Duurzaamheidstopic

Mijn wattenstaafjes zijn bijna op, dus ik wil nu voor een duurzamere variant gaan. Ik ben een beetje op internet aan het zoeken, maar weet niet helemaal wat ik moet ‘geloven’. Bijvoorbeeld deze van AH. Er staat dat "met 100% organisch katoen, biologisch afbreekbare staafjes’. Maar er staat niet waar de staafjes precies van gemaakt zijn.
https://www.ah.nl/producten/product/wi446599/care-organic-wattenstaafjes

Of zou zoiets als hieronder dan beter zijn? Is gemaakt van hout, maar komt wel in een plastic verpakking.
https://www.ah.nl/producten/product/wi172058/wattenstaafjes-hout

(ik weet dat er ook niet single-use ‘wattenstaafjes’ zijn, maar ik zoek iets voor mijn oren én eyeliner)

Mijn broeken zijn echt op. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe zwarte of donkergrijze skinny jeans. Ik ben aan het kijken naar een duurzame variant. Ieder jaar een nieuwe bij de H&M/Primark voelt niet meer goed. Hebben jullie aanraders? Ik ben zelf online al even wezen kijken en kwam bijvoorbeeld deze tegen. Kennen jullie het merk Kings of Indigo? Ik vind het niet erg veel geld aan een broek uit te geven, maar wil er dan ook echt lang mee doen. :blush:

Ik word zelf op Instagram doodgegooid met advertenties voor deze: https://www.lastswab.com/

Lijkt me wel echt interessant maar ik wacht met bestellen totdat er echt verzonden gaat worden in oktober.

2 likes

Ik heb vorig weekend op het ACT festival van asnbank bamboo wattenstaafjes gekocht. Weet uit mijn hoofd niet van welk merk, maar je kan verschillende vinden online. Die komen ook niet in een plastic verpakking.

Wooow echt handig!! :smiley:

Er is ook het Duurzame modetopic, daar vind je vast goede tips!

Dankjewel, die kende ik nog niet!

1 like

Ik ga deze denk ik ook bestellen.

Bij de action hebben ze trouwens voor 7 euro een elektrische tandenborstel op batterijen! Ik heb er toch eentje gekocht die op stroom werkt. Sta er eigenlijk niet helemaal achter omdat ik al jaren poets met bamboe, maar het is echt beter voor mijn gebit… ik hoop dat ik er een flink aantal jaar mee kan doen.

1 like

Ik probeer waar mogelijk zo veel mogelijk duurzamere opties te kiezen. Zo ben ik ergens in maart begonnen met het wassen van mijn haren met een shampoo bar.

Helaas lukt het me niet helemaal, vaak gaat het een tijdje goed en daarna blijft mijn haar vet na het wassen. Ondertussen heb ik er echt al meerdere gebruikt in een (vind ik) vrij korte periode.

Van de week was ik het zat, m’n haar zat al maanden niet lekker en dat had ook invloed op mijn humeur/zelfverzekerdheid. (Ze zeggen niets voor niets als je haar maar goed zit!) Dus ik heb weer een vloeibare shampoo gepakt die ik nog had staan en m’n haren voelden hierna weer zó fijn aan!

Lang verhaal kort: ik ben nu op zoek naar de meest duurzame shampoo onder de vloeibare shampoo’s. Heeft iemand misschien tips? Merken die een duurzamere verpakking gebruiken bijvoorbeeld?

1 like

Ik had dat ook met een shampoobar en gebruik nu maar de body shop, dat testen ze in ieder geval niet op dieren.

1 like

M’n vriend is fan van d’r organic.
En verpakkingen in de badkamer zijn het probleem niet, stel je zeept normaal je haar in 10 seconden in en doet daar met een bar 50 seconden over en met uitspoelen hetzelfde dan is dat veel minder zuinig dan de verpakkingen zijn. (bron: verborgen impact)
Maarr ik gebruik zelf wel allemaal maar bars in de badkamer dus heb verder geen tips :x. Mss een grootverpakking?

1 like

Ik gebruik zelf vloeibare shampoo van ‘urtekram’. Die is 100% natuurlijk, biologisch en vegan. En ze zijn sinds 2018 al hun flessen van plastic aan het ‘overzetten’ naar flessen gemaakt van suikerriet. Ik heb nu een fles waar ‘plant bottle’ op staat. Ik ben erg tevreden over hun shampoo en conditioner. Dit klinkt echt als een reclame praatje :joy:

3 likes

Thanks voor jullie antwoorden! @Kusjessoldaat je hebt ook zeker gelijk over dat inzepen! Door de kraan tijdens het inzepen uit te zetten bespaar je wel weer water, maar dan sta ik straks (in de winter vooral) in de kou. Ik zet hem vaak wel zachter.

Ik denk dat ik op zoek ga naar eentje van Urtekram, je hebt me overtuigd @Rummi. :blush: Als dat niet bevalt inderdaad even kijken bij The Body Shop en de grootste verpakking kopen die er is. @Luzarl

Ben benieuwd wat je er van vindt !

1 like

Welke soort heb jij? Ik neig naar de Aloe Vera shampoo voor normaal haar en ik zag dat die zelfs in een Liter verpakking verkrijgbaar is (maar eerst ga ik even kijken of die bevalt).

Ik vind de brandnetel heel erg fijn maar heb nu de lavendel omdat ik die zo lekker vind ruiken ! De aloe vera heb ik nog niet geprobeerd. En de liter verpakkingen heb ik nog nooit in een winkel zien liggen, wel 500 ml als grootst maar 1 liter lijkt me heel chill!

1 like

Oh inderdaad, op de website van urtekram zelf bieden ze wel een 1000 ml versie aan. Maar bij de leverancier hebben ze ook alleen 250 en 500 ml.

Ik heb net een conditioner van Urtekram dankzij dit topic gekocht! Ik heb nu al zin om morgen te douchen.

Ik heb ook sinds een week deodorant van salt of the earth gekocht. Een roller met een geurtje, ik had liever niet die steen die je moet nat maken aangezien ik binnenkort op vakantie ga en dat me in hostels niet zo handig lijkt. Het bevalt echt super goed tot nu toe!

3 likes

Ik ben ‘toegelaten’ tot een wormenhotel bij mij in de buurt. Superleuk! :smiley: Ga een lekker maaltje voor ze bij elkaar verzamelen. Heb tot nu toe alleen koffiedik op het menu staan, haha.

8 likes

Hoe werkt dit? Wil er eigenlijk 1 zelf maken, maar dit zou ook een uitkomst kunnen zijn.