Grappige uitspraken van kinderen

“Mama oma ziek!”
Oh echt waar? Wat heeft oma dan?
“Pijn aan de billen!”
O nee, hoe komt dat?
“Oma veel slapen! Oma daarom pijn aan billen!”

Hoe ze hier nou weer bij komt :joy:

11 likes

Hilarisch :joy::joy:

5 likes

Ik: “Ikga je zo naar bed brengen. Wil je zelf de trap op of zal ik je tillen?”
M. (2): “hoor je niet”
Ik: “je hoort me niet?”
M. : “Nee”
Ik: “…”

30 likes

Mijn vriend pakt onze zoon heel hard vast om te knuffelen. Zegt onze zoon: Jezus!!!

9 likes

Mam wat is dit rode vlekje? Een vliegenbult of wat anders?

Ik heb zo hard moeten lachen :joy:

9 likes

Volgens dochter van 3 is dit een ‘vingersballon’ :joy:

Ze zal wel zo’n opgeblazen handschoen bedoelen, denk op het kdv gezien.

35 likes

Een van mijn leerlingen (groep 8) vroeg vandaag: 'door wie wordt juf *** (de directrice) eigenlijk betaald?
Ik dat uitgelegd.
Hij weer: ‘dus, dit is haar baan?’

20 likes

Herkenbaar! Ik heb pubers, maar die hebben ook wel eens gevraagd: “ehm… mevrouw? Wat gaat u eigenlijk later voor werk doen?”

Dan zijn ze toch weer teleurgesteld dat dit het is… :smiling_face_with_tear:

4 likes

Mijn bovenbouwers snappen ook niet echt dat voeten op een gegeven moment stoppen met groeien.
Als er bepaalde sneakers uitkomen die ik graag wil hebben, probeer ik die op die tijd de bestellen, dus als ik lesgeef. Een paar was uitverkocht, maar werd wel voor veel meer verkocht op vinted enzo.
Zegt 1 jongetje ‘nou juf, dan verkoop je toch n paar schoenen die je niet meer past! Kun je die nieuwe kopen!’

En ik had van de week n paar Nike air max die ik graag wilde, maar ik kon ze alleen nog een halve maat groter kopen.
Zegt een meisje ‘dat geeft niks, dan wacht je toch even en dan passen ze goed.’

31 likes

Hahaha zo cute

3 likes

Die vind ik ook het allerleukst. :heart: Zo jammer dat ze vaak zo negatief over zichzelf denken. :pleading_face:

4 likes

Mijn zoontje (bijna 3) is ook ineens fan van Paw Patrol. Hij wil vaak paw patrol ‘spelen’ dit houdt in dat hij met zn auto’s speelt terwijl hij de hele tijd keihard Paw Patjol Paw Patjol ‘zingt’ :sweat_smile:

Schoonvader: de auto rijdt op benzine.
Zoontje: Nee hoor de auto rijdt op de weg!

We zagen slapende eendjes in de vijver. ‘Hee die hebben een slaapfeestje!’

24 likes

De DHL bezorger stond aan de deur, mn zoontje (3) toen hij weer terug naar zn bus liep: ‘wacht ik wil hem nog een kusje geven!’ :smiling_face_with_tear:

Tis niet dat hij speelgoed kwam brengen ofzo, dan had ik het nog begrepen

25 likes

Nu is de vraag: waren jullie echt op vakantie? :grinning:

2 likes

Haha ik confronteerde ouders hier weleens mee als kids zoiets zeiden (in de meest zonnige week vh jaar was het kind een week ziek, terwijl ik wist dat ze een vaste plek op de camping hadden). En dat was dan altijd jaaa we waren al op de camping en toen werd die zieek, dus jaa we waren daar maar eigenlijk was die wel ziek.

3 likes

K. vraagt de hele dag bij álles waarom. En als je dan uitkrg gewft, volgt er nog een waarom en dan nog een.

Vanmiddag was ik daar behoorlijk klaar mee toen ze maar bezig bleef en zei ik “waarom denk je zelf”. Daarop keek ze me boos aan, zuchtte een keer en zei “mama ik vraag jou, niet aan ikke”. :sweat_smile:

24 likes

Mijn zoon (2 jaar) pakt een tampon van tafel en mijn vriend zegt ‘‘kijk is voor in je neus als je een bloedneus hebt’’. Zegt hij ‘‘nee hoor voor in je piemel’’

23 likes

Oh jee ik zie nu dat ik het verkeerd gelezen had :grimacing::grimacing:

Kan me wel voorstelllen dat je 't geloofd als dat jongetje dat zo spontaan zegt!

2 likes

Ik geef borstvoeding aan m’n baby en m’n kleuter vroeg zich af of de ene borst een ander smaakje melk had dan die ander :sweat_smile: Heb toen gezegd dat de ene aardbei is en de ander vanille en dat je zo een milkshake kunt maken. Ik vroeg of hij het wilde proberen maar nee, toch maar niet :grimacing:

23 likes

Ik kan ff geen water halen voor de meiden omdat ik zit te voeden. Zegt de oudste (4,5): “maar ik droog al bijna op!!” :sweat_smile:

26 likes