Durf te vragen #6

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Vriendin van me zit op zo’n skippybal te werken, lijkt me ook fakking kut.

4 likes

Zoiets?
image

Lijkt mij ook wel wat :stuck_out_tongue:

13 likes

Het brandalarm ging 2 dagen op een rij af op mijn werk. Het duurde met een aantal seconden en er was dus ook geen brand. Het was ook rond hetzelfde tijdstip. Maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet? Melden bij de brandweer zodat zij er naar kunnen kijken? Op internet lees ik dat het ook door stof kan komen

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Stel je persoonlijke vraag #37

I approve

2 likes

Het bedrijf dat het heeft aangelegd laten komen om alles na te lopen?

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ja! Ik heb het even uitgezocht en zij moeten dit doen inderdaad. Jammer dat het dan eerst via de huurbaas moet. Zo niet fijn om met kinderen te denken dat je moet evacueren :hot_face:

Ik kom dit in elk hotel in de VS tegen. Iemand enig idee wat het is?

1 like

Om je koffer op te zetten

14 likes

Jeee dat had ik echt nooit zelf bedacht haha, ik gooi 'm gewoon op het bed hahaha. Dankjewel!

Ik word steeds gebeld door verschillende nummers die qua cijfers heel erg lijken op mijn eigen 06-nummer (de eerste 4 cijfers komen overeen, de rest verschilt). Als ik dan opneem hoor ik zo’n automatische vrouwenstem die zegt dat ze bellen vanuit ‘the office of justice’ en dat er iets is met mijn persoonlijke gegevens.

Weet iemand wat dit is en of ik iets kan doen om dit te stoppen?

3 likes

Een scam, niet meer opnemen

6 likes

Is gewoon spam, voortaan telefoontjes waarvan je niet weet wie t is alleen opnemen met “hallo?” zodat ze niks kunnen gebruiken als “bewijs” dat je ergens in toegestemd hebt. Zodra dat bandje begint te praten direct ophangen en 't telefoonnummer blokkeren. Meer dan dat kan je volgens mij niet doordat t steeds nieuwe nummers zijn.

5 likes

Ik weet niet wat het is, maar ik heb exact hetzelfde! Los van dat het spam is natuurlijk.

2 likes

Ja, dit is spoofing/phishing. Je kan er niks tegen doen behalve gelijk ophangen. Verder geen risico op hoge kosten ofzo maar het is gewoon onzin in de hoop dat jij bv je BSN of bankrekening en pincode geeft. (Dat nooit doen dus) Je kan het telefoonnummer melden als spam via je provider. Ik kan dat zelf makkelijk door op het nummer te klikken in de ‘laatst gebeld lijst’.

Edit: lees hier meer uitleg over wat phishing precies is

Bedankt voor de reacties! Had inderdaad al bedacht dat het spam was, maar ik blijf dus maar gebeld worden, ondanks dat ik al een paar keer niet meer opgenomen heb :frowning:

Irritant, dan maar laten rinkelen in plaats van wegdrukken

1 like

Heb ik ook een tijd gehad. Geen idee of het daaraan gelegen heeft, maar ik blokkeer die nummers gelijk. Het is nu al een tijdje stil

1 like