Durf te vragen #8

Pannetje azijn verwarmen

3 likes

Pannetje koffie opwarmen.

4 likes

Alle ramen openzetten en even doortochten? Dan is het snel weer fris lijkt mij

2 likes

Zou iemand met mij de testresultaten Beste föhns 2025 van de Consumentenbond willen delen? https://www.consumentenbond.nl/fohn/de-beste-fohns. Dank vast!!

Hoi,
Ik heb een vraag over naaldvilten :blush:

Ik ben pas begonnen en heb al wat YouTube-video’s gekeken. Verder heb ik een beginnersset besteld via bol.com. Mijn doel is om uiteindelijk leuke (kraam)cadeautjes en schilderijtjes te maken.
Echter zie ik door alle verschillende soorten wol en naalden het overzicht niet meer.
Is hier iemand met meer ervaring die mij kan helpen en advies wil geven?

Alvast heel erg bedankt! :yellow_heart:

Mocht er nu interesse voor zijn zou het wellicht leuk zijn om een (naad)vilt topic te starten

2 likes

Ik zou even vragen in het omatopic als ik jou was, denk dat je daar de meeste kans hebt.

3 likes

Niet per se voor strakke dekbedhoezen, maar misschien is zoiets nog een optie:

https://www.bol.com/nl/nl/p/20-stuks-dekbedovertrekhouders-dekbedovertrekclips-drukknopen-voor-het-bevestigen-van-dekbedden-dekknopen-voor-dekbedden-van-alle-diktes/9300000241692457/?referrer=socialshare_pdp_androidapp

3 likes

4 likes

Met een geurbander! En voor de volgende keer: alvast een raampje open zetten tijdens het koken.

1 like

Dank je wel!

2 likes

Gisteren gehad en hoef niet meer verder te zoeken. Totaal niet zoet, hele fles op!

3 likes

Mosterd na de maaltijd, maar een lampe Berger is hier ideaal voor.

Vraag, geïnspireerd door een discussie hier thuis: hoe gaat men in landen waar de wolf al langer gevestigd is om met de aanwezigheid van de wolf wanneer je de natuur in gaat? (En dan specifiek met jonge kinderen)

Wat je ook met elk ander wild dier doet: respect hebben voor het leefgebied, uit de buurt blijven en zeker in bepaalde periodes waarin je weet dat je nog net wat meer uit de buurt moet blijven (bijv als er jongen zijn).

8 likes

Ik voel me echt een boomer maar ik zie dit nu veel op insta en ik snap er geen zak van?

Wat is EKOYPAE? Of betekenen die hoofdletters niks? Normaal boeit me dit niks maar nu kan ik het niet loslaten

2 likes

Dit zegt ChatGPT

Dit is een TikTok-trend/meme en het is vooral ironisch en overdreven bedoeld.

Wat je ziet:

• Bovenaan: “Santa PLEASE”

• Daaronder een lijst met luxe dingen, expres met rare hoofdletters:

• chanel
    • birkin
    • diamonds
    • money
    • porsche
    • private jet

Wat het betekent:

• Het is een spottend “gebed” aan Santa Claus waarin iemand doet alsof hij/zij extreem dure en onrealistische cadeaus vraagt.

• Die afwisselende hoofdletters zijn typisch TikTok-humor: ze geven een dramatische, sarcastische of “manifesting” vibe.

• Het is meestal niet serieus, maar een knipoog naar:

• luxe-leven-fantasieën
    • materialisme
    • “rich girl aesthetic”
    • of gewoon: “als we toch mogen dromen…”

Waarom je dit zoveel ziet:

• Past bij december / kerstcontent
  • Wordt vaak gebruikt met glamour outfits, make-up of luxe interieurs
  • Soms ook zelfspot: mensen weten dat het absurd is

Was zelf ook benieuwd haha!

Ja ik moet altijd aan SpongeBob denken als ik dat zie
IMG_2286

5 likes

Ik moet altijd denken aan die tekstboekjes van de eerste cd’s van Taylor Swift. Daar stonden ook op allerlei rare plekken hoofdletters zo dom en lelijk vond ik en ik dacht echt waarom doet iemand dit?! Maar dat was dus een van de eerste easter eggs iets en ik vind het nog steeds suf want het ziet er niet uit.

3 likes

Volgens mij doen mensen dit zodat je blijft kijken naar de letters en gaat puzzelen (terwijl de video blijft afspelen en dus views behaalt), maar het eigenlijk niks betekent. Het is gewoon goed voor de engagement

10 likes

Ja dit is het, niet alle onzin die chatGPT uitkraamt hierboven
Het is gewoon ragebait achtige content, zodat mensen zo lang mogelijk kijken, zoveel mogelijk comments achterlaten

13 likes