Durf te vragen #2

Diezelfde operatie wordt ook gedaan voor overmatig zweten in oksels en handen, die mensen zitten dus ook nog bij die 20 patiƫnten per jaar.

Het is geen geintje inderdaad, maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je geen woord meer in het openbaar durft te zeggen door je blozen, of als kapper geen haar meer kan knippen door je zweethanden, of 4x daags de maandverbandjes onder je oksels moet verwisselen dat je dat er dan wel voor over hebt.

9 likes

Ik ben alleen ā€˜ontslagenā€™ op momenten dat ik aan mijn maximale aantal verlengingen op mā€™n tijdelijke contract zat, weet niet of dat telt? Ook wel eens een poosje weggeweest zodat ik daarna weer op een tijdelijk contract kon terugkomen. Waren trouwens wel allemaal echt bijbaantjes naast studie waar een vast contract niet echt een logische keuze was geweest

Ik kwam ooit op mn werk aan en toen dachten ze dat een mevrouw mij had ontslagen maar zij had dat helemaal niet gedaan. Toen moest ik op gesprek en werd ik per direct ontslagen. Ik moest zooo huilen. Het was ook nog eens op mijn moeders werk (andere afdeling) maar mijn ouders waren net onderweg op vakantie. En ik ben na anderhalve week weggestuurd op een camping in Frankrijk waar ik twee maanden zou blijvenā€¦ was ook niet leuk. Oh wat kom ik nu slecht over :eyes: maar er was gewoon geen klik

Bedoel je de camping of dat andere werk? Ik heb er allebei zoā€™n anderhalf a twee weken gewerkt

Jaa het was gewoon super ineens! Ik kwam daar gewoon op mn 8e dag ofzo en toen keek iedereen alsof ik in de brand stond want iedereen wist dat ik ontslagen was, behalve ik zelf

Ik ben ooit in mijn 5e week, na 4 weken betaalde training, gestopt bij een klantenservice. :see_no_evil:

Bijna 10 jaar geleden. Het was crisis. Ik net afgestudeerd en moest aan het werk. Geen inkomen of ww. Solliciteren in mijn eigen vakgebied had nog steeds niets opgeleverd dus er was nood aan de man. Dan ga je gewoon werk zoeken om je huur te kunnen betalen. Ik had in eerste instantie nog ā€˜neeā€™ gezegd tegen deze functie na het sollicitatieproces, maar de intercedente haalde me over om het toch te doen.

En toen kwam ineens een baan in mijn eigen vakgebied waar ik maanden geleden op gesolliciteerd had weer vrij. Of ik nog interesse had. Jazeker.

Het voelde superkut om op te zeggen, men was zacht uitgedrukt ook not amused en dat snap ik helemaal, maar in dit geval moest ik echt voor mezelf kiezen.

3 likes

https://www.wilhelmientje.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=140&Itemid=159 Met handwarm water afspoelen idd!

1 like

Weet iemand of NL Ziet een goed alternatief is voor je televisie-abonnement? Goed genoeg om mijn televisie-abonnement voor op te zeggen? Het is een stuk goedkoper namelijkā€¦

Azijn heb ik nooit gehoord, maar even afspoelen met warm water helpt inderdaad wel! En natuurlijk schuin afsnijden :smiley:

1 like

Ik had een Charge 3 en sinds een paar weken overgestapt naar Garmin Forerunner 645.

Ben er super blij mee, maar heb hem mede aangeschaft om intensiever te gebruiken met hardlopen.

Wat zijn voor jou de belangrijkste functies die je zoekt?

Ik heb ook een garmin en ben er heel erg tevreden mee, hiervoor een ander model gehad en ondertussen heb ik 2 of 3 jaar al garmin horloges. Ze zijn heel fijn als sporthorloge of activity tracker vind ik

Ja sowieso doen, als je het nieuwe appartement kunt betalen en er fijner woont dan zou ik het echt doen. Woongenot is zooooo belangrijk.

6 likes

Kan je wachten tot na je salarisverhoging om in het appartement te gaan? Dan kun je tot die tijd wellicht een financiƫle buffer opbouwen.

Het nieuwe appartement zit waarschijnlijk geen huursubsidie op toch? Persoonlijk zou ik een situatie waarin je het net aan allemaal kunt betalen niet prettig vinden en dus neigen naar in je studio blijven, maar dat is wel afhankelijk van hoe erg onprettig je je daar voelt. Een thuis dat niet als thuis voelt is heel erg ellendig dus daar zou ik een boel voor over hebben om het op te lossen. Als het alleen niet optimaal is, zou ik nog blijven zitten.

1 like

Ik zou voor het andere appartement gaan! Alles privƩ hebben is me echt alles waard, niet afhankelijk zijn van anderen. En aangezien je nog een paar maanden in de huidige situatie zit, is het nog maar een paar maanden tot je loonsverhoging zodat je weer wat meer speling hebt.

3 likes

In welk opzicht is het dan handig als je veel tv kijkt (bedoel je ten opzichte van een regulier tv-abonnement?)

Ik kijk - denk ik - niet heel veel tv, maar helemaal opzeggen, wil ik niet. Ik vind het fijn om lineair te kunnen kijken als ik wil. Dus dit leek me een aantrekkelijk geprijsd alternatief. Ik ben alleen benieuwd naar bv. beeldkwaliteit en of het altijd werkt (stabiel/betrouwbaar): niet dat je dan bv. de persconferentie van Rutte live wil zien en dat ie dan maar eindeloos blijft bufferen en uiteindelijk zegt: kan niet afspelen. Dan zou ik liever mijn tv-abonnement houden. Een maandje uitproberen is inderdaad een goed plan, ga ik doen! Waarom heb jij het weer opgezegd?

Weet niet of iemand van je familie ziggo heeft maar via ziggo go kan je ook tv kijken!

1 like

Heel random; maar weet iemand een kampeerartikel dat leuk is om cadeau te geven? Eigenlijk hebben ze alles al, maar misschien brengen jullie me nog op ideeƫn!

Wat is je budget? Houden ze van wandelen of gaan ze naar een camping en 2 weken aan het strand liggen? Hebben ze een caravan of een tent

1 like

Een speaker of misschien leuke spelletjes om te doen?

1 like

Ah dat ken ik niet! En geen idee of iemand Ziggo heeft eigenlijk. Zal eens kijken.

1 like