Durf te vragen #7

Ja heb ik! Ik zal je dm’en

5 likes

Ik ook, maar wel naar een stad waar ik al een paar mensen kende en heb geen huis gekocht ofzo. Maar DMen mag hoor!

Weet niet of je nog meer tips/sparringspartners nodig hebt, maar hier nog iemand (naar het buitenland)

2 likes

Zijn deze echt geluidsdicht? Ik heb altijd waxbolletjes in m’n oren 's nachts maar daar komt toch altijd nog wat gesnurk doorheen.

Ik gebruik ze niet om te slapen! Deze zijn daarvoor ook niet per se bedoeld. Ze werken heel goed bij muziek/concerten. Zijn ook hard om op te liggen.
Voor slapen hebben ze van Loops wel zachtere een versie van siliconen. Maar die jeukten in mijn oren en vond ik irritant. Volgens mij hadden andere forummers daar wel goede ervaring mee. Quiet heten ze geloof ik.
Voor slapen gebruik ik zelf Ohropax mini/soft. Die langwerpige versies. Die werken goed voor een tijdje, na elke nacht wordt werking iets minder waarna ik hem weer vervang voor nieuw setje.

3 likes

9 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Muziek topic

Ik heb de Experience Plus en vind ze juist superlekker liggen! Ze zijn heel plat dus je voelt ze eigenlijk niet zitten.

En met het extra inzetje dat je krijgt bij de Plus (de Loop Mute) blokken ze meer geluid dan de Quiet. Maar echt 100% geluidsdicht is het natuurlijk niet.

Semi-deepdive over snurken en geluidsreductie per model

Quiet:
In terms of reducing noise, the mean attenuation is 22.5 dB (+/- 2.9 dB) for low frequencies, 24.5 dB (+/- 2.8 dB) for medium frequencies and 27.4 dB (+/- 2.5 dB) for high frequencies. In NRR, the Quiet is at 14 dB.

Experience:
In terms of reducing noise, the mean attenuation is 19.4 dB (+/- 1.7 dB) for low frequencies, 19.5 dB (+/- 1.8 dB) for medium frequencies and 17.1 dB (+/- 3.1 dB) for high frequencies. In NRR, the Experience is at 7 dB. In summary, low and medium frequencies are reduced more than high frequencies.

Experience Plus:
Zoals de Experience, maar met 5 dB extra door de ‘Loop Mute Accesory’.

Snurken is meestal 50-80 decibel blijkbaar en valt in de medium frequenties, dus je kan dan met Experience Plus of de Quiet wel met ± 25 dB verminderen. En dB gaat logaritmisch dus dat is een heel groot verschil (stofzuiger versus een tikkend horloge qua geluidsniveau):

(Ter vergelijking heb ik die wasbolletjes ook even opgezocht, die zijn -18 dB.)

4 likes

9 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic #2

Ik heb afgelopen week 5 grijze haren ontdekt, en waarschijnlijk zijn er wel nog meer. Ik word 28, is dit niet wat jong om al grijze haren te krijgen of is dit normaal? Oprechte vraag want ik heb t gevoel dat ik hier nog veeeeel te jong voor ben!!

Ik was 21 toen ik m’n eerste grijze haren kreeg, dus ik denk dat het wel meevalt :joy:

5 likes

Ik was 18, nu 31 en ik denk dat 60% van m’n haren grijs zijn.

5 likes

Ik verf mijn haar al sinds mijn 19e omdat ik zo veel grijze haren heb. Dus nee niet jong.

3 likes

Maar ik heb vaker gehoord dat die dingen er helemaal goor uit kunnen komen :grimacing: moet mijne vplgend jaar eruit halen want dan heb ik hem 10 jaar ben benieuwd wat ik dan aantref.

1 like

Nee joh, ik ken genoeg mensen die ze vroeg kregen. Ik had mijn eerste grijze haar al rond mijn 15e en daar bleef het een tijdje bij. Op YouTube zie je ook veel jonge vrouwen van midden 20 die hun grijze haren rocken

Maarja wat nou als je wat jong bent…
het is niet dat je ergens een klacht kan indienen of ermee naar de dokter moet.

2 likes

Ik luisterde net dit filmpje en deze stem komt mij zo bekend voor. Volgens mij komt die in veel tekenfilms voor. Heeft iemand enig idee wie dit is?

4 likes

De stem doet mij denken aan deze stemactrice, die heel veel tekenfilms heeft gedaan. Maar omdat ze daar natuurlijk gekke stemmetjes opzet weet ik niet zeker of het haar ook is in jouw filmpje haha

Edit: nu ik verder keek en haar gewoon hoor praten denk ik niet dat het dezelfde is, maar misschien dacht jij ook wel aan deze stem!

5 likes

Volgens mij is dit Loes van Langen. Geen stemactrice, maar ik hoor wel wat je bedoelt.

Dit is ook een fragment met haar.

5 likes

@JuneOsborne jaa aan die stem moest ik idd denken!! En het programma waar ik aan dacht was Rocket Power. Grappig dat het dan toch iemand anders is @KipTokTok. De stemmen hebben wel ergens wat van elkaar weg. Bedankt allebei! :smiley:

3 likes

Welke creditcard is het best? We gaan deze zomer naar Amerika en ik twijfel tussen Amex en Visa.

Iemand ervaring of ideeën?