Documentaires

Vind de 2doc van Liesbeth Rasker - Vroeg verloren erg mooi. Ondanks dat Rasker niet echt ‘mijn ding’ is met hi-ha-ho ik ben een influencer op insta, vind ik deze docu echt een laag dieper gaan.

8 likes

Een goede dood op NPO, 4 afleveringen over euthanasie. Zit echt prachtig in elkaar

Die laatste psychiater en hoe zij haar patiënte troost, zo mooi

5 likes

Ik vond dat geknuffel juist vrij ver gaan, zo niet veel te ver. :scream: Maar goed, ieder zijn stijl.

Edit: wel een hele goede docu, echt zoals het is. Niet mooier en niet erger gemaakt.

3 likes

Prachtig he. Heb de docu een paar weken geleden gezien (rond het moment van uitzenden) en denk er echt nog dagelijks aan.

@Krabsalade ik vond het juist mooi! Het lijkt mij als persoon die gaat sterven, ondanks dat je dat zelf wil, heel fijn die warmte/veiligheid van een knuffel te krijgen. Maar denk dat die behoefte (ook dan) per persoon verschilt. Op basis van de docu kreeg ik wel het idee dat het persoonlijke trajecten zijn die op maat gemaakt kunnen worden.

1 like

Ja eens!

1 like

Ik doe die trajecten zelf en ik probeer voor m’n eigen sanity juist wel altijd enige professionele afstand te houden, anders lijkt het telkens of je een familielid of vriend dood moet maken. :smiling_face_with_tear: Maar zoals ik al zei: ieder z’n eigen stijl. Ik denk wel dat je met iets meer fysieke afstand ook ook nabijheid/warmte kan uitstralen.

13 likes

Dat kan ik me voorstellen! Knap en mooi werk doe je.

2 likes

Wat een prachtige serie is dit inderdaad! Ik vond de sterfscene van Marte erg aangrijpend. Zo jong en al uitbehandeld

3 likes

Snap ik ook wel hoor, en ik denk ook zeker dat je warmte en genegenheid kunt tonen zonder fysiek contact. Maar dit beeld raakte me wel, ook vooral omdat de eigen onzekerheid en het leerproces van de psychiater in beeld kwam en ik daardoor met allebei echt meeleefde. Die dankbaarheid vanuit patiënte was ook echt tekenend.

Respect dat jij hiermee ook mensen helpt, lijkt me best dubbel

2 likes

Je kan sky showtime een paar dagen gratis proberen, heb ik ook gedaan toen gekeken en weer opgezegd

Ja kan wel? Was een longread en ook heel goed geschreven, blijft heel apart verhaal

@Alchemy ik heb SkyShowtime! Ik ga nu kijken

Ik zag de docu “Perfect Wife” (hulu). Prima drie-uurs investering, leip verhaal zeg :flushed::flushed: over Sherri Papini

4 likes

Wat een verhaal hè! Ik wil de docu heel graag zien, kijk jij via vpn?

1 like

Nee illegaal sorry! Maar met vpn zou vast moeten werken

2 likes

Benieuwd naar deze documentaire

10 likes

Ik zit nu vroeg verloren te kijken van Liesbeth Rasker en ik huil tranen met tuiten, heel veel herkenning

8 likes

Heeft iemand de pufclub gekeken? Op npo.

1 like

Ja ik vind dat spiriwiri koppel ook zo bijzonder. Maar hoeveel ceremonie’s etc. kan je ook doen? Ben heel benieuwd hoe ze het gaan ervaren als de baby er is.

Maar ik vind die bewust alleenstaande moeder ook wel bijzonder. Ze wilt het heel graag maar ze is best wel vlak ofzo? Echt zo nuchter haha.

3 likes

Ik volg haar op instagram en daar deelt ze veel over de beelden en hoe het voor haar was. Ze is ook erg nuchter, maar natuurlijk is het ook wel geknipt en geplakt op een manier waardoor je wat nuance mist. Ik vind haar hoe ik haar van haar insta ken erg leuk en het geeft me hoop mocht ik zelf alleen moeder willen worden!

7 likes

Haha zo gek dat ik die spirituele jongen vooral ken van Klokhuis en je hem dan zo ziet. Vreselijk. Zo met zichzelf bezig :sob:

3 likes