Durf te vragen #8

De Buytenhof in Rhoon organiseert af en toe wildplukwandelingen. Meedoen kost zo’n €50, ik weet niet of dat prijzig is voor zo’n wandeling.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic #3

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #3

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic #3

7 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: (Show je) schoenentopic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: (Show je) schoenentopic

Sinds ik ben ingetrokken in mijn nieuwe woning heb ik 3 duiven die boven op de balkonkast zitten. Er is geen nest, maar ze zitten lekker beschut en blijven daarom terugkomen. Wat is de beste periode van het jaar om daar iets neer te zetten waardoor ze niet meer terugkomen? Vind het zielig om het “ineens” te doen en wil het eigenlijk zo goed mogenlijk doen. Blijven zitten is geen optie want ik ben bang van vogels en mn hele balkon zit vol kak

Hebben ze al een nest? Weet niet of je dat zielig vindt en dat je daarom wil wachten? Want ik zou meteen een touw spannen/plastic ophangen geloof ik

Oh haha je zegt er is geen nest
Dan gewoon ‘ineens’ doen joh dan moeten ze wel op zoek naar een andere plek

2 likes

Je hebt van die puntjesdingen die je op de rand kan monteren. Dan kunnen ze niet landen. Maar wanneer je dat moet doen weet ik niet. Voor de meeste vogels is maart/april toch broedseizoen?

3 likes

Als ze eenmaal een nest hebben mag je ze niet meer storen. Dus ook geen dingen meer ophangen.

Dus zolang er geen nest is kan je wel wat ophangen @Negativ

1 like

Nee precies maar ik had helemaal over dat ‘er is geen nest’ heen gelezen dus ik vroeg me af waarom je dan niet meteen wat zou plaatsen nu

Ja, dat begint dan en gaat de hele zomer door.

@Negativ Als ze dit plekje het hele jaar door gebruiken maakt het ook niet zoveel uit wanneer in het jaar je dat doet. Regelmatig gebruiken vogels dezelfde plek om te schuilen/slapen in de winter en om dan in de zomer een nestje te maken. Zo lang er geen eitjes liggen kan je er idd iets anders plaatsen om ze te weren. Als er wel eitjes liggen zal je nog even moeten wachten.

Duiven zijn trouwens notoir karig/makkelijk met het maken van hun nest, 4 takjes vinden ze soms al wel genoeg. Dus als ze zich hier wilden nestelen en een nieuwe plek moeten zoeken zal dat voor deze vogelsoort nou net niet zo’n ramp zijn:

https://www.reddit.com/r/stupiddovenests/

10 likes

Ik zou er gelijk mee beginnen. Ze blijven anders namelijk terug komen en als ze eenmaal een nest hebben kom je er helemaal lastig vanaf.

Ik heb uiteindelijk mijn hele balkon moeten afschermen met doeken, netten en pins omdat ik ooit een keer een nest duiven heb gehad. Zelfs met de netten probeerden ze nog door elk gat terug op balkon te komen.

2 likes

Ik heb tot nu toe wel goede ervaring met kaneel strooien en zo’n gaar ding:

hier gekocht trouwens, mocht je het ook willen proberen: Vogel verjagende ballon zwart - AllesTegenOngedierte.nl

Vond het voor 4euro wel de moeite waard om te testen

5 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het officiële kortingscode- en (spaar)actietopic

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Leukste activiteiten en dagjes weg!

Ik vind dit wel echt een goed idee haha. Ga dat bestellen deze week!

1 like

Helaas gisteren toch weer een duif moeten wegjagen! Ik zie dat ze advertentie aanraadt om na 2 weken de kleur te wisselen om gewenning te voorkomen, de mijne heeft er >3 weken gehangen, misschien was dat het

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Algemeen supermarkten topic