Ik heb een nieuwe fiets nodig maar vind het zo lastig met mijn lengte (156 cm). Ik heb nu steeds fietsen gehad die eigenlijk toch net te groot waren waardoor ik een pleurishekel heb aan fietsen. Welke kleine forummers hebben een aanrader voor een fijne fiets? Budget rond de 500-600 euro denk ik. Liefst eentje waar op den duur ook een kinderzitje op past.
Hier kunnen ze je bij de fietsenwinkel vast wel bij helpen?
Nou ik ben laatst naar zo’n fietsenwinkel geweest maar dat waren of van die halve kinderfietsen of fietsen van €800+ dus dat was geen succes kan altijd nog een andere fietsenwinkel proberen maar vind het zo’n gezeik en schaam me ook dood als ze met zo’n kinderfiets aan komen zetten.
Deze misschien?
Een vriendin van mij heeft een gazelle bloom en zij is ook best wel klein (en ik ook) en dat is ook een fijne mama fiets! Alleen wel een stuk boven je budget.
@Vloeistof oh wauw deze ziet er eigenlijk perfect uit en ook nog in mat zwart, helemaal top.
@Trivia ja misschien met een kind voorop moet ik toch maar aan een hogere prijs geloven ook. Ik fiets eigenlijk heel weinig dus in dat opzicht een beetje zonde van het geld, maar misschien ga ik juist ook wel meer fietsen als ik een fijnere fiets heb… En een kindermaat maakt me niet zoveel uit, maar wat ik in die fietsenwinkel dan aangeboden kreeg waren dan fietsen die ook nog zo’n kinderlijke kleur hebben haha, dat gaat me dan weer een brug te ver. Maar zal ook aan de prijsklasse gelegen hebben waarin ik toen zocht denk ik. Tweedehands ook geen probleem, ben een paar maanden geleden naar zo’n tweedehands fietsenwinkel geweest maar daar hadden ze ook niks wat ik prettig vond fietsen en er ook nog een beetje leuk uit zag.
Volgens mij zijn er ook volwassenenfietsen met een kleinere framemaat, 26 is dat volgens mij. Daar zou je op kunnen zoeken.
Moeilijk te zeggen van de foto, want het lijkt ook gewoon op purschuim, maar ik denk dat het wel zou kunnen ja.
Ter vergelijking: dit zijn ook wespennesten:
Ik zou even contact opnemen met een verdelger, waarschijnlijk mag je wel een foto sturen zodat zij even op afstand kunnen kijken.
Oh minang kabau ziet er goed uit!! Thanks voor je tips
Bijna een jaar geleden is mijn moeder overleden, en heb ik bij het leeghalen van haar huis wat simpele pentekeningen en aquareltekeningen gevonden van heel lang geleden. Ik vind het nu wel mooi om 1 of 2 in te lijsten en die in mijn woonkamer op te hangen. Maar de plek die ik in gedachten heb is dichtbij het raam, en ondanks dat ik ze wel in een lijst doe met glas ben ik bang dat het gaat verkleuren? Weet iemand of ik me zorgen maak om niks?
Ja, door zulke foto’s dacht ik ook dat het misschien wel eens een nest kon zijn. Maar mijn vriend kwam net thuis en die dacht dat t spinnen coconnen waren en heeft ze met een takje weg gehaald (zeker niet mijn idee). En er kwam geen horde wespen uit en toen ik ging googlen op spin cocon zag ik wel overeenkomsten. Dus denk dat die wespen bij dat raam gewoon toeval zijn en ook wel de tijd van het jaar natuurlijk. Maar ik hou t wel even extra in de gaten.
Wat een goed idee!
Het gaat er vooral om of het zonlicht recht op het kunstwerk valt, dan kan het zeker wel verkleuren/verbleken. Die plek zou ik dan niet doen. Maar een lichte plek op zich is geen probleem (je wilt het natuurlijk ook wel goed zien)
Er bestaat wel speciaal glas dat UV straling tegenhoudt (clarity glas) dat je kunt gebruiken bij inlijsten, misschien kun je daarnaar kijken?
Ik heb deze fiets van union en ben 159. Fiets er nu 4 jaar op en ben er blij mee.
Moest wel bij de fietsenmaker mijn zadel met een zadelpen naar achteren laten verplaatsen, zodat er voldoende ruimte was voor een kinderzitje aan de voorkant.
Het licht komt van de zijkant, ongeveer 2,5 meter van het raam af.
Ga eens kijken naar dat glas, thanks!
Is het een idee om de tekeningen te digitaliseren en op mooi papier te laten afdrukken, zodat de orginele in goede staat blijven?
Ja dat kun je natuurlijk ook op mooi papier laten doen bedenk ik me nu.
Dan moet ik dat bij een drukker doen denk ik?
Ik dacht aan inscannen en dan op fotopapier en dat leek me niks.
Tegenwoordig kunnen ze ook kunstwerken heel goed digitaliseren en op kwalitatief goed papier weer printen/drukken dus moet wel goedkomen. Wat een gaaf idee trouwens!
Afhankelijk van de kunstwerken misschien ook leuk om naar passe-partout lijsten te kijken. Ik vind dat altijd heel chique staan.
@Nova bij zoiets (emotioneel) waardevols zou ik bij een goede lijstenmaker langsgaan, die kan je ook meer vertellen over hoe je ervoor kunt zorgen dat het niet beschadigd raakt. Is wel prijzig, maar is het in dit geval waarschijnlijk echt waard
Ja!
Missc bij Mantell kijken? Ik heb ook jaren niet meer gefietst maar moest dit jaar toch een fiets aanschaffen ivm werk. Ik heb een gazelle gekocht in een kleine framemaat, want ben maar 1,63m . Wel ver boven je budget want is e-bike maar je hebt ze ook in de normale editie. Fietst heel fijn.