Haha ik was ook die leeftijd toen mijn zusje geboren werd. Tijdens de zwangerschap heeft blijkbaar iedereen dingen tegen me gezegd als ‘een zusje, om mee te spelen’. Dus toen ze op dag 2 nog niet met me kon spelen heb ik gezegd ