Durf te vragen #2

Omg je bent een held, hoe kan ik dat zelf niet bedacht hebben hahaha.

1 like

Mijn vriend en ik willen een ikea pax kast kopen deze week maar hoe moeilijk is het in elkaar zetten van een pax kast? Als in, kunnen twee niet zo handige mensen dit of is het verstandig ook een handige vader in te schakelen? De pax kast is 2.5 meter breed en 2.36 meter hoog dus best groot:

Heb je wel eens eerder een Ikea kast in elkaar gezet? Het is niet moeilijk (schroeven aandraaien en een paar spijkertjes slaan, veel meer is het niet) als je maar goed oplet, de handleiding volgt en een beetje ruimte hebt om te werken.

1 like

Ja wel andere kasten maar die waren wel een stuk kleiner! Maar dan komt het wel goed denk ik.

Ahh ik heb het voor elkaar gekregen twee keer te betalen voor 1 ding op aliexpress. Moet ik de seller even contacten, of moet dat via ali zelf?

En, ik wil graag een armband met lichtjes, wat je tijdens hardlopen kan gebruiken. Iemand een idee waar je die (cheap) kan kopen? Action?

Yes! Schijnen ze nu ook best fancy uitvoeringen te hebben. Soort armbandjes in roze/paars. Ben van de week vergeten te kijken, ik heb van die afzak dingen.

1 like

ah top, fiets ik daar morgen niet voor de kat zijn kut heen!

Ik heb er toevallig gisteren eentje in elkaar gezet. De kast zelf is echt heel goed te doen en het maakt niet echt uit dat hij groot is, gewoon zorgen voor genoeg werkruimte. Voor de deuren is het wel handig als je met z’n tweeĂ«n bent, dan is het ook goed te doen. Met de lades had ik wel best wat moeite omdat ik de handleiding een beetje onduidelijk vond, maar met wat geklungel kom je daar ook wel uit (en anders bewaar je die voor een handig iemand)

1 like

Maar hoe werkt zo een handleiding gezien je zelf je kast ontwerpt? Of krijg je per onderdeel een handleiding, zo van laatjes monteer je zo, schuifdeuren zo, planken zo?

Je krijgt per onderdeel een handleiding inderdaad, alles is ook per onderdeel verpakt. Je moet wel even goed opletten dat je alles op de juiste hoogte monteert, want dat staat natuurlijk niet in de handleiding als je de kast zelf ontwerpt. Als je gewoon boven of beneden begint, dan komt dat ook goed

1 like

Ik ben op zoek naar een specifieke term, waarbij wanneer je iets goed probeert te doen bv. vegan eten, de mensen rond je kritiek hebben op elk negatief punt.

Als mijn contract 16 feb afloopt en ik op 17 januari op gesprek ga kan het toch niet anders dan dat mijn contract verlengd gaat worden ? Mits ik geen opzegging per mail ontvang voor donderdag.

Volgens mij is dat niet perse het geval. Is het niet zo dat ze tot de 16e kunnen besluiten om het wel/ niet te verlengen?
Dat is uiteraard niet gebruikelijk! Waarschijnlijk hoor je 17 januari gewoon hoe en wat

Ja neem aan dat ik dat de 17e hoor maar ik wil weten waar ik aan toen ben


Kun je het niet eerder al vragen?

Volgens mij hoeven ze je contract niet te verlengen, maar ze moeten wel een vergoeding betalen als ze het te laat opzeggen (aanzegvergoeding)

En @Harrrie, je krijgt als je de kast zelf ontwerpt in de planner ergens een vel eruit waarop precies staat in welk gaatje (vanaf onder of boven geteld) je de plankdragers en de roedes en de laderails etc etc moet steken om jouw ontwerp te maken!

2 likes

Heeft er iemand tips voor een goedkoop internet+tv abonnement Ik hoef allemaal geen poespas met extra zenders of snel internet ofzo. Want ik heb toch geen laptop, ik doe alles via mobiel. Als ik kijk bij Ziggo is het goedkoopste 51 euro per maand en dat vind ik eigenlijk veelste duur. Iemand bijv ervaring met telfort, tele 2 etc Ik weet trouwens niet of er een ander topic is voor deze vraag maar het leek bij hier het meest logisch.

Yes!!! Thank you!

1 like

Online. Ik betaal €34 voor alleen (goed) internet.

1 like