Fietsentopic

Ik heb deze van de Action: Walfort kettingslot | Action.com

Het is een dik slot wat toch niet makkelijk door te zagen is denk ik, en het blijft ook goed beweegbaar als het heel koud is, ik ben er blij mee. En de prijs valt ook goed mee. Ik heb het mijne al 4 jaar en het heeft nog nooit geblokkeerd, en ik fiets ong 4-5 keer per week. (en mijn fiets is nog niet gestolen, touch wood :wink:)

2 likes

Ik woon nu op elektrischefiets afstand van mijn werk dus wil een ebike aanschaffen. Twijfel over een fatbike omdat ik graag met 2 personen erop wil, anderzijds geeft het een erg verveelde puber vibe. Heeft iemand ervaring met phatfour/of een andere fatbike?
Enn wat voor verzekering hebben jullie? Ik heb zelf geen schuurtje/tuin maar zou het voor 10e per maand kunnen stallen dichtbij. Twijfel of dat de moeite waard is of dat ik niet beter een goede verzekering (en slot) kan regelen.

1 like

Is hier iemand handig met fietsen? Ik probeerde zelf m’n remblokjes te vervangen, maar het is niet helemaal gelukt.
Een van de twee kanten (voorwiel, ik bedoel rechts of links) is erg stroef. Wanneer ik rem komt er geen beweging in, terwijl de andere kant wel tegen de velg aankomt. Ook wanneer de remmen los staan kan er met de hand amper beweging in krijgen.
En ten tweede: hoe krijg je de spanning correct? Ofwel komen mijn remmen tegen de velgen aan, ofwel is de rem aan m’n stuur zo los dat ik hem niet ver genoeg kan induwen.

2 likes

Schroefjes op de remblok (de kant die niet mee gaat) vaster draaien. Een halve slag, dan rem aanknijpen en dan zou je per halve slag verschil moeten zien. Dit dus doen totdat de rem bij remmen tegen de velg aan gaat.

Het zou ook losser draaien kunnen zijn. Aldus partner.

Dit schroefje:

Werkt niet bij elektrische fietsen met voormotor.

2 likes

Iemand toevallig ervaring met het fietsenmerk Watt en dan specifiek het model Boston? Ik wil graag weten hoe de kwaliteit is en of je overall tevreden bent.

1 like

Ik overweeg een fietskar/trailer te kopen. Niet zo’n gesloten kar om kinderen te vervoeren, maar voor boodschappen of andere grotere items te vervoeren (heb geen auto). Het is de bedoeling om hem maar af en toe te gebruiken dus het moet makkelijk aan en los te koppelen zijn.
Heeft iemand tips (ook qua merk), of waar moet ik op letten? De prijzen lopen erom uiteen…

2 likes

Wil je zo’n ding voor achter je fiets aan? Ik heb er nu 1 voor mijn hond, maar ga over naar een bakfiets. Vond het een mooie tijdelijke oplossing, maar ben nu naar een jaar toe aan een upgrade.
Wat belangrijk is, de wielen een beetje scheef staan voor evenwicht en balans. En je moet een koppelstukje aan je fiets vast maken. Voor een e-bike moest ik daar een losse voor bestellen omdat die fietsen net wat anders in elkaar zitten. Hoe meer gewicht je kwijt wilt, hoe groter de bak is. En het trapt vind ik zwaarder dan een bakfiets omdat je gewicht achter je aan trekt.

2 likes

Ja precies, zo’n trailer!
Ik vraag me af een flatbed met riemen niet handiger is dan een bak.
Een bakfiets is echt vér boven budget en ook een beetje overkill denk ik voor wat ik voor ogen heb (± 2 keer per maand een kilometer fietsen om zwaardere boodschappen te verplaatsen)
Welk merk had je? Goede tip van die wielen!

Iemand soms ervaring met Burley?

Ik gebruik wel eens een cargoroo bakfiets om grote dingen te verplaatsen, betaal dan gewoon per minuut een klein beetje. Maar je moet maar net geluk hebben dat zoiets in jouw buurt bestaat

2 likes

Je zou bij Hamax kunnen kijken.

1 like

https://www.brekz.nl/hond-mee-op-reis/fietskar-travel-medium.html?id_product_attribute=31333&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic_shopping&utm_content=normaal&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIzsWz9prviAMV3LODBx1-TD1YEAQYEiABEgKW2PD_BwE

Ik heb zelf deze, maar deze is gevoelig in de bochten. Zal hem niet weer kopen om een levend iets in te vervoeren. Maar een paar boodschappen is prima te doen. Neem hem ook wel mee naar de markt. Dan fiets ik de heenweg met de hond erin en de terugweg met de boodschappen.

3 likes

En dan laat je je hond bij de supermarkt? :joy:

6 likes

Hahaha! Nee dat nooit. Die rent dan naast de fiets mee terug van de markt. Naar de supermarkt neem ik haar niet mee.

Sinds vorig jaar heb ik zo’n fietslampje die je benen verlicht echt super handig want je bent heel goed zichtbaar! Misschien nog een tip voor iemand hier

Dragen jullie nu in het donker ook zo’n veiligheidshesje? Als ik er om denk doe ik er wel een aan, ik draag er ook een tijdens het wandelen en ik heb wel het idee dat het goed helpt voor de zichtbaarheid. Op de fiets stoppen ze nu bij rotondes veel eerder en met wandelen zie ik dat ook wel bij het zebrapad. Ik zie ook steeds meer mensen wandelen met een hesje of zo’n knipperlichtband om de arm.

5 likes

Ik draag meestal een fluovestje als het wat donkerder wordt.
Het is een goedkoop lelijk oranje ding van de Action en dat zit standaard in mijn fietstas.

2 likes

Ik kende dit niet maar ga hier wel over nadenken. Goede tip. Met wandelen heb ik in het donker een verlicht bandje om m’n arm.

2 likes

Hoe vervelend is een fiets met een mand voorop met het plaatsen in een fietsenstalling?

Ik ben op zoek naar een fiets en heb er nu twee op het oog, een met zo’n mand en een zonder. Qua fiets lijkt die met mand degelijker en het lijkt me echt chill om mijn tas in te doen. Als ik de andere kies ga ik alsnog kijken voor een fietstas. Maar ik zet mijn fiets regelmatig in een fietsenstalling op het station, staat nooit echt helemaal vol. Maar toch bang dat het in de praktijk onhandig is?

1 like

Sinds ik een fiets met een krat voorop heb trek ik 10 min extra uit als ik ermee naar het station ga, want ik kan hem echt moeilijk kwijt altijd!

3 likes

ja vooral irritant voor mensen die hun fiets naast jouw fiets parkeren, echt een grote ergernis haha :mad:

10 likes

Ik heb een mandje voorop, maar niet zo’n breed krat, maar net wat smaller. Een Cortina Dehli met AVS systeem. Dan kun je het mandje ook achterop klikken als het voor teveel ruimte inneemt.

Ik moet mijn fiets sowieso altijd bovenin stallen (te hoog stuur), maar met deze past hij er altijd tussen.

2 likes