Durf te vragen

Mijn moeder heeft ook al zo’n 25 jaar een magimix en dat ding doet het nog steeds fantastisch en inderdaad superkrachtig.

1 like

Ik heb een poosje geleden een kaartje verkocht op TicketSwap maar het concert is afgelast. Kan de koper met mij in contact komen want vind het ook zo lullig om de restitutie zelf te houden.

1 like

Ik heb volgens mij zoiets al een keer eerder gevraagd maar ik vraag het toch nog een keer (sorry). Hoe krijg je een vlek(je) zo mooi mogelijk weer van een witte muur zonder het te verven?

Ik vroeg het aan mijn vriend en die kwam met ZILVERuitjes, GOUDse kaas, GOUDreinetten

3 likes

Ik heb dit ook een keer gehad. Heb toen de jongen in kwestie op Facebook opgezocht (hij stond aanwezig bij het event) en een berichtje gestuurd dat ik 't geld aan 'm wilde overmaken. Hij heeft echter nooit gereageerd dus heb het geld toen gewoon zelf gehouden :stuck_out_tongue:

3 likes

Geloof dat er in het impopulaire meningen topic overheen werd gelezen, maar vraag me dit dus sinds gisteren af:

Dat ligt eraan wat voor vlekje het is denk ik, weet je dat? En wat voor materiaal is de muur?

Dat is best een goeie haha, weet ook niet precies wat voor vlekken het zijn maar lijkt op plekken waar iemand keertje tegen aangelopen is of met een vieze vingertjes aan heeft gezeten.

Ik zou zeggen met een wonderspons! Nadeel is wel dat je er soms ook de verf mee van de muren haalt, dus best eerst testen op een onopvallende plek.

1 like

Dit kan ik wel keertje proberen ja, probeer ik het wel eerst achter mijn bed of de bank ofzo haha. Thanks!

1 like

Zou het zoals hier onder gezegd even proberen met de zachte kant van een sponsje, 1 minidrupje afwasmiddel erop, niet te nat en dan op een onopvallende plek uitproberen :slight_smile:

1 like

Als je geld terug krijgt op je energie jaarrekening… Hoe lang duurt dat meestal tot je het uitbetaald krijgt? Ben nieuwsgierig want ik verwacht eind dit jaar geld terug te krijgen en heb dit nog niet eerder gehad.

Ik kreeg 25-5 mail dat we geld terugkregen en kreeg dat vorige week op m’n rekening.

1 like

Oh dat is best snel dus, chill haha. :ok_hand:t2:

Is er hier iemand met een (beginnende) burn out?
Ik denk dat ik het heb, heb al wel wat aangegeven op mn werk en wel begrip van mn baas gekregen en werk moeten overdragen maar krijg veel verzet van collega’s waardoor de werkdruk verhoogt.

( ik werk al bijna een jaar structureel over en ik heb het al die tijd gered maar nu loop ik gewoon over en weet niet wat te doen. Eerst zaten we met 3 op mijn functie, zit al hele tijd alleen. Mijn baas wil wel mensen aannemen maar kunnen niemand geschikts vinden )

Wat zouden jullie doen wanneer er nog steeds post op je adres komt voor een ex die al zeker twee jaar hier niet meer woont? Ik krijg nog regelmatig post voor hem en in het begin stuurde ik dit dan terug naar de afzender of ik bracht het langs bij hem. Maar ondertussen ben ik daar een beetje klaar mee. Er is totaal geen contact en weet ook niet waar hij woont. Ik heb nu post ontvangen van de bank. Kan ik het maken om de brief te openen en aan de hand van de inhoud bepalen of ik de brief weg kan gooien of de bank ga bellen. Want retour afzender werkt blijkbaar niet (goed).

Formeel mag dit niet (briefgeheim), maar ik denk dat ik het wel zo zou aanpakken in de situatie.

Dat briefgeheim zit inderdaad ook in mijn achterhoofd maar aan de andere kant vind ik ook dat ie zijn zaakjes maar eens op orde moet brengen. Misschien speelt ook wel mee dat we niet op een prettige manier uit elkaar zijn gegaan (het was zijn keuze maar toen ik de woning volledig had gekocht wilde hij oa zijn sleutels niet inleveren en zich ook niet uitschrijven. En tot op de dag van vandaag rijd ie regelmatig langs terwijl ik wel zeker weet dat hij hier niet meer in de buurt woont)

Dat kan inderdaad ook nog en bij brieven waarvan ik vermoed dat het niet heel belangrijk is doe ik dat nu ook steeds vaker maar ik zit er ook niet op te wachten dat er iets in die brief staat wat achteraf gezien toch actie vraagt. Dit is zo irritant. Ik wil helemaal niet hiermee bezig zijn maar elke keer duikt ie weer op. Zo heb ook nog steeds drie dozen vol allerlei ‘belangrijke’ documenten zoals belastingstukken, jaaropgaves etc van hem hier liggen. Ophalen doet ie niet en weggooien mag ik pas na vijf jaar en nadat ik heb formeel (aangetekend) verzocht heb de spullen op te halen.

Ik zou die brieven zelf gewoon echt weggooien. Hij moet inderdaad zijn zaakjes maar op orde hebben. En als ernaar wordt gevraagd kun je zeggen dat je het wel retour hebt gestuurd. Niemand die kan bewijzen of het kwijt is geraakt met de post wellicht. Of wellicht die instanties bellen waar je telkens brieven van krijgt? Toen ik verhuisde had er eerder op mijn adres een wanbetaler gewoond. De gemeente heeft toen een verklaring voor me opgesteld dat persoon X niet meer op dat adres woonde vanaf datum xy en dat het nieuwe adresniet bekend was. Die verklaring heb ik toen wel naar enkele instanties kunnen sturen zodat ze me niet meer lastig vielen. Wellicht is dit nog een laatste optie?

2 likes