Durf te vragen #5

Oh haha, het boek was The Tiger Orchard van Joyce Sweeney. Het is verder geen enorm goed of boeiend boek hoor, maar ik kon me delen van het verhaal nog haarscherp herinneren maar ik wist de context niet meer en wilde zo graag weten welke het was.

3 likes

Dank je!! Kan ik rustig slapen

2 likes

Ik vind het heel typisch want mijn ouders hebben m ook gehad van mij, mijn oude adres dus. En wij hebben m gehad van de vorige bewoner die al 5 jaar weg is en waar we verder nooit post van zien.
Ik bestel heel vaak bij bol dus ze weten echt wel aaar ik woon.
Je zou bijna denken dat ze dit expres hebben gedaan…

4 likes

Kent iemand een vergelijkbare site als bloglovin? Deze ligt er de laatste tijd steeds vaker uit… Ik vind het namelijk handig om alle nieuwe posts/updates van blogs op één pagina te zien ipv telkens naar alle verschillende blogs te moeten surfen.

2 likes

Ik gebruik Feedly als RSS-reader. Zou je zoiets fijn vinden?

2 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Bosschenaren unite

Weet iemand toevallig een leuke paasontbijtbox die ook glutenvrij is of gemaakt kan worden? Bezorgen in heel Nederland of af te halen in Den Haag

1 like

Ik heb dit geïnstalleerd en het is nog even wennen maar het werkt :grinning: dankjewel voor de tip!

1 like

Wij hebben de komende 6 weken mannen in de tuin voor tuinverbouwing. Hoe vaak/veel geven jullie dan koffie of eten etc? Ik vind dat altijd best lastig, wil niet te weinig doen en ze wel goed verzorgen, maar ze ook niet de hele tuin achterna lopen terwijl ze bezig zijn met werk. En ben zelf ook gewoon aan het werk, dus ook geen tijd om me de hele tijd met hen bezig te houden. Ze zijn met zes.

1 like

Ik zou ze bij binnenkomst koffie en iets lekkers aanbieden (cake of zo). Laten zien waar ze zelf koffie/thee/water/frisdrank kunnen pakken en overschot van de cake laten staan zodat ze dat nog kunnen pakken.

3 likes

Kunnen ze het niet gewoon zelf pakken als je alles klaarzet? Of zet ergens een senseo ofzo neer als je een ingewikkeld apparaat hebt.

2 likes

Paar maanden geleden ook mannen voor een verbouwing over vloer gehad en mijn tactiek was de eerste kop koffie aanbieden zodra ik zelf koffie nam (dat was rond half 9, dus dan waren ze net binnen maar niet midden in een klus) en als ze dan koffie aannamen aangeven dat het koffiezetapparaat beneden klaar stond met alle benodigdheden (melk, suiker, lepeltjes etc) dus als ze koffie wilden konden ze pakken. En ik had een jongen die geen koffie lusten dus die heb ik gewezen op de waterkoker met thee. Werkte prima.

1 like

Nee precies, bij ons komen ze ook niet naar binnen tot nu toe. Complicerende factor is dat ze tegelijk ook bij onze buren bezig zijn, dus zij geven hen ook af en toe iets en dan ben ik dus steeds in de gaten aan het houden of zij hen al iets hebben gegeven of dat wij weer “aan de beurt zijn”.
Ik vind het feest op het laatst super leuk idee trouwens haha!

3 likes

Haha ja moet wel nog wat koekjes gaan bij kopen voor de komende weken!

Wat bij ons erg gewaardeerd werd was cup a soup. Bij de meeste klussen worden wel frikandelbroodjes etc aangeboden zeiden onze werkmensen en hiermee hadden ze het gevoel dat ze toch gezond bezig waren. :joy:

8 likes

En iets van blikjes fris in de middag, zeker nu het warmer wordt. Wij zetten er vaak een mandje met wat verpakte snacks bij, repen enzo, meestal zie je vanzelf wat ze lekker vinden :).

Idd koffie kannen of een senseo en fris met alle benodigdheden en koek in de schuur zetten zodat ze het zelf kunnen pakken wanneer ze daar zin in hebben.
Daarnaast nog iets van 1-2x per dag thee / cappuccino aanbieden. Soms iets lekkers te eten zoals hot dogs ofzo. Zo zou ik het doen

2 likes

Wow, het is wel duidelijk dat ik mn tuinmannen heb verwaarloosd afgelopen januari.:laughing:

2 likes

Wat een maf concept eigenlijk, dat je die mensen koekjes geeft

5 likes

warüm, is toch gewoon gastvrij/vriendelijk.

mijn oma maakt altijd soep voor ze en dan mogen ze wel alleen in de keuken zitten en moeten hun schoenen uit, maar ze zijn altijd heel dankbaar en hoe mijn oma het vertelt stel ik me echt van die grote groffe mannen voor die dan heel netjes ‘dank u mevrouw’ een warm bordje soep aan het oplepelen zijn :pleading_face:

ze krijgen vast prima betaald en ‘het is toch hun werk’ maar het is zwaar werk en ze hebben nergens een eigen kantine plek waar ze hun eten kunnen opwarmen of de baas een snoeppot neerzet. plus daarnaast is eten gewoon chill om uit te delen aan mensen in je huis… al helemaal als die mensen dingen hopelijk komen maken.

38 likes