Hoi, ik ben op zoek naar jullie tips ivm duurzame gezichtsverzorging (ik hoop dat dit het juiste topic hiervoor is) Ik gebruikte tot nu toe veel lush maar ben er (veel te laat) achter dat ze niet altijd even vriendelijk zijn ivm personeel ed, dus zoek nieuwe merken die zowel qua ingrediënten als verpakking duurzaam zijn en liefst makkelijk te verkrijgen (dus niet van super ver online moeten bestellen). Oké, waarom klinkt dit zelfs als een onmogelijke zoektocht
Ik gebruik UpCircle. Het is een Brits merk, maar zag dat je het ook via Bol, Douglas en een aantal kleine winkels kan kopen.
Hier kan je een overzicht vinden van de winkels Stockists | UpCircle Beauty
Producten zijn vegan en plastic vrij (en ik kan ze hier ook hervullen).
Ben zelf tevreden over de serum en de SPF creme.
Je kan ook een doosje met samples kopen, is mss fijn voor je all in gaat.
Dankjewel, klinkt veelbelovend
Kan ik iemand blij maken met een Wild deodorant case en een nieuwe vulling? Ik heb het nu twee maanden geprobeerd, maar het is niet helemaal voor mij. Stuur hem voor de verzendkosten naar je op!
Oh ik ben wel benieuwd of het wat is!
Hier ook groot fan van wasbaar. Bij de oudste vanaf week 3 in gebruik. Hij is nu 3 jaar en was met 2,5 jaar zindelijk. Met 1 jaar poepte hij al op de wc dus weinig poepluiers in wasbaar gehad. Nu nummer 2 sinds week 1 in wasbaar dus vanaf luieren we gratis ;). Net terug van vakantie waar we wel wegwerp gebruikte en toen viel me op dat een wegwerpluier ook gewoon een flink pakket is zo gauw er een plas in zit.
Wij hebben gewoon gelijk een heel pakket gekocht bij billenboetiek. 2 delig maat 1 en maat 2 totsbots. Nooit spijt van gehad. Later alleen aangevuld met wolbroekjes voor de nacht. Ook wasbare billendoekjes trouwens.
Ik snap oprecht niet dat maar zo weinig mensen het gebruiken en de meeste het überhaupt niet eens willen proberen. Het is echt weinig werk. Wel een grote investering die je moet kunnen doen maar die verdien je ruimschoots terug.
Kun je het misschien een beetje op een nat washandje smeren en die langs je haarpunten halen?
Voor de mensen met oude niet gebruikte kalenders en/of agenda’s
Hier kan je checken welke jaren overeen komen.
En bij gordijnen staat er dan wel wanneer ze versleten zijn.
En elke drie maanden je douchegordijn??
Ik heb een regenjas die al even niet meer zo waterdicht meer was, en kom er nu pas achter dat het juist beter is voor de jas om wél te wassen. Ik dacht altijd dat hij dan juist minder lang zou meegaan, maar het is blijkbaar precies omgekeerd. Ook meteen behandeld met impregneer middel en het water parelt er weer mooi af ipv dat de stof nat wordt. Kan weer een paar jaar verder met deze jas ipv een nieuwe te moeten kopen.
Je moet wel opletten dat je het juiste wasmiddel gebruikt en absoluut geen wasverzachter. Er zijn ook speciale wasmiddelen voor outdoor kleren, die heb ik gebruikt (van nikwax).
Misschien voor de hand liggend hoor, maar ik wist dit echt niet.
Mocht je nou merken dat er 1 naadje lekt; met een kaars erover heen wrijven en daarna fohnen zodat het erin trekt. Dan is ie weer waterproof!
Heeft iemand ervaring met duurzaam wasmiddel en evt vaatwasblokjes? Mijn gigavoorraad en het liefst kies ik voor een zo duurzaam mogelijk alternatief!
Wij hebben vaatwaspoeder van sonett maar ik ben niet heel tevreden. Maargoed ook niet ontevreden ofzo.
Ik gebruik voor de wolwas daarvoor bedoeld wasmiddel van Ecover en voor onze eigen was de universele van Ecover. Voor de baby gebruik ik Klok kleur waspoeder. Volgens mij scoort dit allemaal wel goed op duurzaamheid (ziehttps://ecotoday.nl/duurzaam-in-huis/duurzaam-schoonmaken/eco-wasmiddel/) en ben er ook tevreden over, gebruik Ecover al heel lang. Ik vind dat je het niet heel sterk in je schone was ruikt en ik reageer op best veel wasmiddelen allergisch maar op deze niet.
Het enige dat ik jammer vind is dat er nooit heel goede aanbiedingen voor Ecover zijn. Tweede halve prijs is het wel zo’n beetje.
Wasmiddel kan je ook zelf maken, heel goedkoop, maakt goed schoon, duurzaam en scheelt gesleep met grote verpakkingen . (Als je googled op ikbenirisniet en dan wasmiddel maken und je het recept wat ik gebruik)
Ik weet niet zo goed waar ik die kwijt kan, maar ik merk dat ik het lastig vind om heel vrolijk te doen over mensen die korte afstanden vliegen. Familie die nu even in Spanje is en daar dan heel blij over vertelt: ik vind het gewoon super moeilijk om daar heel leuk op te reageren omdat ik het gewoon zo’n onzin vind om zulke korte afstanden te vliegen.
Ik wil ook niet de zure klimaatdrammer zijn, en dat heeft ook geen zin in zulke situaties, maar het irriteert me en ik weet gewoon niet hoe ik moet reageren.
Oef, ik herken dit wel ja! Intussen weten vrienden wel dat ik er iets van vind, dus ik voel wel minder de behoefte om er nog iets over te zeggen. Ik probeer mensen enthousiast te krijgen voor reizen zonder vliegen en dat helpt wel! Maar is ook lastig, ben al een paar weken aan het soebatten met een reisorganisatie waarmee ik een reis ga maken dat ik niet mee wil vliegen, maar dat ik ook niet mee wil betalen voor een vliegticket (omdat ik met de trein ga zelf richting de startlocatie.
Dus ik snap ook wel dat mensen vliegen, het is zoveel makkelijker en goedkoper.
Ik reageer dan altijd neutraal en niet enthousiast (bijv doorvragen over wat ze gaan bezoeken, dus ander onderwerp). En vertel op andere momenten over mijn treinvakanties, hoeveel fijner het is en waar ik allemaal per trein geweest ben. Ik geloof wel meer in dat soort beïnvloeden, heb zo ook een collega overtuigd om een keer met de trein te gaan en hij vertelt nu weer aan iedereen over zijn positieve ervaringen daarmee.