Forumergernissen

Daar bedoel ik mee dat ik veel tijd en energie stop in het omgaan met mijn stoornissen en daardoor mijn hoofd niet aan andere dingen denkt.

De rede dat ik mij aangevallen voel is dat ik vroeger gigantisch gepest ben. Hele groepen tegen mij. En dit herinnert mij daar zo aan dat ik me weer een meisje van 8 voel en in de verdediging schiet :woman_shrugging:t3:

Edit: en ik vind dat mijn denkbeeld niet “ouderwets” is. Ik ben juist heel openminded en ben juist als ik hier in mijn omgeving kijk de enige die niet racistisch is. Ik vind vrouwen en mannen gelijk en vind racisme verschrikkelijk. Alleen de mening dat mannen en vrouwen anders zijn daar sta ik gewoon achter. Al is het alleen maar de verschillende hormonen die aangemaakt worden waardoor er verschillend gedrag ontstaat. En ja ik ben zwaar voor homo’s, een goede vriend van ons is transseksueel. Ik geloof ook zeker dat mensen zich “geen geslacht of 2 geslachten” voelen. En sta achter de x op het paspoort.

Maar sorry maar ik ben gewoon van mening dat er verschillen zijn tussen de 2 geslachten.

8 likes

Je vergeet een topic, er waren namelijk 2 discussies gaande. In de ene ging het om de opmerking mbt mannen. In het andere topic over baby’s/gender en daar zei ze vervelende dingen. Ik weet zeker dat @anon50122296 ze niet kwetsend bedoelde overigens, maar toen mensen hierop doorgingen, was de bom ondertussen al gebarsten in het andere topic.

Ik viel ontzettend over ‘een echt jongetje’.

1 like

Ik denk wel dat het goed is (voor jezelf) om hier de twee topics los van elkaar te zien. In het ene topic werden zogenaamde grapjes gemaakt, die echt niet handig waren en jou te kakken zetten. Ik snap best dat je daardoor in de verdediging schiet. In het andere topic was het volgens mij een heel inhoudelijke discussie en dat moet gewoon kunnen. Jij maakte je opmerking daar ook terwijl de discussie al bezig was, dan mag er ook (netjes) op jou gereageerd worden toch?

4 likes

Ik bedoel hiermee “ een typisch jongetje” :roll_eyes:
En dat is ook weer een verkeerde term natuurlijk…

Edit: ik zeg niet “Een echt jongetje, dat komt over alsof andere jongens niet echt zijn en dat bedoel ik niet

Eerlijk? Ja. Want “typisch” wordt bepaald door de maatschappij, en niet door wat er tussen de benen van een kindje zit. en als je hier toch over wilt blijven doorgaan raad ik je aan je er toch echt eens in te verdiepen, anders gaat het straks toch weer mis.

Een goede plek overigens om te starten heb je al hier op het forum: Feminisme

11 likes

Dit bedoel ik @anon50122296. Ik heb twee zonen en een dochter, dus ja ik val dan over bepaalde bewoording. Omdat je mij er op dat moment mee raakt en ik het heel belangrijk vind dat onze kinderen in een maatschappij opgroeien, die wat minder gendergericht is.

2 likes

Weetje ik stop erover, ik blijf schijnbaar de verkeerde dingen zeggen…
ik probeer het uit te leggen maar ik kom blijkbaar van een andere planeet.

1 like

Ik heb ook best regelmatig een ander standpunt/andere mening dan de ‘algemene mening’ hier op het forum. Ik hoop dat ik dit zo duidelijk heb verwoord.
Ik probeer dat altijd op een hele nette en vriendelijke manier te brengen maar krijg daar ook echt wel felle reacties op. Wel nette reacties maar soms moet ik ook echt wel even slikken dus ik snap het gevoel van Donny heel goed.

