Durf te vragen #8

Ik denk dat het ook niet mag in NL omdat in een strip elke tablet eigenlijk los verpakt is en zo beschermd is tegen invloeden van buiten en dat is met potjes veel minder. Misschien zelfs wel een EU-eis, maar weet ik niet zeker.

3 likes

Hoe zeg je “face to face”, “live” of “in person” in het Nederlands?? Ik denk dan “in persoon” maar dat klinkt als een anglicisme, of “in het echt” maarja via beeldbellen ofzo is ook echt :joy:

2 likes

Hmm ja dat werkt voor werk inderdaad wel, dan zou ik dat ook zeggen. Op locatie of op werkplaats x. Maar nu gaat het bijvoorbeeld over een afspraak met m’n therapeut, dan vind ik op locatie of in jouw praktijkruimte raar om te zeggen haha

2 likes

Ik gebruik dan ook wel eens de straatnaam, ‘is het online of aan de …weg?’

2 likes

Hmm oke, jammer dat er niet een goeie manier is om te zeggen dat je iemand graag in de fysieke 3D wereld ziet ipv online (waarbij de locatie zelf niet zoveel uitmaakt) :joy: ik zal nu dan verwijzen naar de stad waar ik haar altijd zie :joy:

2 likes

In levenden lijve?

5 likes

Ik zie soms ook; “fysieke afspraak ipv via Teams of telefoon”

11 likes

Ik zeg ‘fysiek’. Dus: ‘Zien we elkaar fysiek of digitaal/online?’.

28 likes

Onder 4 ogen? Maar ja dat klinkt ook wel een beetje alsof je iemand op het matje roept.

1 like

1 op 1 / persoonlijke ontmoeting oid

2 likes

Weet iemand of ik op www.thereformation.com naar NL kan verzenden? Ik kan de optie niet aanklikken tijdens het afrekenen.

Ik kan gewoon mijn adres invoeren en dan afrekenen. Hoef niks extra aan te klikken.

2 likes

Hé, wat gek! Bij mij blijft hij op US te staan​:thinking::thinking:

2 likes

Oh vreemd! Toen ik op de link klikte kreeg ik direct die ‘je shopt in Nederland’ melding. Misschien een andere browser proberen?

Hoe moeilijk is SUPen? Wou dat deze week eens proberen, maar ik heb het nog nooit gedaan. Kans dat je in het water valt is normaal gezien klein toch? Of zal ik toch gewoon kajakken?

Ik ben echt een lompe kluns en als er een mogelijkheid is tot vallen of iets verkeerd doen ben ik de eerste bij wie het gebeurt. Maar ik vond suppen echt heeel goed te doen. Je kunt ook in het begin even wennen door een stukje zittend te doen als je wil. Maar ik kan me niet herinneren dat ik in het water gevallen ben

8 likes

Ik vind het goed te doen. Om te staan heb je wel een redelijke balans nodig, en je gebruikt je core flink.

Maar als staan niet lukt, kom je ook goed vooruit op je knieën.

1 like

Het opstaan is even een dingetje maar als je dat onder de knie hebt is t best te doen. Maar er is wel kans dat je nat wordt als je gaat staan (op je knieën gebeurt er niet zoveel), je bent kwetsbaarder dan in een kano.

1 like

Ik ben alles behalve sportief maar ik vond suppen ook heel erg meevallen. Heb volgens mij een kwartier zittend gedaan, daarna 10 minuten op mijn knieën en daarna durfde ik te staan en dat ging ook heel goed. Wisselen tussen posities ging ook super goed en ben niet gevallen.

Ik vond suppen echt moeilijk en na een half uur dacht ik joeeee laat maar, heb geen zin om er nog 100 keer op te moeten klimmen (dat vond ik het moeilijkste :joy:) dus toen ben ik er gewoon op gaan liggen en lekker gaan chillen in de zon.

1 like