Durf te vragen #7

Daar lijkt ie denk ik nog het meest op, maar dan is het achterste stuk groter (langer) en minder geel nog. Maar zou kunnen! Zou dit niet zo leuk vinden, want zit hier met baby en de horrensituatie is niet geweldig hier.

4 likes

Die zou ik zó herkennen, geen twijfel over mogelijk

1 like

Een plooivleugelwesp? Die hadden wij laatst in de tuin. Ook een behoorlijke.

3 likes

Heeft iemand van jullie een bril met blauw licht filter coating op de glazen?
Ik moet een nieuwe bril en heb heel veel hoofdpijn. Ik zit ook gewoon veel teveel op laptop/ telefoon.
Weten jullie of je het aan de buitenkant heel erg ziet? Gele glazen bijvoorbeeld?

Mijn man heeft zo’n bril en je ziet het bij hem wel, de glazen zijn idd wat geler. Hij vindt het ook eigenlijk niet zo fijn, ook al zit hij vaak achter een beeldscherm. Hij gaat dus weer terug naar gewone glazen.

1 like

Even teruggezocht!

Heb echter sinds november toch een bril met sterkte en nu mis ik die blauwfilter ook helemaal niet meer, dus ik had eigenlijk gewoon een bril met sterkte nodig al die tijd ipv een blauwfilter…

2 likes

Ik heb van ace&tate een bril en die heeft een Blauwlicht filter maar ik merk er niks van zie er ook niets van. Weet ook niet of het nou echt werkt….

2 likes

Love die namen ook, haha! Maar niet echt, geloof ik. Het achterste stuk van het lijfje (waar de poten niet aanzitten) is veel in verhouding veel groter dan bij de bruine bij.

Ik denk misschien toch een aziatische hoornaar die een beetje bruin is uitgevallen. Zou het dan een koningin zijn? En moet ik daar dan wat mee? Het is wel handig dat het gezoem zo luid is dat ik ie me niet ineens kan overvallen.

@Pantoffeldiertje Nee, ik zie echt niet zo duidelijk het geel en zwart. En hij is ook dikker. Maar die van jouw lijkt me ook niet heel gezellig in de tuin…

2 likes

Heeft iemand de Airpods 3e generatie die iets kan zeggen over het draagcomfort en of ze blijven zitten? Ik had hiervoor Airpods 2, die prima zaten en ook goed bleven zitten, maar zie een aantal reviews waarin mensen aangeven dat ze zeer doen of minder fijn zitten dan de 2. Ik weet dat het persoonlijk is, maar ben toch benieuwd.

1 like

Ja en heb er spijt van want ze zitten inderdaad kut. Vallen om de haverklap uit m’n oren, ook bij vriendinnen die het geprobeerd hebben (om te testen of ik nou gekke oren had of dat het aan de airpods ligt).

4 likes

Ik ben uitgenodigd bij een Afghaanse man voor lunch als bedankje omdat ik hem met zijn asielprocedure geholpen heb. Ik wil niet met lege handen toekomen op dat etentje, maar wat neem ik mee? Ik neem aan dat hij geen alcohol drinkt dus wijn valt af?

Zouden pralines (belg, denk bonbons in NL?) leuk zijn, of is het te warm voor chocolade?

1 like

Bloemen of een plant?

2 likes

Of een lokale lekkernij voor bij de koffie? Antwerpse handjes, Gentse neuzekes,… Bv?

1 like

Weet iemand hoe “prong” zich vertaalt naar het Nederlands vanuit het Engels? In de termen “cognitive prong” of “volitional prong”.

Google zegt vorktand maar dat is het niet lol

Alles is sowieso leuk! Misschien dadels gevuld met walnoten of omhuld in chocolade?

3 likes

Heeft iemand tips voor zomerschoenen met “dichte tenen” voor brede voeten, maat 41? Ik ben maar 1.57 maar heb zulke hobbitvoeten en wil geen open toe schoenen :weary:

2 likes

Ik vind persoonlijk van die fisherman achtige sandalen altijd heel leuk! En die zijn relatief gesloten.

Edit: … Sorry ik las enkel de eerste zin blijkbaar, geen idee welk merk goed zou zijn

3 likes

Toni Pons Nuria - Espadrilles voor dames - Cognac - Nelson.nl Zoiets? Ze hebben verschillende kleuren en verschillende hakhoogtes. Ik heb zelf ook brede voeten en bij mij zitten ze goed

2 likes

Ik was vergeten te vermelden dat ik ook een hoge wreef heb dus dit soort dingen passen vaak ook niet :sob:. Haha ik klink echt als een hobbit met dikke poten

2 likes

Thanks @anon50301661 en @viking

Vandaag ontbreekt ‘helaas’ nog ieder spoor…