Wat ik soms moeilijk vind is dat een bepaald standpunt al waarheid wordt gezien. Een andere mening of standpunt als onjuist. Iemand zal zich wel niet genoeg hebben ingelezen o.i.d.
Maar dit is natuurlijk niet altijd het geval, de nuance is dan voor mijn gevoel weg

20 likes

Dat mag jij vinden en doen.
Maar als ik merk dat mijn zoontje vanaf zijn 1e al een voorliefde heeft voor autootjes, Bob de bouwer en gereedschap. Waarom zou ik dat dan afkeuren? Moet ik hem dan Barbies geven? Zijn nichtjes hebben een heleboel Barbies en daar speelt hij niet mee.

En wie heeft er gezegd dat ik het afkeur als hij andere interesses ontwikkeld? Als hij in een jurkje naar school wilt dan vind ik dat prima en dat ik laatst mijn nagels aan het lakken was heb ik hem ook oranje nagel lak opgedaan :woman_shrugging:t3: Hij krijgt een pop en een kinderwagen als onze baby geboren is zodat hij een eigen baby heeft.

Maar het zal wel aan mij liggen

Oh en het keukentje wat hier staat met allemaal kookspulletjes is dan wel goedgekeurd

14 likes

Ik denk dat het echt zou helpen als je wel eens iets erover leest. Ik heb een artikel gevonden en even gescand, volgens mij staat daar verder niks naars of negatiefs in, maar het legt wel duidelijk het probleem met genderstereotypering uit (er staat ook een embedded video in, die heb ik niet bekeken, maar misschien kijk je liever video’s dan dat je leest, dan kun je dat ook doen).

Edit: nu ook de link erbij…

3 likes

Ik zeg nergens dat je je zoon ander speelgoed moet geven? Lekker zelf weten toch? Maar door stellig te schrijven ‘mijn zoontje is een echt jongetje, auto’s, transformers…’ . Snap je dan zelf niet dat je hiermee dus claimt dat jongetjes die dus bijv met Barbies en poppenwagens spelen, geen echte jongetjes zijn? Dat is waarom veel van ons op jou reageerde? Had niks te maken met het speelgoed waar je kindje mee speelt? Ging puur om je woordkeuze.

Nogmaals, ik geloof direct dat je dit niet bedoelde. Daarom probeerden mensen je ook te wijzen op je bewoording en hoe schadelijk het kan zijn :woman_shrugging:t3:

2 likes

Dat claim ik helemaal niet.
Dat is het kutte dat er door 1 opmerking van mijn kant meteen een oordeel wordt gevormd.

Leuk he internet, elkaar niet aan kunnen kijken, geen directe vragen kunnen stellen en maar halve antwoorden horen/lezen. Meningen worden gevormd zonder ook maar iets van de ander te weten.

Ik merk dat “jullie” nu denken te weten hoe ik denk door 1 opmerking.

1 like

Ik heb het gelezen en dit begrijp ik echt wel. Dit is ook niet wat ik bedoel.

Dat zeg ik: “jullie” vallen over iets wat ik dus niet zo bedoel

Dankje, dit dus ook.

1 like

Maar dit is wel wat je doet, je kent aan bepaalde eigenschappen toe dat het typisch iets voor een jongetje zou zijn, en aan andere dat het typisch iets voor een meisje zou zijn, terwijl dat nou net is waar we vanaf moeten om genderstereotypering te doorbreken en de maatschappij een stukje fijner te maken voor iedereen.

1 like

@anon50122296 ik zou het lekker negeren nu hoor, je hebt je zegje gedaan en de discussie blijft maar over je heendenderen.

Kom gewoon gezellig naar één van de andere topics waar deze discussie niet woedt en je zonder in de verdediging te schieten gewoon leuk kan meeposten zoals je altijd doet.

77 likes

Dankje, lief!

2 likes

Dit maakt het echt niet beter, ook niet als grapje.

2 likes

Het is ook geen grapje. Gewoon mijn mening over hoe ik het forum nu vind.