Stel je persoonlijke vraag #39

Liever hier een discussie over, dan een discussie over boodschappen doen.

5 likes

Verkopen nee, weggeven wel.

4 likes

Joee een youtube video van een halfuur is toch geen regime :joy: Als je geen ongezonde relatie hebt met jouw lichaam of een eetstoornis etc is het echt niet schadelijk om iedere dag even te sporten. Helpt veel mensen ook mentaal! Alsof je dag starten met wat burpees en push-ups obsessief is, mijn hemel. Sporten op vakantie is ook een heerlijke start van de dag.

3 likes

Betekenis ‘regime’
Je hebt gezocht op het woord: regime.

re·gi·me (het; o; meervoud: regimes)
1 leefregel, dieet
2 (voornamelijk negatief) bestuur van een staat: een militair regime
3 leiding, werkwijze
4 waterafvoer door een rivier en de schommelingen daarin

Het is neem ik aan een leefregel voor de persoon in kwestie om de ochtend te beginnen met een workout. Prima, heel gezond. Maar dat je niet van dat ‘regime’ af kan wijken tijdens een citytrip, vind ik obsessief. Je beweegt tijdens zo’n trip toch al genoeg voor het ‘gezonde’ aspect van bewegen.
Ik zeg ook niet dat elke dag sporten schadelijk is toch, lijkt me ook niet namelijk.

13 likes

Maakt het uit hoe lang het filmpje is? Het is gewoon kut als iemand naast je staat te sporten, omdat het “hoort”. Dan is dat behoorlijk rigide gedrag

4 likes

8 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Durf te vragen #6

Ja maar alleen omdat ik voor mijn studentenbijbaan werkvergunningen voor al die werknemers uit India moest aanvragen haha

Het was altijd dat of Tata steel

2 likes

heeft het hotel niet een gym beneden? volgens mij heeft elk hotel wel iets van zon soort ruimte. zeker als je zelfs sportkleren bij hebt zou ik gewoon daarheen gaan.
sporten is leuk en gezond vind ik dus zou wel mee doen

Maar niet iedereen heeft jouw verleden. Je kunt het ook gewoon lekker vinden om elke ochtend iets actiefs te doen voor je de deur uit gaat? Misschien geniet ze hier gewoon van?

4 likes

Ja prima, agree to disagree. Maar de poll vraagt letterlijk wat ik er van vind. Ik vind het, met de kennis van nu, obsessief.

6 likes

Met jouw kennis van nu over jouwzelf.

19 likes

Maar nog even het fysio voorbeeld hè. Als je elke dag oefeningen doet voor je rug, dat is toch niet te vergelijken met een dag wandelen? Dat kan toch gewoon naast elkaar bestaan?

Vind het zo eenzijdig ook om te denken dat oefeningen doen alleen maar voor de gezondheid of afvallen ofzo is. Misschien doe je het wel omdat je mentaal niet zo lekker gaat, misschien doe je het omdat er anders een kramp in je kuit schiet, misschien doe je het wel omdat je je er gewoon beter door voelt?

9 likes

Deze grap van WeightWatchers over Kanye en Adidas is

• Absoluut niet grappig
  • Gewoon niet grappig
  • Beetje grappig
  • Super grappig
  • Geen mening
  • Ik weet niet waar dit over gaat

0 stemmers

Dit vind ik echt zo niet oke he, kan niet eens uitleggen waarom. Heel gierig, ondankbaar en lui. Influencers die dingen cadeau kregen en het gaan verkopen vind ik nog wel het meest laag. Geef het dan iig weg ipv het te verkopen.

Denk je niet dat je je eigen verleden erop projecteert?

2 likes

@Shaaar maakte dit punt net toch al? En ik gaf al aan: agree to disagree. Snap niet zo goed wat je hier nu mee wil bereiken.
En ja, mn mening zal vast enigszins gekleurd zijn, maar ik blijf er desondanks toch bij. En ik reageerde alleen op een post, en daarna op een reactie op mij. Ik heb hier helemaal geen super sterke mening over ofzo, dus ik voel niet eens de behoefte om dit in alle toonaarden te gaan verdedigen. Lekker doen waar je je goed bij voelt toch?

8 likes

Bereiken, bereiken… ik las een niet al te oude discussie en er kwam een vraag in me op, c’est tout.

3 likes

Echt werkelijk iedereen neemt zichzelf en zijn/haar verleden mee in zijn/haar mening over iets. Je wordt beïnvloed door hoe je opgroeit en wat je meemaakt. Dus ik snap niet waarom er nu zoveel meiden op @Branko duiken

21 likes

Anonieme poll over shein:

• Heb ik nog nooit iets besteld, ga ik ook niet doen
  • Heb ik nog nooit iets besteld, ga ik wellicht nog wel doen
  • Heb ik weleens iets besteld, ga ik niet meer doen
  • Heb ik weleens iets besteld, en ga ik gewoon blijven kopen

0 stemmers

1 like

Waarom anoniem? Ik wil forummers shamen!

9 likes