Impopulaire meningen #2

Hmmmm maar qua vervuilende productie en achterliggende criminaliteit is er wel een groot verschil tussen (hard)drugs en alcohol toch?

4 likes

Maar dit is ook alleen maar omdat alcohol legaal is en andere substanties niet. Dat is dus een gevolg van het beleid, niet van het product zelf. :slight_smile:

6 likes

Ik heb net samen met iemand naar nieuw zeeland - Nederland gekeken omdat ik in principe graag voetbal kijk, maar ik vind vrouwenvoetbal echt heel klunzig en lame om te zien. Ik snap die geforceerde gekte eromheen niet, volgens mij vinden veel mensen er echt geen klap aan.

17 likes

Maar dan kan vervuiling/criminaliteit alsnog wel een reden zijn om anders te denken over het gebruik van alcohol in vergelijking met andere harddrugs toch? Als je je keuze baseert op de omstandigheden die er zijn door het beleid wat er nu is.

3 likes

Ik ben @Vuile_bitch niet (haha duh, zo raar om te zeggen dit altijd) maar ik ben ook vrij anti-drugs (heb wel vrienden die gebruiken dus ben niet altijd even principieel) en ik vind dit altijd zo’n irritante vraag. Niet lullig naar jou bedoelt hoor maar wilde het wel kwijt.
Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat het met iemand slecht is afgelopen na een ‘normale’ hoeveelheid alcohol. Ik ken wel een aantal mensen waarbij het slecht is afgelopen na het gebruik van 1 ‘portie’ drugs.

Ik snap de logica achter ‘alcohol is ook een harddrug’ en dat elke dag na je werk een drankje langere termijngevolgen heeft, maar ik vind door mijn eigen ervaringen drugs toch erger.

*Plus inderdaad de vervuiling, schending van mensenrechten, criminaliteit, gewoon het feit dat het illegaal is, etc. Prima dat mensen voor een ander beleid zijn maar tot dat dat er is, is het illegaal en moet je het alleen al daarom in mijn ogen niet doen. Daarbij: ook al is het de schuld van het beleid en niet van het middel zelf, dat doet er niet aan af dat er dagelijks mensen uitgebuit, mishandeld en vermoord worden voor jouw lolletje op een festival.

22 likes

Is vervuiling/klimaatschade bij alcohol niet veel erger, gezien de hoeveelheid die geproduceerd wordt in vergelijking met de hoeveelheid drugs? Dus vervuiling/klimaatschade veroorzaakt door teelt van de grondstoffen, het productieproces, etc?

Je hebt gelijk hoor! Wetenschappelijk gezien zijn het allebei harddrugs en misschien allebei ook wel even erg.
Ik vind de vraag persoonlijk altijd gewoon erg irritant omdat ik het me persoonlijk op een andere manier aantrek.

We hebben denk ik allemaal wel dingen die we ons meer aantrekken dan anderen/die we belangrijker vinden dan andere dingen terwijl het objectief gezien even erg is/even veel impact heeft, etc. maar dan net op een andere manier en in die net andere manier zit denk ik de nuance.

2 likes

Ja eens.
Ik wil het heel graag leuk vinden maar ik mis ook gewoon de spanning die ik voel als ik naar het mannenteam kijk (omg ik wilde ‘als ik naar normaal voetbal kijk’ typen maar vrouwenvoetbal is natuurlijk ook normaal voetbal).

2 likes

Dit heb ik 1000 x geluisterd in de bus terug van Oostenrijk toen ik heavy verliefd geworden was op mijn snowboard leraar.

Ik was 16, goodtimes

21 likes

omg ik ook!!! terwijl ik normaal gesproken helemaal niks met Nick & Simon (en cheesy liedjes) heb :no_mouth:

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het opbiechttopic zonder omg-reacties #4

Ik vind veel Limburgse dialecten mooi.

15 likes

Ik vind het dom dat posts nu steeds zo steevast worden verplaatst omdat ze niet in het topic zouden horen, alsof iemand de hele tijd stiekem met je meekijkt en je op de vingers wordt getikt. Als het ff offtopic gaat wordt daar ook niets aan gedaan, maar ok

39 likes

Mijn impopulaire mening is dat I :heart: off-topic conversaties

En dat ik het gebruik van het woord discussie overmatig vind, een reeks berichten over één onderwerp wordt al gauw een discussie genoemd maar soms is het gewoon een gesprek.

Ik ben natuurlijk zelf gewoon een impopulaire mening :’)

22 likes

Denk dat er heel veel mij kwijt willen :grinning::grinning:

Heb je het opbiechttopic al gelezen?

1 like

ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen dat vrouwen niet zonder make-up de deur ~uit kunnen ~
een vriendin zei laatst toen we ff snelle boodschappen wilden doen ‘ja ik doe geen make-up op maar wel ff een likje mascara hoor’
is ook gewoon make-up :joy:

27 likes

Ik snap dat ook niet! Ik heb echt een hekel aan het verwijderen van make-up (vooral mascara) dus ik doe dat nooit op als ik maar voor een paar minuten de deur uitga haha

1 like

Kan iemand deze post verplaatsen naar wat je even kwijt wilt?

10 likes

the ‘german’ haircut ook wel genoemd

1 like