Ik had 80/20 en hij heeft 45/55. Daaag
Dat is wel een gesprekje over perceptie waard.
Deze test heeft destijds veel losgemaakt bij mijn man. Sindsdien zorgt hij voor alle boodschappen en de lijstjes daarvoor. Ik hoef hier niet meer over na te denken. Dat scheelt echt zoveel! Ook regelt hij alles omtrent de sport van onze oudste, inclusief kampen betalen, schoenen bestellen etc etc.
Het was ook echt oneerlijk verdeeld en nu niet meer
Ik wou hier weer lekker komen reageren maar alle jezus wat heb ik een pech gehad de laatste 3 weken haha. Ik had dus al last van mijn longen toen we naar Berlijn gingen maar de huisarts zei ja kan wel en het leek eerst door de medicijnen wat minder te worden. Oke fijn wij heen… we komen daar en ik eet een curryworst en alles komt eruit en bleef eruit komen tot we weer naar huis gingen drie nachten later. :’) Dus op paar uurtjes Alexanderplatz na heb ik alleen mijn hotel gezien.
Nu is dat gelukkig wel weer weg maar ik heb dus waarschijnlijk een soort lichte longontsteking waardoor ik nog steeds half stik maar dat gaat nu door de antibiotica wel een stuk beter maar pff oktober was niet mijn maand haha. Maandag wel de tijd van mijn leven gehad bij het concert van Sum 41 (wat verrassend goed ging want keek er toch wat tegenop).
En ik heb zin in kerst.
Ik geloof dat ik m’n moeder spontaan aangeboden heb om in de zomervakantie mee te gaan naar m’n tante in Australië. Ben benieuwd wat m’n man morgen van deze ingeving gaat zeggen.
de ugly cry bij One Day was real
Morgen op een mannenforum in het leed dat schoonouders heet topic “wat m’n schoonmoeder nou weer bedacht heeft”
Of in het opbiechttopic: mijn vrouw gaat spontaan naar Australie volgend jaar, kan niet wachten
Ik heb vandaag een babychimpansee gezien in de dierentuin en die was ZO lief, hij ging met me spelen door het raam 🥹. Echt het allerschattigste dier ever. Als ze je gezicht er niet afrukken als ze boos worden (oh en het legaal was enzo) had ik er direct 5 in huis gehaald.
Ik word soms zo moe van mezelf, moet vanavond echt een opdracht afmaken maar in plaats daarvan ben ik op zoek naar leuke uitjes voor komend jaar. 🫠
Ik heb mezelf echt tering misselijk gegeten aan pepernoten
Ik heb al meerdere zakken op en vind ze echt zo lekker, de crunch en de smaak pohh kan me er ‘s nachts voor wakker maken hoor
Ik heb al een paar weken zo’n klein zakje chocoladekruidnoten gekocht en afgelopen week dacht ik: ja die zijn in één zitting op dus kan maar beter een kilozak nemen dan heb ik er meer dagen plezier van en ik ben mezelf hier zo dankbaar voor
Jaa valt mij ook op! Jammer wel. Had gehoopt dat we hier als zestigers nog gezellig met zn allen zouden zijn ;).
Interessant die test, het zit bij ons 52-48 maar de mental load wel voor 70% bij mij. Hij doet echt heel veel praktische zaken, maar dat de planning op mij neerkomt vind ik soms wel zwaar. Tegelijkertijd heb ik er ook vaak wel wat kritiek op als hij plant (en hij heeft adhd dus het kost ook 20x meer moeite, als het al gebeurd) dus ik vind ook dat ik niet moet zeiken.
Ik wilde net hetzelfde typen. Ongeveer helft qua taken, maar mental load toch meer bij mij wat ik eerlijk gezegd ook had verwacht. Zal de link ook eens doorsturen naar hem.
Ik kneep m wel toen het huishoudstukje kwam en het ineens 70-30 was voor mn man
Mijn vriend ging juist de discussie aan. ‘Waarom ziet die test de was doen, opvouwen en sorteren als 3 verschillende dingen? In stofzuig altijd, dan ziet ie toch ook niet de trap stofzuigen en de woonkamer als 2 verschillende dingen?’ Needless to say dat mijn vriend nog nooit de was gedaan heeft, anders zou ie deze opmerking niet maken. De test was qua huishouden 60-40 geloof ik en mental load 70/30 (beide meerendeel voor mij dus). Heeft ook wel voor een discussie gezorgd hier. (Nadat ie dus eerst de test in twijfel trok want toch wel confronterend)