Durf te vragen #7

Ik heb eens in de zoveel tijd (eens per jaar?) dat mijn telefoon ineens een aantal nummers kwijt is. Ze staan dan niet meer in mijn contactenlijst. Dat weet ik doordat op whatsapp de namen dan ineens niet meer zichtbaar zijn (alleen de telefoonnumers). Ik heb een Samsung S22 Ultra maar ook met eerdere Samsungs had ik dit wel eens. Het is ook random welke nummers het zijn.

Iemand die dit herkent en weet waar het mis gaat? Het is vannacht ineens gebeurd, gisteren heb ik mijn telefoon amper aangeraakt en ook geen dingen gewijzigd ofzo.

Ik heb de afgelopen jaren Samsungs gehad en dit nog nooit meegemaakt.

1 like

Ik heb dit (met een iPhone) wel eens gehad als er een whatsapp-update was geweest, dat whatsapp dan de nummers uit mijn iPhone-contacten niet meer kon zien of andersom. Misschien dat het ergens in de toegangsrechten zit?

1 like

Het gekke is dat het over een relatief klein deel van mijn contacten gaat. Ik denk een stuk of 20? De rest heeft nu (en eerder) dan wel gewoon een naam… En het is niet een specifieke groep mensen (hebben niets met elkaar te maken). En synchroniseren helpt ook niet. Het is zo random. Whatsapp is tussen gisteren en vandaag ook niet geupdate.

Zijn die niet in een andere locatie of map ofzo opgeslagen? Ik heb eens gehad dat mn geheugenkaartje gecrasht was en ik daar een deel van mn contacten had opgeslagen, een ander deel in mijn samsung account

1 like

Ik zet ‘s nachts de thermostaat op 15 graden in de woonkamer, als ik naar bed ga. Alleen afgelopen nacht sloeg de verwarming steeds aan, denk omdat het dan kouder wordt dan 15 graden? Maar het is best irritant qua geluid ‘s nachts als die verwarming steeds aanslaat. Hoe warm zetten jullie de thermostaat ‘s nachts om dit te voorkomen?

1 like

Hier 16 graden, maar met deze temperaturen en een slecht geïsoleerd huis hou je toch dat hij aanslaat.

Anders heel laag zetten, maar dan heb je en een koud huis en het kost veel energie om het naar een accceptabele temperatuur te krijgen.

2 likes

Ja wij 13 en we zetten hem ook niet elke dag aan maar ik vraag me af of dit het waard is want de keren dat we hem wel aan zetten moet hij super hard werken

1 like

Same, mijn verwarming maakt zo veel slurpend geluid ook al ontlucht ik hem elk jaar. Zet hem 's nachts dus gewoon laag en dan overdag weer op 15+

1 like

Oh ik moet misschien ook maar eens opzoeken hoe ik mijn verwarming ontlucht haha. Ik woon hier net en heb hiervoor gewoond in een woning waarbij ik niet zelf bij de ketel of een thermostaat kon, dus het is voor mij even wennen allemaal :’)

1 like

Hier is vloerverwarming van het goedkope segment in combinatie met stadsverwarming dus die staat altijd aan op 22 (een zitter in huis) maar ik kan me voorstellen dat dat voor een gewone verwarming te gek is

Ik zet mijne nu rond de 12 omdat ik snachts wakker wordt van die knallende leidingen(oud huis) en sochtends als ik wakker ben gaat de kachel op 15. Heb ik het heel erg koud dan stook ik het langzaam op naar 17 (het koelt hier nu ook echt snel weer af helaas)

2 likes

Toen ik die theorie testte was dat echt lulkoek. ‘Hard werken’: hij slaat aan of niet. Het water wordt niet ineens heter als de thermostaat op 18 gedraaid wordt maar het slechts 13 graden is in de ruimte die verwarmd moet. Als de thermostaat altijd op 16 staat en volgens die theorie minder hard moet werken om op 18 te komen slaat wel de héle dag de ketel aan om de 16 te behouden. Succes met de gasrekening in dat geval.

5 likes

Oke das goed om te horen

4 likes

Ik snap wat je zegt hoor maar de woningbouwvereniging wilde er overduidelijk geen geld aan uitgeven en wij zitten echt halve dagen in de kou als we hem op 16 zouden zetten zoals ik gewend was te doen hiervoor

Podcast goed verhaal van Alexander klopping. Aflevering: in dit huisje komt ons internet aan land.

3 likes

Heeft iemand deze crispy chili olie wel eens gehad?

Is deze heel pittig?

1 like

Ik kan niet zo heel goed tegen pittig eten dus ik vind van wel. Mijn man kan er beter tegen en die vindt het wel meevallen.

2 likes

Ik vind dit gewoon lekker en niet zo pittig, maar je kan ook een klein beetje gebruiken en het opbouwen. Ik at eerst amper pittig en nu kan ik er best aardig tegen.

2 likes

nee dit komt niet in de buurt van pittig

is meer een hartige/umami smaak

20 likes