Durf te vragen #8

Alle mensen die ik de afgelopen tijd over de vloer heb gehad waren op health journey, wilden geen koekjes of frisdrank en hadden hun eigen mysterieuze bakjes met eten mee. Bied ze dus ook aan dat ze hun eigen eten/drinken in jouw koelkast mogen zetten en maak daar ruimte voor. Of zet ergens een eigen koelkastje voor ze neer.

5 likes

Hier waren ze ook vooral hun eigen eiwitlimonade aan het drinken!

1 like

Ik zou gewoon wat verschillende soorten frisdrank in blikjes inslaan, anders komt het wel een andere keer op toch?

1 like

Ik had naast flesjes water (plat en bruis), ijskoffie gehaald, en ook kleine pakjes drinken (van die per 6 verpakt), dat is ook handig met vieze handen. Het water gaat er het snelst doorheen. En ze zijn ook gek op noodles als je een waterkoker of heet waterkraan hebt. En theezakjes heb ik ook.

‘Mijn’ klussers hebben verder zelf zelfs een heel koffiestation mee inclusief senseo apparaat, terwijl ik ook een filterkoffie apparaat had neergezet dus ze zijn echt ook wel heel zelfvoorzienend hoor, wat ik ook wel snap, want je weet niet waar je in terecht komt natuurlijk.

2 likes

“ze zijn ook gek op noedels” alsof je het over een diersoort hebt?

Ik snap dat je het aardig bedoelt hoor, maar heus niet alle bouwers/klussers zijn hetzelfde.

67 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Ik vind het stukje over ‘kleine pakjes en vieze handen’ ook wel klinken alsof je hun moedertje bent :sob::joy:

9 likes

Hahaha neeee :sweat_smile::sob::joy:. Het zijn maar tips. ik zie gewoon dat dit makkelijker is met een leeg huis en keuken. Naast wegwerpspul zijn die pakjes gewoon heel handig dan. Maar snap dat er ook genoeg mensen zijn die iets kleins laten doen en dan gewone pakken drinken met glazen kunnen geven.

moedertje zijn over de klussers haha omg please no. Maar ik snap dat je het zo kan lezen. Ik heb gewoon de hele koelkast en vriezer volgeramd en zie ze verder niet behalve voor overleg. Ik kan alleen constateren wat er als eerste opgaat dus dat geef ik als tip.

Slecht verwoord als ik het teruglees allemaal maar dit is dus ook waarom ik meestal hele berichten typ en dan weer op Delete druk :sweat_smile:

10 likes

Hahaha ik moest hier zo hard om lachen.

@June Wij geven klussers gewoon onbeperkt water, koffie en zorgen dat we wat lekkers in huis hebben wat we zelf ook eten als ze niks hoeven. Met deze hitte ijsjes. Als ze meerdere dagen komen maakt mijn vriend lunch voor iedereen op zijn vrije dag, maar dat gaat altijd in overleg. Hamburgers, hotdogs, soep. Heel gezellig meestal!

Oh en we nodigen ze ook expliciet uit om vrij gebruik te maken van de wc en de keuken en aan de keukentafel te pauzeren. Dat mag niet overal (:sob:) dus wel handig om even te zeggen. Soms willen ze dat niet, ook prima natuurlijk.

2 likes

Klopt. Zo raar. Ik begin altijd maar met een kleine huistoer. Wc, koffie, waterkoker, eten, huisdieren, koelkast en kopjes. Zeg ook altijd nadrukkelijk dat ze zelf moeten pakken wat ze willen. En dan ga ik vaak wat anders doen. Boodschappen of een rondje lopen of zo. Ze redden zich wel en anders bellen ze me maar.

3 likes

dit leest echt als het humble brag topic

33 likes

hahaha ja het gaat ook maar door met “onbeperkt water” “vrij gebruik van de wc”
haha sorry maar :joy:

26 likes

Ik nodig ze zelfs bij mij in bed uit voor een middagdutje, daarna weer fris aan het werk!

50 likes

Heb jij geen schoteltje bij de wc staan dan?

4 likes

Ik heb gewoon een dixi in de tuin, wil niet het risico lopen dat iemand gaat kakken op m’n wc :face_vomiting:

Ik weet dat dit een grapje is maar ik baalde stiekem toch wel even dat er remsporen in mijn toilet in mijn gloednieuwe badkamer zaten terwijl we gewoon een apart toilet beneden hebben

1 like

Bij ons verkozen ze wekenlang de oprit als wc en asbak :smiling_face_with_tear: (terwijl ze hier ook heus wel op de wc mochten).

Rot op! Hoezo weken lang? Durfde je er niks van te zeggen? Want als ik dat zal zien. Konden ze echt gelijk inpakken hoor.

3 likes

Hahaha wauw dat laat je toch niet gebeuren ook? Wat een smeerlapperij

1 like

Ik vind dit ook wel ver gaan. Zelf hanteer ik een plasketting om gebruik te monitoren want ik wil niet dat mijn wc te snel slijt

13 likes