Jeee dat had ik echt nooit zelf bedacht haha, ik gooi 'm gewoon op het bed hahaha. Dankjewel!
Ik word steeds gebeld door verschillende nummers die qua cijfers heel erg lijken op mijn eigen 06-nummer (de eerste 4 cijfers komen overeen, de rest verschilt). Als ik dan opneem hoor ik zoān automatische vrouwenstem die zegt dat ze bellen vanuit āthe office of justiceā en dat er iets is met mijn persoonlijke gegevens.
Weet iemand wat dit is en of ik iets kan doen om dit te stoppen?
Een scam, niet meer opnemen
Is gewoon spam, voortaan telefoontjes waarvan je niet weet wie t is alleen opnemen met āhallo?ā zodat ze niks kunnen gebruiken als ābewijsā dat je ergens in toegestemd hebt. Zodra dat bandje begint te praten direct ophangen en 't telefoonnummer blokkeren. Meer dan dat kan je volgens mij niet doordat t steeds nieuwe nummers zijn.
Ik weet niet wat het is, maar ik heb exact hetzelfde! Los van dat het spam is natuurlijk.
Ja, dit is spoofing/phishing. Je kan er niks tegen doen behalve gelijk ophangen. Verder geen risico op hoge kosten ofzo maar het is gewoon onzin in de hoop dat jij bv je BSN of bankrekening en pincode geeft. (Dat nooit doen dus) Je kan het telefoonnummer melden als spam via je provider. Ik kan dat zelf makkelijk door op het nummer te klikken in de ālaatst gebeld lijstā.
Edit: lees hier meer uitleg over wat phishing precies is
Bedankt voor de reacties! Had inderdaad al bedacht dat het spam was, maar ik blijf dus maar gebeld worden, ondanks dat ik al een paar keer niet meer opgenomen heb
Irritant, dan maar laten rinkelen in plaats van wegdrukken
Heb ik ook een tijd gehad. Geen idee of het daaraan gelegen heeft, maar ik blokkeer die nummers gelijk. Het is nu al een tijdje stil
Die nummers zelf zijn geen spam en gewoon van onwetende mensen. Mijn nummer is hier ook voor gebruikt. Je ziet een nummer in beeld, maar dat is niet waar ze daadwerkelijk via bellen. Mijn provider kon in elk geval zien dat er geen belbewegingen (?) waren op mijn nummer.
Was trouwens ook echt heel kut. Werd dagenlang gebeld door mensen die āmijn oproep gemistā hadden of boos waren omdat ik een oplichter zou zijn. Heel mān voicemail stond ook vol ermee
Ja, dat is spoofing Iemand anders gebruikt mijn telefoonnummer - Fraudehelpdesk
Wat ik begrepen heb, is dat door te melden als spam niet het nummer wordt geblokkeerd dat gebruikt wordt om mee te vervalsen, maar het nummer dat gebruikt wordt om mee te bellen. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen dan!
Ik weet wat spoofing is. Wil alleen aangeven dat er gewoon normale mensen achter die zichtbare nummers schuilen. Hoop dus ook maar dat inderdaad alleen de echte lijnen geworden geblokkeerd als zoān melding wordt gedaan.
Toen mijn nummer werd gebruikt durfde ik niet meer op te nemen. Kwam erachter toen ik nietsvermoedend een telefoontje opnam en voor rotte vis werd uitgemaakt en er werd geroepen wat āzeā met me zouden moeten doen. Stond gewoon rustig in de kringloop Daarna liep mān voicemail vol met verwensingen. Kon alleen maar hopen dat niemand mān naam erbij wist te vinden en al mān gegevens online zou gooien uit āwraakā
Tltr: Idd spoofing. Open ajb geen heksenjacht op de eigenaren van de nummers die je ziet
Jaaa heb ik ook! Maarja ik word ook wel eens gebeld door een onbekend 06 bv voor solliās dus niet opnemen is ook zoān ding. Hang meteen op en blokkeer daarna direct het nummer.
Dit had ik gisteren ook al. Ook de eerste 4 cijfers precies hetzelfde.
Ja ik had dit ook!!
Is er een vervanging voor bloglovin om blogs bij te houden? De laatste tijd lag deze er vaak uit, maar lijkt nu helemaal niet meer te werkenā¦
Feedly
Google lens herkent deze afbeelding ook! Tip voor volgende keer als je iets tegenkomt dat je niet kent. Ik gebruik het zelf echt vaak, voor planten ook handig of als ik wil weten van welk merk sneakers zijn.
Ik ben een lens kwijt en krijg maandag pas nieuwe. Ik wil nu bij de drogist lenzen halen voor time being, maar weet even niet meer hoe het zit met compenseren van cilinder. Weet iemand dit?
Ik heb -2,25 en 0,75 cilinder. Moet ik dan -3,00 halen bij drogist?