Durf te vragen #2

Lettertjes zoals op de foto!

Voor de mensen die in zo’n sterrenkubus hebben geslapen: hebben jullie nog aanraders voor goede restaurants en/of andere leuke dingen daar in de buurt?

Mijn moeder werkt bij PostNL en die zegt dat elk adres (en wijk) een eigen code heeft gekregen en er niet meer wordt gekeken naar het adres tijdens het sorteren van de post. Stickers met deze code zijn vaak op tijdschriften, want daar kan dit niet op gedrukt worden. Verder weet ik het ook niet haha.

1 like

Ah wat lief dat je het hebt gevraagd! Dankjewel :grin:

Ik ben aan het oriënteren om iets te gaan huren maar ik vind het heel erg lastig in te schatten wat ik maximaal aan kan kwa huur omdat ik geen idee heb wat voor kosten ik ga hebben. Zijn er hier mensen die toe willen lichten hoeveel zij per maand kwijt zijn aan kosten zoals boodschappen, internetabonnementen en eventuele kosten waar je niet gelijk aan denkt? Ik zou alleen gaan wonen dus kan de kosten niet delen.

Misschien helpt dit topic?

1 like

Het ligt heel erg aan waar je wil wonen, In mijn omgeving zijn bedragen rond de €1000 normaal voor alles vaste lasten incl boodschappen. Mja als je in Amsterdam wil wonen heb je voor €1000 niet eens een kelder.

Wij betalen 60 voor internet (maar splitten het door 3 appartementen in dit huis). En met z’n tweeën ongeveer 300 euro aan boodschappen. En je moet ook even checken of je gemeentelijke belastingen moet betalen, want dat kan ook flink oplopen!

Oh dankje hier ga ik eens ik kijken!

@Spaarlamp @FISSA en @crazyplantlady Dankjewel voor jullie antwoorden!

Ik wil inderdaad wel in de stad gaan wonen maar hoeveel ik aan kan kwa huur gaat dus afhangen van mijn overige uitgaven maar dat gaat helaas wel boven de 1000 uitkomen als ik het zo snel even bereken. Heb wel het geluk dat ik niet veel geld uitgeef aan persoonlijke verzorging zoals kapper en nagels enz. Maar die gemeentelijke belastingen zijn ook slim om mee te rekenen! Die vergeet ik vaak als ik een overzicht maak

Haha :grin: hoop dat het antwoord op je vraag is!

1 like

Is mijn profiel prive? Kan iemand even kijken? :slight_smile:

Ja!

2 likes

Een annuleringsverzekering moet meestal binnen 2 weken na het boeken aangevraagd worden, dus weet niet of je daar nog op tijd mee bent! Reisverzekering kan altijd, denk wel dat dat het waard is

Nee, amper eigenlijk. Kan zijn dat het een cultuurding is, dat we in het noorden wat honkvaster zijn, want bij vestigingen in het westen zien we wel hoog verloop. Wellicht meer concurrentie van andere bedrijven, medewerkers die carrieregerichter zijn en snel hogerop willen komen?

Wat ik wel zie wat mijn management doet, aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, worden dingen georganiseerd voor binding met collega’s/vakgebied zoals borrels, maar ook vakinhoudelijke lunchcolleges. En er is vrij veel ruimte voor eigen input vanuit medewerkers. Zowel voor het bedrijf als voor onszelf persoonlijk, als ik bijvoorbeeld weg wil bij een bepaalde klant en weer een project wil doen kan dat. Oja, en we hebben eens in de zes a acht weken een een op een gesprek met manager, waarin zulke zaken bijvoorbeeld aangekaart worden, dit hoeft dus allemaal niet te wachten tot eindejaarsgesprek.

Ik besteed nu zo’n €200 per maand aan boodschappen, gemeentelijke belasting is €550 per jaar (die is wel pijnlijk want heb een studio van 22m2 en mn ouders betalen evenveel voor 3 verdiepingen maar goed). Gas water licht zit allemaal bij m’n huur er in gelukkig.

Woon je in een oud huis? Vroeger hadden wij ook vaak last van huizen, maar dat kwam doordat alle daken in de hele rij huizen met elkaar in verbinding stonden. Achter de muur en tussen het dak was dan een opening en muizen renden van het eerste naar het laatste huis, waren zo’n 10 huizen. De hele rij heeft toen gif gestrooid en toen hield het op, misschien bij jou ook een optie?

Ik woon samen met mijn vriend en wij hebben met een appartementje van 50m2 ongeveer de volgende kosten;
Huur (inderdaad afhankelijk van jouw regio), boodschappen 250, gas/licht 70, water 20, inboedelverzekering 5, televisie/internet 37,50. Daarnaast krijgen we 2 jaarlijkse facturen voor gemeentelijke belastingen en water/afval oid en die zijn allebei rond de 300 euro.

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!

Bij ons proberen ze nu hun best te doen met brainstorm sessies e.d. om kleine dingen aangenamer te maken. Maar processen kunnen we niet echt veranderen, ligt namelijk vast voor de autoriteiten.
Maar veel mensen onder de 35 zijn erg carrière gericht en die stromen dus vooral door. Omdat ze ergens anders binnen het bedrijf een beter salaris krijgen.

pepermuntolie in hoekjes en gaatjes duwen heeft hier goed geholpen, nooit meer een muis gezien

1 like

Van iemand een kat lenen en een dag (of een paar) laten rondlopen. :sweat_smile: Met een beetje geluk ben je er een tijd vanaf.