Durf te vragen #5

@Krabsalade
Heb inmiddels het antwoord, het meest optimale antwoord was peritoneum maar bij de meeste dingen staat “OK, omdat het antwoord niet helemaal juist is maar de afbeelding ook niet optimaal, daarom accepteer ik het antwoord” :joy:

3 likes

weet iemand of ze in bataviastad happy socks verkopen? op hun website staat het niet op de lijst van merken die ze verkopen. heb morgenavond happy socks als cadeautje nodig en ga er morgen heen dus dacht ff snel klaar te zijn haha

Haha oh yes, fijn dat ik niet gefaald heb in deze anatomische kwestie.

3 likes

Geen idee maar ze hebben ze ook vaak bij etos volgens mij mocht je daar wel in de buurt komen

2 likes

wat lief van je, dankjewel :smiling_face_with_three_hearts:

@Sneakers oeh ja bedankt voor de tip! etos moet ook nog wel lukken!

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het tanden/tandarts topic

Ik heb een vraag over de Engelse taal. Het gaat om een vraag over verlof. De vraag is: “People are given up to 2 weeks of leave”. En de antwoordopties zijn ja/nee. Als wij 1 week geven, valt het daar dan onder? omdat het ‘up to’ is, of moeten het er gewoon 2 zijn?

Zoals ik het interpreteer, als je deze vraag alleen maar moet beantwoorden over dat ene specifieke geval waarbij je 1 week geeft, zou ik zeggen dat het antwoord nee is. Maar als het over meerdere gevallen gaat, gewoon in het algemeen waarbij er ook ooit 2 weken gegeven wordt, is het antwoord ja.
Letterlijk vertaald zou ik zeggen dat er staat ‘aan mensen wordt maximaal 2 weken verlof gegeven’. ‘people’ klinkt zo algemeen, vandaar dat onderscheid lijkt me. Maar het is supervaag, ik zou er zelfs achteraan gaan om te vragen wat ze precies bedoelen als het echt belangrijk is.

1 like

Bedankt voor je hulp! En blij dat jij het ook super vaag vindt :smiley: we kunnen kiezen tussen 0, ‘up to 2’ of ‘more than 2’. Dus dan komt optie 2 toch het meest in de buurt bij nader inzien.

2 likes

Haha leuk! Ja!! Ik heb mail gehad met bevestiging dat ze de prijs opsturen, duurt alleen nog wel even tot het binnen is zeggen ze. Ik juich pas als ik het pakket heb :crossed_fingers:

3 likes

Oprechte vraag, wat betekent deze smiley? :cry: het lijkt huilen, maar het wordt soms ook anders gebruikt? Idk.

Huilen idd. Ga er maar eens met je muis op staan :nerd_face:

2 likes

Weet iemand of het gevoel dat je rijdt als je eigen trein stil staat maar er naast je een langsrijdt, een naam heeft?

13 likes

Huilen inderdaad, niet alleen maar verdrietig maar ook als je iets heel schattig of juist heel belachelijk vindt

4 likes

Oooh ja is nu wel logisch ja. Ik dacht alleen dat het verdrietig of stom was haha.

4 likes

In het engels heet dat vection! Ik weet niet of er een nederlandse vertaling is

4 likes

Late reactie, maar misschien kan je het bericht nog terugvinden in je activiteitenlogboek!

1 like

Wie heeft ervaring met (enkelvoudige) brillen van Ace&Tate? Hoe is de kwaliteit en de service? Ik draag meestal lenzen maar heb graag ook een bril voor 's avonds of dagen dat ik niet wil klooien met lenzen.

2 likes

Huilen of iets breder ‘om te janken’ (als iets heel slecht is bijvoorbeeld, zoals een kutte uitspraak van een politicus bijv).

2 likes

Ik heb een bril van a&t voor naast mn lenzen, en is prima. Heb hem nu soms ook de hele dag op met thuiswerken, en ook dat gaat goed. Heb er ook een van charlie temple trouwens, nog goedkoper, en ook die is prima, wissel ze nu ik ze regelmatiger draag ook wat vaker af.

3 likes