Frankrijk topic

In Bayeux is ook een hele leuke gratis historische wandelroute! Bij het office de tourisme kun je er een foldertje voor halen.

Ontdekkingstocht door sfeervol en levendig Bayeux in Normandië - Frankrijk Puur hier staat er iets meer uitleg!

En daar “in de buurt” is ook een aquarium/museum over de titanic. Medium aanrader, vooral doen als het slecht weer is maar anders zou ik skippen.

2 likes

Ik heb jaren geleden met m’n ex heel Normandië door gereisd. Echt bijzonder, de hele geschiedenis die daar ligt. Ex was nogal van de tweede wereld oorlog dingen dus hij had van tevoren alles uitgeplozen en een hele lijst gemaakt van waar hij heen wilde. Ik wilde alleen maar naar de Mont Saint-Michel.

Een Parijs vraag: heeft iemand nog lunch aanraders rond Marais of Montmartre?

In Le Marais, ga niet op Place des Vosges lunchen, want je betaalt je een ongeluk! Maar vlakbij op Place Sainte-Catherine zitten meerdere leuke restaurantjes, met klassieke en vega opties en fijne terrasjes!

Ik heb overigens wel de enige en lekkerste macaron ever gegeten bij een kopje koffie op het terras van Carette.

1 like

Dankje! Ik heb het gevoel dat ik altijd in Parijs word afgezet, dus dit helpt zeker.

2 likes

Zijn er mensen hier wel eens in Marseille geweest? Het ziet er op de foto’s prachtig uit en de combi stad/strand lijkt me heerlijk, en niet te duur. Maar hoor van mensen wisselende verhalen. We zijn niet van plan te gaan wandelen of naar de achterbuurten te gaan

1 like

Ik zou niet puur voor Marseille gaan. Het is een mooie havenstad maar voelde mij er niet per se veilig. De terrassen zaten vaak vol met alleen maar mannen en ik werd er weleens nageroepen. Zou het een dagje doen en daarna naar Aix Provence gaan of Andere plekken in Zuid Frankrijk

2 likes

Leuk een Frankrijk topic! Wij waren nooit zulke Frankrijk fans maar we zijn sinds een jaar helemaal om. Vorige zomer naar de Loire geweest (was echt geweldig met alle kastelen en wijnen).

@Lulu_danger
als je goede prijs-kwaliteit verhouding wil zijn de Bouillon restaurants een aanrader vind ik, even niet het idee afgezet te worden idd. Bouillon Pigalle zit vlak naast Moulin Rouge in Montmartre. In de Marais kwamen we op een overdekte foodmarkt terecht waar we hebben geluncht. Even opgezocht: het heet Marche des Enfants Rouges. Was heel leuk, je hebt gewone marktkramen en een aantal waar je kunt eten.

Deze zomer gaan we de Vogezen, uurtje van Colmar. Iemand tips voor die omgeving? We gaan maar een weekje en hebben twee peuters bij ons maar ik vind het wel leuk om leuke stadjes/wijnhuizen/natuur te ontdekken.

2 likes

Ik ben in 2021 2 dagen in Marseille geweest en het heeft wel echt een ‘eigen’ vibe (wat rauwer) tussen de andere plekken die je in het zuiden kunt bezoeken. Ik was niet gecharmeerd van het centrum, maar langs de corniche was het wel mooi. Ik vond zelf andere steden zoals Nice en Aix en Provence wel veel leuker.

2 likes

Ben er geweest en heb dezelfde ervaring als @Maurice Vind het een grauwe stad en voelde me ook onveilig. Ik ga in elk geval niet meer terug, zou dan liever naar La Ciotat gaan ofzo!

2 likes

Iemand tips voor Zuid-Frankrijk in de buurt van Cannes? Ik ben op zoek naar een stadje wat niet mega toeristisch is en waar je lekker aan het strand kunt liggen en eten :blush:

1 like

Is echt geen gezellige, chille stad, zou het echt niemand aanraden.

2 likes

Ik ga binnenkort een weekendje naar Parijs en ik wil graag net buiten de stad parkeren bij een station en dan met de trein naar het centrum. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Is dat handig?

2 likes

Ja, wij waren met de auto en verbleven in Saint-Germain-en-Laye. Was ongeveer 20-30 min met de trein naar centrum van Parijs. Was echt prima te doen!

1 like

Iemand tips voor omgeving Seignosse, Hossegor? Leuke dorpjes om te bezoeken, restaurants, specifieke stranden, andere activiteiten dan surfen?

Ik had al even gezocht in het topic! We gaan de eerste zomervakantie met baby, naar Centerparcs Frankrijk, Le Lac d Ailette. Iemand nog leuke tips in deze omgeving?

Ben zo benieuwd hoe ze de autoreis gaat doen!

Antibes?

1 like

Ah perfect, dank je wel!

Heeft iemand tips voor de champagne streek? Mogelijk een goede wijnproeverij of iets te bezichtigen? We zitten bij Montmirail in de buurt in een gite bij de wijngaarden.

Naar dé champagnestad Épernay, daar zit het ene champagnehuis na het andere. Je kunt er gewoon champagne drinken of een tour doen en wat champagnes proeven. En een dagje/avond naar Reims, leuke stad, lekker eten. De Route touristique du Champagne rijden, dan kom je langs mooie wijngaarden, kleinere wijnhuizen, dorpjes en uitzichtpunten.

1 like