Durf te vragen #2

:anguished: Ik ben nu opgelucht en verdrietig tegelijkertijd. Maar als het zo is dat het door deze koptelefoon komt, hoe kan dat dan? Want mijn haar blijft niet hangen in die beugel ofzo. Zou het afbreken door bluetooth signaal of klink ik nu als een 5G gekkie?

1 like

Haha dit lijkt me niet. Maar misschien door de wrijving van de band, dat dat je haar kwetsbaarder maakt en het daarom makkelijker afbreekt

2 likes

Heeft iemand hier misschien verstand van? Ik heb van vorig jaar oktober t/m dit jaar maart voor werkgever x gewerkt. Daar bouwde ik ook vakantiegeld op. Dat heb ik nu uitbetaald gekregen vanwege uit dienst. Alleen ik heb het idee dat er veel te weinig belasting vanaf is gegaan? Het gaat om een bruto bedrag van ong. 750eu en er gaat net geen 65eu af aan loonheffing.
Ik heb niet echt zin om terug te moeten betalen aan de belastingdienst :grimacing::grimacing:

Heb je nu een andere werkgever? Enige wat ik me kan voorstellen is dat ze hun belastingtarief baseren op het loon dat je van hen uitbetaald krijgt dit jaar? Dat het daarom zo weinig is?

Iemand die ik kende had ooit in 1 jaar 4 werkgevers ofzo (geen bijbanen ook) en die moest een jaar later allemaal extra betalen. Want elke werkgever had het in te houden belastingtarief op het door hun betaalde loon gebaseerd maar over het jaar gezien had ze dus te weinig betaald. Dus evt. wel rekening houden dat je terug moet betalen? Of even je oud werkgever contacten?

Ja, ik heb nu een andere werkgever inderdaad. Sinds april.
Ah zo, dat ze denken van oh ze heeft x bedrag van januari tm maart gekregen. Dat is dan haar jaarsalaris en daar baseren we het belastingstarief op. Moet ik het zo zien?
Ik zal wel even contact opnemen met mijn oude werkgever, want dan betaal ik het liever nu terug dan echt achteraf haha. Thanks voor je reactie!

Zat te twijfelen tussen tuintopic, maar dat gaat meer over bloemne en planten en interieur maarja buiten hĂš dus vandaar hier.

We hebben een best wel ruime betegelde voortuin, en ook naast ons huis een strook van1.5 meter die nog bij ons hoort. En ik irriteer me mateloos aan iedereen die onze tuin gebruikt om een stuk stoep af te snijden. Ik word soms wel eens omver gelopen als ik zelf de deur uit stap.
Volgend jaar gaan we de tuin aanpakken en komt er een hekwerk omheen.

Heeft iemand een tip hoe we nu makkelijk en voordelig se tuin af kunnen zetten( 20m), en het er nog wel een beetje leuk uit ziet? Bv zelf al gekeken naar een soort schapen afrastering maar dat is nou nuet echt mooi.

Dat ik zou verongelukken

Schrikdraad.

Nee ik zie wel eens iets van bloembakken langs de erfgrens staan, wat er leuk uitziet maar toch aangeeft dat het eigen terrein is. Of alleen langs de korte zijde een laag hekje o.i.d. zetten? Want dan is er niets af te snijden aangezien ze daar dan niet langs kunnen.

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe wasmachine en dat Sensofresh van Siemens lijkt me wel ideaal. Zonder te wassen toch geurtjes en bacteriën uit kleding te krijgen. Heeft iemand daar ook ervaring mee? Niet dat mijn blazers straks allemaal alsnog kapot zijn :stuck_out_tongue:

En andere tips voor een wasmachine mag ook!

Ah dat is echt ZO IRRITANT!!! Wij hebben ook alleen tegels in de tuin en postbodes enzo snijden ook de halve tuin af, stoor me daar zo aan haha. Wij gaan binnenkort een hekje plaatsen, is dat bij jullie niet nu al een optie? Nu doen ipv volgend jaar

1 like

Heeft iemand tips voor een pedicure in Rotterdam?

weet iemand toevalig waar ik langwerpige dozen kan krijgen van minimaal 1.2 meter? of die een idee heeft hoe ik een barbell van 1,2 meter terug kan sturen :’) De doos is helaas al meegenomen door oud papier

Ik zou bij supermarkt kijken waar ze ook planten verkopen. En (anders) zelf 2 of 3 kortere aan elkaar tapen.

1 like

Met beton bandjes en dan wat plantjes erin?

1 like

Inpakken in bubbeltjesplastic en dan in een vuilniszak oid doen, zo kreeg mijn vriend m laatst ook toen hij er een kocht.

1 like

Misschien kun je dit met een andere grotere doos proberen:

4 likes

Weet iemand misschien hoe dit ikea kastje heet?
Ze zijn helaas al verkocht en de verkoper wist het ook niet meer maar het was liefde op het eerste gezicht en ik moet zo’n kastje vinden haha

Lijkt niet op een IKEA kastje? Anders ff een foto sturen naar IKEA.

1 like

Je kunt het niet aan je werkgever terugbetalen, zij hebben de aangifte voor de loonheffingen al gedaan. Wat je wel kunt doen is een voorlopige aangifte invullen over 2020 op de site van de belastingdienst. Dan vul je de gegevens in van je vorige werk en een schatting van de gegevens van je huidige baan en kun je vast terugbetalen indien nodig.

1 like

Ik heb die net even ingevuld, totdat je hem moet versturen zeg maar en dan geeft ie 0 euro aan. Dus wellicht dat het dan toch klopt
 Naja en anders hoef ik ook ‘maar’ rond de 300 euro terug te betalen. Niet dat ik ineens 1000+ moet terug betalen.