Durf te vragen #5

7 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Voor de fotoplakkers onder ons: waar kopen jullie je mooiste / fijnste / beste fotoalbums?

Heeft Oil & Vinegar lekkere dingen? En zo ja, wat zijn aanraders?

Weet niet hoe het nu zit met corona regels, maar je kon altijd heel veel proeven/ruiken.

1 like

Nocellara olijfolie!!

En deze vind ik top

En dit is heel lekker voor salades

1 like

Misschien een beetje een domme vraag, maar ik heb een auto gehuurd tot en met vandaag, en nu en morgen is het kantoor dicht, ik mag de sleutel in een bepaald kastje achterlaten. Zou dat betekenen dat ik in principe die auto morgen nog kan gebruiken? Of zou er geregistreerd worden wanneer ik die sleutel in de bak gooi ?

In onze huurauto zat een GPStracker, dus dan kunnen ze (denk ik?) wel achterhalen hoe laat jij de auto terug hebt gebracht.

Ik ben mijn (verlopen) paspoort kwijt, wat nu als ik een nieuwe wil? Ik zie op de rijksoverheid geen specifieke info als ie verlopen is

Je kunt hem aanmelden als verloren/gestolen. Vroeger moest dat bij de politie (ik weet niet hoe het nu zit).
Dan kun je daarna een nieuwe aanvragen met een formulier van de politie.

2 likes

Je moet je oude kunnen overleggen als je een nieuwe aanvraagt, maakt niet uit of die verlopen is. Geldt hetzelfde voor als voor een paspoort dat niet verlopen is (in mijn gemeente betekent dat aangifte doen van vermissing).

1 like

Oke dankje! Wat een gedoe en wat dom van mij ook

Geen kikkerkenner hier, maar ik zie met de regen van de afgelopen tijd vooral veel baby padjes :smiling_face_with_three_hearts: Ik weet natuurlijk niet wat je gezien hebt, komt het met deze plaatjes overeen? kent u het fenomeen "paddenregen"? - Noord-Brabant

1 like

Hadden jullie in jullie dorp ook de paddentrek? Bij ons stonden er dan vrijwilligers en moest al het verkeer stoppen zodat de padden konden oversteken :smiling_face_with_three_hearts: moest er aan denken omdat het hier over padden ging, maar heb het al heel lang niet (bewust) gezien!
Weet jij hier toevallig iets van? @inezweski

4 likes

Een dorp verderop hebben wij dit. Die weg werd afgesloten vanwege paddentrek dan moest je de andere weg nemen.

2 likes

Als je een bestelling van Monki retourneert, via welk postbedrijf moet dat dan?

Postnl of budbee (maar alleen als je via budbee hebt besteld, dan komen ze het weer ophalen)

1 like

DORP?!?!?! IK WOON IN EEN STAD SKAT!
Paddentrek is altijd handig als je ongestoord over de straten wil lopen. Helaas geen beveiliging en alsnog auto’s die de hekken verplaatsen. Heb ook nooit een pad gezien

2 likes

de dierenbescherming in mijn stad doet dit ieder jaar! dan help je de padden en kikkers en soms hagedissen oversteken van de tuinen van mensen de duinen in, want die moeten daar over een redelijk lange/grote autoweg. je telt ze dan ook met een formulier.
soms zaten padden ook al op elkaar, dan zijn ze blijkbaar al aan het paren.

de weg werd trouwens niet afgesloten maar ze zetten geloof ik wel borden met waarschuwingen neer.

1 like

Oh wow ja flashbacks dat er bij ons altijd een weg werd afgesloten tussen een vijver en een bos, vanwege de padden. Dat het dan echt heel normaal was dat we zeiden: oh we moeten stukje om vanwege de padden. :frog:

1 like

Bedankt!


Ik wil zo’n mandje bestellen en er staat dat de hoogte 29 cm is, maar zou dat dan incl of excl die hengsels zijn?