Durf te vragen #4

Zo die heeft overduidelijk liggen schuren met een aubergine :smirk:

:eggplant:

6 likes

Mannetjes of vrouwtjes aubergine?

14 likes

Maakte we altijd bij de gourmet en bbq. Ik vind het lekker om stokbrood in te dippen.

Je prakt een banaan in een pannetje en even laten bakken.
Dan (ja ja) koffiemelk, beetje worcestershiresaus, peper en zout naar smaak mengen met mayonaise. (Tot een sausdikte)
En dan de geprakte banaan er doorheen roeren.

Vet lekker

2 likes

Vermoedelijk een vrouwtje :sweat_smile:

Heeft iemand tips waar je lekkere koffiebonen kunt kopen? Mag best wat specialer zijn.

Mijn vriend krijgt voor zijn verjaardag een filterkoffie apparaat waar je ook bonen koffie mee kunt zetten. In het verleden hadden we een bonen apparaat en toen kochten we gewoon douwe egberts of illy

Heb je hier al gekeken:

Koeksebelt is in het hoogseizoen iig wel vol met kinderen, @August. Zou in die omgeving voor natuur camping De Roos adviseren. Kanoën kan op de Vecht, verschillende ‘afzaktochten’ mogelijk.

Edit: nee, ik bedoel nog een andere camping, maar kom niet op de naam… Kom erop terug!

Edit 2: bedoelde wel de roos, maar is wat veranderd en lijkt wat groter geworden te zijn, @August

2 likes

Nee, wist niet dat dat bestond. Anders had ik t netjes daar gepost. Excuus.

1 like

Geen sorry nodig hoor :sweat_smile: Ik weet eerlijk gezegd niet eens of erin staat wat je zoekt want ik drink geef koffie.

1 like

Haha ik post graag in t goede topic :stuck_out_tongue_winking_eye:. Er stond wel wat in!

Haha, daar was ik al bang voor, bedankt voor de aanvulling.

Ik ben daar een dorp verderop opgegroeid en werkte altijd op de camping daar. Ook veel kinderen, animatie, etc. en we verwezen altijd door naar de koeksebelt (en andersom) als we vol waren. Is wel duizend jaar geleden, maar volgens mij is er weinig veranderd, haha.
Wel echt mooie omgeving!

1 like

Ja, we hebben daar vorig jaar lang weekend gestaan omdat ze privé-sanitair hebben (dat moest toen met corona-maatregelen) normaal zouden we die camping niet direct kiezen (te groot, in voorseizoen was het verder niet te druk nog) maar heb er zalig hardgelopen en kunnen wandelen! En de omgeving en dorpjes zijn echt mooi inderdaad.

1 like

Is een airfryer echt een toevoegen naast een oven?

Vind van wel. Snel opgewarmd. Kan kroketjes, vissticks, patat, broodjes etc in opwarmen. Sneller dan in de oven.

5 likes

Ja ik vind van wel. Gebruik mijn oven nooit. Omdat het een kleine ‘ruimte’ is gaat alles heel snel. Hoeft niet voor te verwarmen en alles kan erin. Ik kook vrijwel alleen nog pasta op het kookstel, verder gaat alles (aardappelen, broodjes, vlees(vervangers), vis, friet, bepaalde groenten) in de fry

1 like

Dank voor jullie reacties!
Hebben jullie ook het idee dat het gezonder is doordat je minder vet gebruikt?
@luzarl @Broodrooster

Hmm geen idee maar ik denk het wel, ik gebruik nooit olie of zo

Dat ligt er vooral aan wat je klaarmaakt.
Airfryer kroketten zijn vetter en slechter in voedingswaarden dan gewone dacht ik. Bij de friet zit er vaak een olielaagje op.

Ik eet er op zich minder vet door, maar eet wel anders nu ( meer gebakken dingen ) dus onder aan de streep weinig verschil denk ik.

1 like

Ja hoor. Ik koop geen kant en klare producten uit de supermarkt, maar maak de patatjes zelf. Loempia’s rol ik zelf. De Samosa maak ik zelf. Doe er dan geen olie in. Worden lekker knapperig.

1 like