Durf te vragen #7

Ik geloof wel dat het betrouwbaar is maar ik wou eerder weten hoe de ervaringen op zich waren. Denk dat er bij een lunch ook wat minder komt kijken (en minder kan verkeerd gaan) dan bij een verblijf.

2 likes

In mei ermee naar een restaurant gegaan, dat het in de tussentijd niet meer aannam. Zou dus wel vantevoren checken.

2 likes

Uiteindelijk toch gegaan, zijn net hier maar het uitzicht bij aankomt is het iig al de moeite waard! Bedankt voor de input @DelilahBard @Swelgje @LaPetiteRobeNoire @Bailey @Peachpuff

36 likes

Voor mijn klas (bovenbouw basisschool) hebben we altijd een les over ‘vrouwenrechten’. Daarbij hebben we een opdracht dat kinderen een presentatie maken met een creatieve verwerking (poster, lapbook, toneelstuk, dagboekfragment, interview, tijdlijn) over een invloedrijke vrouw. We hebben al een aantal jaar het volgende lijstje:
Aletta Jacobs, Marie Curie, Florence Nightingale, Wilhelmina Drucker, Malala en Greta Thunberg. Voor de kinderen is het fijn als er wel genoeg over haar te vinden is: een wikikids bijvoorbeeld.

Heeft er iemand nog aanraders om toe te voegen?

edit: Ohja Rosa Parks komt aan bod bij een andere les verderop in het jaar!!

4 likes

Maya Angelou, Rosa Parks, Kamala Harris :dizzy:

2 likes

Inkopper maar Rosa Parks? En misschien Margaret Hamilton of is dat te ingewikkeld?

3 likes

Misschien Ruth Barber Ginsburg?

7 likes

Je hebt toch zo’n voorleesboek Bedtijdverhalen voor rebelse meisjes? Misschien kun je daar nog inspiratie uit opdoen!

ik kan alleen nu niet echt een lijstje vinden wie er allemaal in dat boek staan…

2 likes

Deze heb ik liggen! Dit is de inhoudsopgave @GroenTakje

Foto's

19 likes

Jeanne d’Arc, Maya Angelou, Frida Kahlo, Suze Groeneweg, Cleopatra, Simone de Beauvoir, Virginia Woolf

5 likes

Anne Frank, Mata Hari, Joke Smit

5 likes

Misschien een van de vrouwen uit het boek bedtijdverhalen voor dappere meisjes! Daar kan je denk ik ook wel wat namen en verhalen uit halen.

3 likes

Als Greta Thunberg erin zit, dan is Vanessa Nakate mss ook interessant?

3 likes

Dat boek is hierboven helemaal gepost!

3 likes

Er is ook een deel 2 van @GroenTakje

Inhoud

3 likes

Oh joeee! Ik had niet genoeg naar beneden gescrollt denk ik!

3 likes

Ellen Degeneres en JK Rowling 🫠

3 likes

Ja het boek is al van enkele jaren geleden :grimacing:

3 likes

Ik dacht even dat dit jouw suggesties waren :sweat_smile:

11 likes

Heeele slechte ervaringen met Wonderbox hier. Inderdaad veel hotels en activiteiten die niet meer samenwerken met wonderbox ivm wanbetalingen enzo. Dus ik zou sowieso eerst het hotel bellen om te checken of ze nog samenwerken en goed de voorwaarden lezen! Bij een hotel konden we alleen maandag op dinsdagnacht boeken bijvoorbeeld.

1 like