Durf te vragen #8

Lijkt me een Rotterdammer

9 likes

Haha thanks! Had er nog nooit van gehoord. Gelijk gegoogled en het eerste wat ik las was dat het binnenshuis niet kan overleven. Wat deed ie dan in ons huis? :laughing: Maar had hem gelijk al buiten gezet

2 likes

Thanks voor deze tip, ben net naar de H&M geweest en heb er ook een paar gekocht, ze zitten echt precies zoals ik wilde :ok_hand:t2:

2 likes

Gadverdamme, zie net een muis over het aanrecht lopen, geprobeerd te vangen maar heeft ergens een minigat achter de keuken naar de muur gevonden en nu horen we dat beest in de muur lopen :tired_face:. We stonden net klaar om op vakantie te gaan. Nu maar eerst alles grondig reinigen en open verpakkingen weggooien en de rest in bakken.

Wat zijn goede muizenvallen?

2 likes

Oh nee wat een timing ook. Deze vond ik goed werken

En dan pindakaas erop leggen. De val klapte goed dicht en de muis was in 1x dood. Ik zou wel iemand vragen om die val te controleren want een dooie muis meurt🤮

3 likes

Verkoopt de hema bacon, ontbijtspek achtig iets?

Ja

1 like

Als het een HEMA met vleeswaren is wel maar dat zijn niet alle HEMA’s.

Weet iemand of Dwarsliggers (boeken/uitgeverij) nog bestaat? Het lijkt alsof er al een tijd niets nieuws verschenen is, maar of het helemaal weg is kan ik niet vinden.

1 like

@arcobaleno jij weet dit vast

2 likes

Bij ons hebben ze er heel veel in de bieb!
Wel niet echt recente titels, maar eerder de classics

2 likes

Heeft er iemand een keer een De Verraders-achtig spel gespeeld met een groep zonder externe organisatie? Zo ja let me know!

Ja, weerwolven! Maar was zelf georganiseerd door een paar mensen en het was een heel weekend lang en we waren met ongeveer 40? mensen. Heeel leuk maar ik had echt bewondering voor de organisatie en kan je dus ook geen tips geven.

Het grappige was wel dat in dezelfde straat de echte verraders werd opgenomen op het zelfde moment!

7 likes

Oh wat cool!

Ik wil het als middagactiviteit van 2 uurtjes ofzo proberen te organiseren voor een vriendenweekend, dus echt een versimpelde versie! Ik heb wel iets online gevonden van een scouting. :sweat_smile:

3 likes

Mijn vriend hoort net via zijn collega over persoon X in zijn werkveld, verhalen over manipulatie, mishandeling enzovoorts. Ik zei hem ‘kan je collega geen melding maken, zodat deze persoon X in de gaten kan worden gehouden?’

Iemand een idee of en waar je zoiets kan melden? Het klinkt als een next level Andr.ew Tate die zelf opschept over hoe hij vrouwen behandelt en mishandelt.

Sorry voor de vaagheid.

2 likes

Snap de vaagheid, maar door de vaagheid kan je hier denk ik geen zinnig antwoord op geven.

In medische beroepen kun je bij de inspectie melden, heb ook wel eens iets bij een overkoepelende landelijke organisatie nagevraagd/gemeld…

1 like

Als het binnen zijn gezinssituatie is, kan het bij Veilig Thuis. En anders wellicht sociaal team van de gemeente. Mogelijk is ie daar ook alwel bekend.

4 likes

Diegene kan een melding doen bij de politie. Als het dan gaat om (een vermoeden van), meldt de politie dit meestal door aan veilig thuis.

4 likes

Dankjulliewel!

Ik heb het even nagevraagd bij de boekhandel waar ik altijd kom. Of ze nog gedrukt worden kon de medewerker niet met zekerheid zeggen, maar ze liggen niet meer in de winkel. Alleen tweedehands hadden zij ze nog liggen. Zelf heb ik er ook een tijd
terug eens naar gezocht maar ik denk dat ze niet actief meer wat doen. Als ik op de website kijk zie ik iets van 2022 staan. Op de website van de hoofduitgever kan ik het niet vinden en bij jongbloed, de ik dacht patenthouder, staat er ook niets. Misschien kan je nog contact met hun leggen als je dat niet al hebt gedaan. Wel echt jammer want het scheelt veel gewicht in de tas.

3 likes