Ik ben het ook deels met je eens maar ik vind dit wel een heftige uitspraak. Ik denk inderdaad ook dat sommigen iets te roekeloos met de situatie omgaan. Neemt niet weg dat we naast de fysieke gevolgen van deze pandemie de mentale gevolgen niet moeten vergeten.
Ja, die heb ik gelezen. Maar goed, ik zal je de rest van mijn mega lange “betoog” besparen (serieus, het waren een paar zinnen, het was een normale reactie. Dan toch niet he)
Dit is echt een goed voorbeeld van mijn grootste forumergernis. De manier waarop op het forum soms conclusies worden getrokken over “wat voor persoon iemand is” op basis van een of enkele uitspraken/meningen/handelingen/gedragingen. Qua inhoud ben ik vaak volledig eens, ook nu bijvoorbeeld. Maar waarom is het altijd nodig om zulke kortzichtige conclusies te trekken en het op de persoon te spelen en is het gedrag afkeuren niet genoeg? Je (in het algemeen) mening komt echt niet sterker over door zo over mensen te praten.
Mensen die in zijn geheel roekeloos zijn en zich niet aan de regels houden vind ik ook verrot. Maar ik denk dat iedereen in deze tijd wel een puntje heeft waar hij / zij zich niet 100% aan de regels houdt omdat je er anders aan onderdoor gaat. Om iemand alleen op basis van dategedrag verrot te noemen vind ik best heftig, ja.
Edit: Maar dat je dat woord gebruikt om kracht bij te zetten zou inderdaad niet het punt van deze discussie moeten zijn. Het punt dat ik eigenlijk wilde maken is dat psychische klachten in deze tijd niet onderschat moeten worden en ik heel goed begrijp dat iemand hard op zoek is naar (fysieke) aandacht nu, ook al zouden we dat met zijn allen af moeten keuren.
Ik snap opzich wel wat @Eddie bedoeld.
Er zijn daar meiden die met meerdere intiem contact hebben of op date 1 al.
Het is ook logisch dat je als single zijnde wilt verder daten, maar dat kan in het begin ook wel op afstand of niet direct zoenen/seks. Als het goed voelt en er ‘meer’ inzit/je naar elkaar uitspreekt exclusief te daten, is het naar mijn mening ook logisch dat je intiemer wordt met elkaar, maar direct op date 1 of met meerdere personen in een korte tijd, ja dat is gewoon wel verrot.
Dit is in mijn ogen wel een vrij overtrokken interpretatie van hetgeen wat ik aanstip. Het punt dat ik wilde maken ziet op het feit dat ik het niet nodig vindt om mensen verrot te noemen en dat ik het vaker zie gebeuren op het forum dat er zulke kortzichtige conclusies worden getrokken over hoe iemand is als persoon. En jij maakt ervan dat het opeens een taboe zou zijn dat mensen worden aangesproken op het feit dat ze zich niet aan de regels houden en de aandacht daar opeens van afgeleid zou worden? Dat is toch geenszins het geval. Het gaat me er niet om dat ik het er niet mee eens ben dat dat asociaal en onacceptabel gedrag is. Het gaat me erom dat ik me er aan irriteer dat dit hier op het forum als een normale manier van je mening geven wordt gezien en dat het niet genuanceerder kan. Dit aanstippen is geen afleidingsmanoeuvre van het punt dat je wilt maken. Het gaat me om de manier waarop.
Ik zat echt helemaal ja te knikken op deze post en ben het verder helemaal met je eens maar toen kwam ik bij de laatse zin en vind dit dan weer onnodig heftig als je dit tegen mij richtte? Ook als je het niet aan mij richtte trouwens. Goed, dit zou geen onderwerp van discussie zijn. Eens met de rest van de inhoud in ieder geval.
Allemaal mee eens maar waarom zeg je zo stellig dat er in heel dat datetopic geen corona lijkt te bestaan, alsof je precies lijkt te weten hoe iedereen in dat topic hun leven leeft. Dat concludeer je op tamelijk beperkte informatie.
Oké t is goed met je
Maar… dit was voor corona toch ook al een ding? Je maakt in je leven altijd keuzes die andere mensen op een negatieve manier kunnen beïnvloeden. We moeten ons allemaal netjes aan de regels houden, mee eens, maar je moet ook nog wel ergens je eigen geluk voorop stellen, anders ga je daar ook aan onder. Het komt zo namelijk een beetje over van: “Ja maar een depressie is echt minder erg dan een trauma van de IC dus ga maar niet op date”, maar dat kun je toch niet meten? Dat ervaart iedereen anders?
En dan bovendien nog het lef hebt om tegenover mij over mentale gezondheid te beginnen.
Maar waarom mag jij dan over andere mensen wel oordelen? Want dat gevoel krijg ik hier een beetje. Jij weet ook niet waar zij mee rond lopen en misschien is het daten van iemand het enige lichtpuntje in hun leven. Nogmaals, ik vind dat we ons allemaal aan de regels moeten houden, maar zoals iemand hier ook zei, laten we niet schijnheilig doen want er is echt niemand op dit hele forum die de regels 100% netjes naleeft. Je kan niet in de levens van die mensen kijken en zo op basis van een paar forumberichten beoordelen dat ze “rot” zijn.
Je krijgt echt geen depressie van even wat minder flikflooien (en als dat wel zo is ga je beter in therapie) en ja een trauma van de IC + het leven van veel anderen riskeren is echt wel erger dan even niet daten.
Niet alle ervaringen wegen op dit moment gewoon even zwaar en ik vind het echt bullshit om te doen alsof dat wel zo is. Het is een pandemie, alles is kut, maar sommige dingen zijn kutter en met meer consequenties dan andere.
Ik denk dat we kunnen concluderen dat we hier allemaal een andere mening over hebben. Ik snap nu ook niet waar de grens ligt. Eerst moet iedereen zich aanpassen aan de regels. Daarna mag je best wel op een date, maar niet flikflooien met iedereen. Dit is toch ook niet duidelijk dan? Waar trek je de grens? Vanaf wanneer is een date serieus genoeg voordat je elkaar mag ontmoeten? Na hoeveel dates mag je seks hebben? Naja. Het zal wel, dat is weer een andere discussie.
grapje grapje
Ik las je reactie zoals je het bedoelde, was in dit geval mss niet heel handig maar je bedoelde het volgens mij inderdaad niet zo
Maar waarom gaat iedereen die date er zo tegen in hahaha. Je kan ook denken ja ik hou me idd niet aan de regels niet slim punt. Of ik weet dat ik afstand hou en wel goed bezig ben.
Die eeuwig terugkomende BEC vragen in het persoonlijke vragen topic.
Heb het idee dat mensen heel graag willen weten of ze wel leuk gevonden worden en er zo naar hengelen of ze iemands BEC zijn. Maar dan wel ondertussen doen alsof het je niet uitmaakt. Zeer vermoeiend.
De meeste dates blijven niet op 1,5 meter afstand.
Mensen die geen smileys gebruiken maar in plaats daarvan bijvoorbeeld : $ of :S doen
Ah die goeie oude msn tijd.
Vroeger was alles beter (L)