Durf te vragen #8

Haha sorry maar deze test is toch geen harde wetenschap, het legt wel globaal dingen bloot. En nu zijn de voorbeelden die jij noemt precies de voorbeelden waar traditioneel vaak de man dit doet en ook inbrengt in deze discussies. En hoeveel zou ie moeten verspringen als je misschien een halve dag max kwijt bent aan alles rondom APK vs idd heel veel zaken wekelijks/dagelijks.

Fijn dat de verdeling bij jullie zo fijn is, maar in de praktijk is dit gewoon vaak niet zo.

1 like

Ik vind de test ook niet helemaal accuraat (maar goed het is ook geen wetenschap, meer om een indiciatie te geven) maar dan juist de andere kant op. Ik herken wat jij zegt qua ouderwets invullen dan ook niet. Wij komen op 53-47% uit qua taken en 50-50% mental load, maar als ik dan kijk waarbij ik mezelf ingevuld heb dan heb ik mezelf aangevinkt bij een aantal van de taken die heel frequent terugkomen (stofzuigen, rondje door het huis, was etc.) en waar dus ook regelmatig over nagedacht moet worden, terwijl zijn naam staat bij taken die sporadisch moeten gebeuren (auto onderhoud, reparaties etc.). Die test hangt juist net zoveel mental load aan een taak als de APK die 1x per jaar moet gebeuren als aan de was waar ik elke week mee bezig ben. En dan kan je wel zeggen dat is gewoon de was in de machine stoppen maar ook daar moet je over nadenken (bijv. is een sporttenue op tijd gewassen en droog voor de volgende wedstrijd).

5 likes

Ah die had ik inderdaad op het oog. Fijn om te horen dat die bevalt! Ik heb hem besteld. Wilde het eerst bij de feestwinkel halen, maar het was helaas uitverkocht.

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Parfumtopic

Ik heb niks met deze test te maken want draag 100% van de mentalload in mijn mijn huishouden, maar ik heb deze ooit naar vriendinnen doorgestuurd en die gaven precies hetzelfde aan wat jij nu zegt! De uitslag was bij hun best wel gelijk, terwijl zij taken hadden aangevinkt die veel frequenter gebeurde dan wat hun partner deed (idd ook reperaties).
De uitslag voelde voor hen dus inderdaad niet fair, terwijl dat wel het doel van de test is :smiling_face_with_tear:

1 like

Wij hebben filterkoffie op werk. Nu wil ik graag een systeem dat je kan zien wanneer de koffie is gemaakt. Ik dacht aan een flip klok waar je de tijd kan aangeven (zoals een kalender) maar volgens mij bestaat dat niet. Iemand esthetische ideeën?

2 likes

Klein whiteboard achtig iets er bij leggen waar de tijd op geschreven kan worden? Of een mini krijtbordje met krijtje

4 likes

een klok zonder batterij

7 likes

Als je dit systeem genoeg vindt…
Of elk ander telbord:

)

7 likes

42 likes

Dit is best beschamend maar heb nu al een tijdje een Samsung Ecobubble en ik begrijp niet goed waar de icoontjes voor staan aan de rechterkant op de machine. Dus niet de wasprogramma’s maar de ‘extra’s’. Het boekje ben ik kwijt en ik kan het online niet goed vinden :smiling_face_with_tear: hier iemand die het weet? Er staat o.a. een icoontje met twee bubbeltjes en die staat voor bubble soak

3 likes

Hebben we niet allemaal op de basisschool een simpelere versie gemaakt ?

@Pabbles

16 likes

Heb je de wasmachine al opgezocht op www.gebruikershandleiding.com? Vind dat een hele handige site als ik ergens een handleiding van nodig heb.

1 like

Welke wil je weten?

2 likes

Soms kun je ook even een berichtje sturen naar de klantenservice. Ik had bij Bosch een functie die ik niet kon vinden en die niet in mijn handleiding stond en daar kreeg ik best snel antwoord op.

1 like

Heb je hier wat aan? Staan er ontzettend veel

2 likes

Ik vind die laatste wel cute

4 likes

De WW80CGC04AAEEN heb ik!

Edit @Mette12 hier staan ze volgens mij allemaal al bij! Dankjewel :grin:

1 like

Dat klopt inderdaad. De “jongere” generatie heeft daar veel moeite mee ivm alles digitaal

Oh dat heb ik niet mee gekregen. Ik dacht dat je serieus was :laughing:

2 likes