je webcam en microfoon opnemen, screenshots van je scherm maken, je internet gebruik tracken en er kan gevraagd worden een 360 graden opname van de ruimte waar je je bevindt te maken. Ik vind dat echt ver gaan, en dan kijk ik nog niet eens naar de praktische problemen (je moet je in een stille ruimte bevinden, een stabiele internetverbinding hebben, een webcam hebben, je mag niet wegkijken van je scherm). Zit er persoonlijk niet op te wachten dit soort software op mijn persoonlijke computer te installeren van een bedrijf wat ik niet ken
Ik zou dit dus gewoon niet vol kunnen houden, en al helemaal niet thuis. Als ik normaal in een collegezaal zit om een tentamen te maken moet ik soms ook gewoon even naar links of rechts kijken.
@Shaaar wat tof. Nu gaan mijn handen beginnen te jeuken
Ja ik zit in Tilburg dus ben erg benieuwd wat nu het uiteindelijke plan is, hoorde namelijk dat een opleiding al had gezegd dat ze het niet gingen gebruiken. Vind het heel kwalijk gezien er zoveel andere opties zijn. Je vraagt nu een student, die meestal niet ruim in het geld zitten, te kiezen tussen het opgeven van privacy of een jaar studievertraging (en dus 2k betalen). Hoe langer ik erover nadenk hoe bozer ik erom word haha
Ja die kan je toch lenen!!! Misschien dat ze daar nog meer info over geven maar tot nu toe is het een enorm vaag verhaal
Woooow hoe heb je dit gemaakt? Echt heel erg vet!
naam weg ben ik (like maar als je het gelezen hebt, dan verwijder ik de naam weer )
Ja dat rewiren gaat ontzettend snel idd!
Zou de uni daar voor gaan compenseren? Bij ons is dit ook gaande en is al bekend dat de volgende lichting minimaal een half jaar vertraging zal oplopen.
Er zijn een soort van vaste stage plekken, en de huidige stagiaires kunnen nu niet stage lopen en gaan dat in september afmaken —> maar dat kunnen de nieuwe master studenten dus een half jaar later pas stage lopen.
Daarvan denk ik ook: moet je als student dan wel de volle mep betalen 1.5jr (ipv 1jr)
Thanks! Het is punchneedling. Het patroontje heb ik afgekeken op pinterest en voorgetekend. Heb een frame getimmerd van resthout uit de schuur, het doek is monk’s cloth en met een punch pen kan je erop borduren. Het is best makkelijk om te doen, alleen tijdrovend!
@discussie vind sowieso de tegemoetkoming van studenten tot nu toe schrijnen. Het hele: je kan lenen verhaal, is zo belabberd als je bedenkt dat veel andere sectoren nu tegemoetgekomen worden. Denk echt dat de gevolgen van deze crisis voor studenten gewoon echt groot gaan worden als er geen ruimhartigere tegemoetkomingen komen.
Ik zie echt heel veel restaurants die vanaf morgen beginnen met afhaalservice.
Heb het idee dat de horeca waarschijnlijk al weet dat ze weer +3 weken niet open mogen.
Ja ik zag net zelfs dat Bord’eau (2-sterrenrestaurant in Amsterdam) morgen begint met een afhaalservice
Ik heb op knstagram eens iemand gezien die bij een vest sjiek restaurant bestelde en daar krijg je alle los mee, mag je op basis van uitleg zelf thuis op je bord afmaken
Nee maar meer van de gasten en zo lijken me dan ook nog via dat bedrijf te lopen, maar kan zijn dat ik me daarin vergis.
Er zijn serieus 33 mensen aan het chillen op het plein voor mijn huis. Nu is de politie er (de buurvrouw heeft gebeld) met twee agenten. Ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken, want terwijl twee man met de politie belt: voetbalt de rest lekker verder.
Offtopic: Mijn wijk is momenteel ook zon heerlijk sociaal experiment. Aan de ene kant van de straat 60 voornamelijk witte, niet streetwise, hoogopgeleide yuppen, inclusief bakfietsen en nette aangeharkte tuintjes. Aan de andere kant de oorspronkelijke populatie die vrij gewend zijn om veel buiten te zijn (huizen zijn ook niet heel groot) en zich weinig aantrekken van regels + je moet je er vooral niet mee bemoeien. In het midden het pleintje, waarop zij gewend zijn te voetballen, waarvan wij vinden dat het best parkeerruimte kan worden. Kortom: de apps staan roodgloeiend met live verslag met wat er op het pleintje gebeurd, inclusief strategieën (wie de politie belt, wanneer de gemeente nou eindelijk het plein gaat weghalen, hoe men een pannakooi voorkomt). Ergens kan ik ook wel een beetje van de ‘witte paniek’ genieten.
Hoe loopt het af? (Heb echt geen spanning meer in m’n leven dus ik parasiteer op dit soort dingen)