Durf te vragen #7

Ik hou van pizzaretten. Wij gebruiken gewoon kant en klare bodempjes van de AH, maar heb ook wel eens met zelfgemaakt deeg gedaan. Kan prima, maar dan moet je wel zorgen dat het deeg niet plakkerig is.

4 likes

Jaaa vind die bodempjes van de AH/Jumbo ook echt super! Zelf deeg maken zeker kan ook, maar houd er dan wel rekening mee dat het echt lang duurt voordat je pizza’tje klaar is elke keer. Ligt er wellicht aan hoeveel tijd je er voor wilt uittrekken en/of met wie je bent, met kids is dat bijv echt minder ideaal. Vind verder een pro-tip: rondjes van bakpapier leggen op de spatel/onder je pizza zodat ie niet kan aanbranden/vastplakken aan de spatel. 🫶🏼

3 likes

@Wasbeer @iloveblush dank jullie, dan ga ik voor de kant en klare bodems!

4 likes

Heeft iemand hier nog leuke vega kerstrecepten (voor/hoofd)? Vrijwel alles dat ik tegenkom is met geitenkaas en twee van onze gasten lusten dat helaas niet

Een linzen shepards pie? Vind ik altijd heerlijk en gemakkelijk en makkelijk om vega te maken. Ook nog iets kerstig
Als voorgerecht zijn zoiezo bijna alle soepen mogelijk

3 likes

Daar staat denk ik genoeg inspiratie.

1 like

Ik heb vorig jaar biet bourguignon gemaakt, en voor de niet vega’s gewoon stoofvlees.
De bijgerechten konden bij beide opties

3 likes

Oeee hele goeie, dankje! Jullie ook @Bennielava en @Fredje, in dat topic staan idd leuke suggesties

Vind ik wel, het duurde bij ons 45 minuten (!!) voordat een pizaatje klaar was. Uiteindelijk hebben we de bodems leeg voorgebakken in de oven, daarna belegd en toen in de pizzarette gedaan. Eens maar nooit weer.

3 likes

Wij doen het ook wel eens met wraps als bodem. Daar rondjes uit steken. Minder lekker dan echte pizza maar wel veel sneller klaar. Vooral handig als er kinderen meedoen.

1 like

Is je apparaat dan niet gewoon stuk?

1 like

Gebruik dit voor de spatels!!

afbeelding

45 minuten wachten op een pizza herken ik niet, hier eerder tien minuutjes oid?

1 like

Geen idee, hij werd wel heet. Het was met een vriendin en haar apparaat. Maar ik was gelijk genezen :sweat_smile: Was met de kant en klare minibodems van de AH trouwens.

1 like

Haha oh daar heb ik een half trauma van toen ik eens bij een vriend van een vriendin ging eten en hij ons de hele middag lekker maakte met vega stoofvlees. Toen ging-ie het maken en stond het binnen een half uur op tafel. Ik heb nog nooit zoiets goors op :sob:

2 likes

Gister gelukkig mailtje gekregen na ruim 2 weken wachten!

1 like

Doet iemand mee aan de adventkalender van de NS? Ik wil vandaag op Doe mee klikken maar de knop is grijs dus kan niet meedoen voor de superhoofdprijs. Heb al opnieuw geladen, cookies verwijderd etc

Het was een winactie, dus misschien is die al vergeven?

Hmm maar het geldt alleen als je vandaag op de knop drukt en het lukte vanochtend al niet? Beetje gek denk ik dan

1 like

Oh dat is wel stom inderdaad! Hij staat bij mij op “verlopen”

4 likes

Over wintercity gesproken: ik heb een barcode voor een gratis wintercookie als je een warme drank bestelt bij de Kiosk. Maar ik mag die cookie niet, kan ik iemand anders blij maken met m’n barcode?

Neem aan dat ie maar 1x gebruikt kan worden dus DM maar bij interesse!

1 like