Durf te vragen #6

Weet iemand waar je contactlenzen kan kopen in Frankrijk? Ik ben inmiddels alle reservelenzen ook kwijt. Als ik google lijkt het alsof je echt een recept nodig hebt, iemand enig idee of je niet losse lenzen kan kopen bij een opticien oid zoals in NL bij de drogist?

Edit- Google had niet gelijk, of iig toen ik het lege doosje liet zien bij de opticien kreeg ik gelijk de juiste sterkte

1 like

Bedankt voor de antwoorden! Had gehoopt dat het meer zou doen dan die van schuimrubber. Maar ze zien er dus vooral fancy uit.

Moet dat hele ronde ding er af of gaat het om dat tuutje? Want misschien moet je van dat tuutje een klein stukje afsnijden, zodat je daar dan de azijn uit kan schenken.

2 likes

@anon42887991 @Marquez ik weet niet wat ik precies heb gedaan, het tuutje ingeduwd en dan de rand naar boven geduwd ofzo? Maar ik hem 'm opengekregen :rofl: thanks!

6 likes

Het klinkt ook wel echt ingewikkeld zo, haha. Mooi dat het gelukt is.

Bestaat er eigenlijk iets als Letterboxd maar dan voor series?

2 likes

Wat is tegenwoordig de nette benaming voor mensen met dwergroei? Want het woord dwerg “mag” niet meer toch? Is het dan lilliputter of?

Ik vraag dit omdat we (ik en zoon van 4) vandaag een man tegenkwamen met dwergroei. Dit was natuurlijk nieuw voor hem en deed mijn best om uit te leggen hoe dit kan en hoe je dat het netste zegt.

1 like

Volgens mij is de geaccepteerde ‘kleine mensen’ of ‘klein persoon’.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Ik was ook wel benieuwd, Willem Wever zegt inderdaad ‘kleine mensen’ Klik

Dank, heb ik inmiddels geïnstalleerd! Ziet er mooi overzichtelijk uit, ik ga het de komende tijd gebruiken.

@Era Dank! Ik heb me ook bij Trakt aangemeld. Ziet er wat minder overzichtelijk uit zo op het eerste gezicht, maar ga ik ook testen.

1 like

Ik vind Trakt ook fijn, gebruik ik al vele jaren, ook voor films. En je kan het ook aan sommige streamingapps koppelen waardoor afleveringen automatisch op bekeken gezet worden. Enige nadeel is dat ze voor android nog steeds geen mobiele app hebben.

2 likes

Ahh vandaar, die kon ik niet vinden inderdaad. Hopelijk komt die nog.

1 like

Ik heb om die reden ook Hobi op m’n telefoon, dat is dan wellicht een betere tip! Die is ook fijn om series in bij te houden, daar kan je ook zien/melding krijgen wanneer er een nieuw seizoen komt etc. En deze app kan je ook met trakt connecten, zodat ie het ook daar bijhoudt. De trakt-app voor Iphone is er ook pas afgelopen jaar gekomen, maar sindsdien wel hoop dat er ook op niet al te lange termijn een app voor android zal komen :crossed_fingers:

2 likes

In mijn favoriete restaurant bestel ik altijd oneindig vaak carpaccio en ham met meloen, waar altijd een heel lekker sausje overheen zit. Nu ben ik vergeten te vragen wat het voor sausje is en duurt het nog wel heel lang voor ik er weer heen ga.

Qua kleur lijkt het heel erg op sojasaus alleen is het een stuk dikker qua structuur en best wel zoet. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

1 like

Balsamico crème?

7 likes

Ja dat zou kunnen! Ik ga het proberen😋

1 like

Heeft er iemand een tip voor een slowjuicer? Of een soortgelijk apparaat waar je echt goede sap van oa gember, wortels en selderij kan maken?

Ik heb nu met iemand een gesprek over waar hij ‘klaar voor is’
Nu ging het over huisje boompje en ik zei huisje beestje.
Ik weet de betekenis, maar welk woord in deze ‘zin’ refereert naar kinderen?
Mijn misschien wel gekke gedachte dacht aan boompje, omdat die geplant moet worden en weer te herleiden is naar een bevruchting. Of is dit gewoon een raar spinsel van mij en is het gewoon een algemene betekenis die je moet toelichten indien je bijvoorbeeld klaar bent voor ‘alles’ behalve kinderen.

3 likes

Ik dacht eerder aan huisje. Dus een huisje waar dan ook kinderen in wonen.

6 likes