soms krijg je zoiets van je werk. of een vriend of vriendin of familie lid doet iets aardigs.
mijn moeder had mij een boek gestuurd met Kinderboekenweek bijv. zou dat zelf nooit geweten hebben.
Dankje. Al komt ie met een oud ww voor bol, als ik die nu doe dan klopt t al niet meer. En verder checkt ie maar 2 andere dingen.
Bij die andere site komt er wel wat naar voren maar voornamelijk oude zooi en waarvan ik ook echt niet mn ww zou weten.
Heeft iemand een oplossing? Heb gewoon een heel rijtje en meestal werkt een van die wel, en weet dat je ook apps hebt maar hoe doe je dat als je bv ook netflix op je laptop kijkt.
Fuck ik zie nu dat er 2 weken terug op een ander emailadres iets is binnengekomen als hersteladres van mn gewone mail. Raak hier echt zwaar in de stress van.
Ja denk dat ik dat maar moet gaan doen. Vertrouw echt niks meer nu. Zie wel dat mn eigen telefoonnummer toen is toegevoegd is toen, dus dan zal ik het zelf wel zijn geweest?
Iemand tips voor handige ww managers?
Bitwarden is ook wel heel handig.
Gisteren is er een scooter over het achterwiel van mijn vouwfiets gereden. Ik was op een fietspad met twee richtingen en wilde links de stoep op. Dit was wel midden op het fietspad, niet een opgang van de stoep. Ik stapte af voor de stoep, want die was best hoog en ik had veel bagage mee. Er kwam dus een scooter van achter en die reed over mijn achterwiel en viel daarbij. Ik stond echt volledig op de linkerhelft van het fietspad en hij had rechts er langs gekund. Hij wilde waarschijnlijk rechts inhalen, maar ik denk dat hij echt voldoende tijd had om terug naar rechts te gaan. Gelukkig niemand gewond en scooter deed het nog. Ik was zo geschrokken dat we geen gegevens hebben uitgewisseld. Ik vraag me nu toch af wie hier dan fout zat? Ik omdat ik op een random plek links een stoep op wilde of hij met zijn scooter die mij op een linkerhelft van een fietspad omver rijdt? Weet iemand hoe dit zit?
Euhmmm vooral van jou onhandig, had je wel goed gekeken of er iemand aan kwam? Heb je aangegeven dat je naar links ging. Hangt nog van zoveel dingen af.
Is dat net achter een bocht? Als er in principe geen afslag/straat is maar jij gewoon de stoep opgaat verwacht een andere weggebruiker dat wss niet. Zag jij die scooter? Waarom wachtte jij niet tot die scooter voorbij was? Is best een grijs gebied qua aansprakelijkheid in zo’n geval.
Ja en hoe hard reed die scooter @Cala Een scooter hoor je over het algemeen wel aankomen (oke behalve als hij electrisch is misschien), dus als je een scooter achter je hoort is plots naar links gaan niet zo handig. Maar misschien reed die scooter zo hard dat je al met je manoeuvre bezig was toen hij er ineens was?
Het was op een recht fietspad. Ik had achterom gekeken en zag de scooter maar naar mijn inschatting was hij ver genoeg dat ik links af kon gaan en dat hij achterlangs kon. Ik had een bos bloemen in mijn linkerhand en die een beetje half uitgestoken. Ik heb het idee dat hij wel redelijk hard reed.
Als ik de scooterbestuurder was geweest had ik jouw details gevraagd en had ik je aansprakelijk gesteld (mits er schade was). Jij was wel de zwakkere verkeersdeelnemer maar ik denk dat in dit geval het gros van de schuld bij jou ligt.
Dan is het toch een foutieve inschatting/slecht kijken van jou geweest? Midden op een fietspad met twee richtingen ineens links de stoep op willen is nogal een onverwachte manoeuvre waarbij ik als mede weggebruiker verwacht dat iemand ruim op tijd aangeeft (achterom kijken, vaart minderen voor te stoppen, hand uitsteken) dat te gaan doen en zelf goed oplet of dit wel kan. Sowieso haal je iemand in principe niet rechts in natuurlijk, dus ik snap wel dat je als scooterrijder misschien niet goed in de gaten hebt wat er gebeurt als iemand ineens helemaal links op het fietspad stil gaat staan.
Maar als je al met je fiets de middenlijn bent overgestoken, dwars op de rijrichting op de andere weghelft stil bent gaan staan en afgestapt bent, en dán rijdt er een scooter tegen je aan, dan heeft die scooter toch ook niet op zitten letten lijkt me? Oversteken, stilstaan en afstappen duurt op z’n minst een paar seconden denk ik.
Ja daarom vraag ik me dus af het helemaal mijn schuld is. Zo’n vouwfiets is best klein dus mijn achterwiel stond in het midden van de andere rijbaan en ik was inderdaad al afgestapt voor hij tegen me aan reed.
Ik geef meteen toe dat het van mij een onverwachte manouvre is, dat ik het beter had kunnen aangeven en dat ik niet onschuldig ben. Gezien het resultaat heb ik de situatie ook niet goed genoeg ingeschat. Ik ben al blij dat hij tegen mijn achterwiel is gereden en niet tegen mijn benen en dat niemand gewond is geraakt.
Daarnaast denk ik dat zijn scooter misschien was opgevoerd, gezien hij geen helm droeg en zijn snelheid (en misschien een licht vooroordeel over jonge jongens op stoere scootertjes). Hij checkte ook niet op krassen of dergelijk (het zou zeker niet de eerste kras zijn) en dat hij daarom ook niet naar mijn gegevens heeft gevraagd.
Maar goed, helaas ligt mij fietsje in de oud ijzer bak want een nieuwe wiel was 2x zo duur als ik voor de fiets had betaald. En het was mijn laatste werkdag (vandaar de bloemen) en dus niet meer nodig.
Maar jij was afgestapt, dus een voetganger! En ongeacht de regels, in Nederland geldt dat de kwetsbaardere verkeersdeelnemer beschermd is tegen de zwaardere, snellere verkeersdeelnemer. Zelfs bij een fout van de kwetsbaarste deelnemer is de ander alsnog voor 50% van de schade aansprakelijk.
Ik zie alleen niet helemaal wat jij verkeerd hebt gedaan, je was je fiets de stoep op aan het sturen, je hebt het fietspad overgestoken toen het kon, er kwam geen verkeer aan. Je deed er alleen wat langer over dan de scooter misschien had ingeschat, maar dat is zijn probleem. Ik weet echt niet zo goed waar je fout ligt.
Ik leg het altijd uit dat je dan recht hebt op 50% van de schadevergoeding. Anderzijds kan de gemotoriseerde vaak 75-100% van zijn schade namelijk ook vergoed krijgen mits de zwakkere verkeersdeelnemer een verwijt te maken valt. Die 50% is al een ruim genomen percentage maar zegt feitelijk niks over het daadwerkelijke aandeel in het ontstaan van de schade.
Maar als ik het goed begrijp stond je dus niet helemaal links, maar eigenlijk overdwars op het fietspad op dat moment?
Ja wel, mijn voorwiel stond tegen de stoep links en dan wel dwars op de rijrichting om hem die stoep op te duwen. Mijn fietsje is klein en neemt maar een helft van een rijbaan in. De scooter had dus nog 3/4e van het hele fietspad om er langs te rijden.