Durf te vragen #2

Ik was vroeger altijd wel vrij fel tov personen die al heel snel hun baan opzeggen, maar ben daarin wel heel erg van mening veranderd. Ben er nog steeds tegen als mensen daar te nonchalant mee omgaan, want je laat zo’n bedrijf wel echt in de shit zitten en ze hebben ook veel tijd/energie/en misschien ook geld in jou geïnvesteerd. Maar als het je echt ongelukkig maakt kun je maar beter maken dat je er snel weg bent. Werk maakt zo’n groot deel uit van je leven (helemaal als je fulltime werkt), dus ik vind het ook belangrijk dat ik echt gelukkig ben met mijn werk. Zeker nu ik ook wat ouder ben en meer ervaring heb.

@Luzarl huh wat lullig? Waarom hadden ze je eigenlijk ontslagen voordat je überhaupt was begonnen? Hadden ze in de tussentijd ook iemand anders aangenomen ofzo?

1 like

Bedoel je de camping of dat andere werk? Ik heb er allebei zo’n anderhalf a twee weken gewerkt

Bij dat andere. Uit je verhaal maakte ik op dat het op je 1e dag was gebeurd, maar je hebt dus iets langer de tijd gehad.

Jaa het was gewoon super ineens! Ik kwam daar gewoon op mn 8e dag ofzo en toen keek iedereen alsof ik in de brand stond want iedereen wist dat ik ontslagen was, behalve ik zelf

Ja weet je, soms moet je gewoon echt aan jezelf denken. Ik snap het ook wel hoor, het is heel vervelend als er veel tijd en moeite in een proves wordt gestoken, maar uiteindelijk zijn de kosten/energie die een bedrijf maakt niet te vergelijken met hoe de persoon aan de andere kant het ervaart. Het blijft ook maar gewoon werk voor diegenen. En ook heb je niet zoveel aan een gedemotiveerde werknemer.

Toevallig is er in mijn team een paar maanden terug hetzelfde gebeurd, een jongen zat nog maar 3/4 weken in het team en gaf aan dat het niks voor hem was. Ik vond het heel vervelend, en ook dat hij er zo snel mee kwam maar waardeerde wel z’n eerlijkheid en begreep ook dat hij niet echt gemotiveerd zou werken. Uiteindelijk hebben we snel een andere functie voor hem in een ander team kunnen vinden waar hij heel tevreden was en ik was ook blij dat hij weg was, want hij had nogal wat negative energie om hem heen hangen. Weetjewel van dat gezucht de hele tijd.
Maarja, uiteindelijk was dit voor mij wel wat geregeld, maar wel gewoon werk, en waar ik betaald voor kreeg en niet persoonlijk door werd beinvloed. Terwijl hij waarschijnlijk wel heel gestressed of ongelukkig thuis kwam 's avonds.

4 likes

Ik ben ooit in mijn 5e week, na 4 weken betaalde training, gestopt bij een klantenservice. :see_no_evil:

Bijna 10 jaar geleden. Het was crisis. Ik net afgestudeerd en moest aan het werk. Geen inkomen of ww. Solliciteren in mijn eigen vakgebied had nog steeds niets opgeleverd dus er was nood aan de man. Dan ga je gewoon werk zoeken om je huur te kunnen betalen. Ik had in eerste instantie nog ‘nee’ gezegd tegen deze functie na het sollicitatieproces, maar de intercedente haalde me over om het toch te doen.

En toen kwam ineens een baan in mijn eigen vakgebied waar ik maanden geleden op gesolliciteerd had weer vrij. Of ik nog interesse had. Jazeker.

Het voelde superkut om op te zeggen, men was zacht uitgedrukt ook not amused en dat snap ik helemaal, maar in dit geval moest ik echt voor mezelf kiezen.

3 likes

Ik heb hier of op egf een keer een tip gelezen over pioenrozen na aanschaf eerst even af te spoelen met water of azijn of onderdompelen oid. omdat er een laagje op zou zitten die de knoppen dicht houdt.
Weet iemand nog hoe dit ook alweer zat en wat je precies moet doen met die knoppen?

Ik kom er nu pas achter dat ik mijn polls in het verkeerde topic heb geplaatst. :joy:

https://www.wilhelmientje.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=140&Itemid=159 Met handwarm water afspoelen idd!

1 like

Jawel, en ik wilde ze juist ook daar plaatsen maar was tegelijkertijd in 2 topics aan het lezen, vandaar de fout. :joy:

1 like

Weet iemand of NL Ziet een goed alternatief is voor je televisie-abonnement? Goed genoeg om mijn televisie-abonnement voor op te zeggen? Het is een stuk goedkoper namelijk…

Azijn heb ik nooit gehoord, maar even afspoelen met warm water helpt inderdaad wel! En natuurlijk schuin afsnijden :smiley:

1 like

Je kan het een maand uitproberen voor 1 cent. Ik heb het even gehad, als je veel tv kijkt en veel verschillende programma’s kijkt is het wel handig

1 like

Ik had een Charge 3 en sinds een paar weken overgestapt naar Garmin Forerunner 645.

Ben er super blij mee, maar heb hem mede aangeschaft om intensiever te gebruiken met hardlopen.

Wat zijn voor jou de belangrijkste functies die je zoekt?

Ik heb ook een garmin en ben er heel erg tevreden mee, hiervoor een ander model gehad en ondertussen heb ik 2 of 3 jaar al garmin horloges. Ze zijn heel fijn als sporthorloge of activity tracker vind ik

Ja sowieso doen, als je het nieuwe appartement kunt betalen en er fijner woont dan zou ik het echt doen. Woongenot is zooooo belangrijk.

6 likes

Kan je wachten tot na je salarisverhoging om in het appartement te gaan? Dan kun je tot die tijd wellicht een financiële buffer opbouwen.

Het nieuwe appartement zit waarschijnlijk geen huursubsidie op toch? Persoonlijk zou ik een situatie waarin je het net aan allemaal kunt betalen niet prettig vinden en dus neigen naar in je studio blijven, maar dat is wel afhankelijk van hoe erg onprettig je je daar voelt. Een thuis dat niet als thuis voelt is heel erg ellendig dus daar zou ik een boel voor over hebben om het op te lossen. Als het alleen niet optimaal is, zou ik nog blijven zitten.

1 like

Ik zou voor het andere appartement gaan! Alles privé hebben is me echt alles waard, niet afhankelijk zijn van anderen. En aangezien je nog een paar maanden in de huidige situatie zit, is het nog maar een paar maanden tot je loonsverhoging zodat je weer wat meer speling hebt.

3 likes

In welk opzicht is het dan handig als je veel tv kijkt (bedoel je ten opzichte van een regulier tv-abonnement?)

Ik kijk - denk ik - niet heel veel tv, maar helemaal opzeggen, wil ik niet. Ik vind het fijn om lineair te kunnen kijken als ik wil. Dus dit leek me een aantrekkelijk geprijsd alternatief. Ik ben alleen benieuwd naar bv. beeldkwaliteit en of het altijd werkt (stabiel/betrouwbaar): niet dat je dan bv. de persconferentie van Rutte live wil zien en dat ie dan maar eindeloos blijft bufferen en uiteindelijk zegt: kan niet afspelen. Dan zou ik liever mijn tv-abonnement houden. Een maandje uitproberen is inderdaad een goed plan, ga ik doen! Waarom heb jij het weer opgezegd?

Weet niet of iemand van je familie ziggo heeft maar via ziggo go kan je ook tv kijken!

1 like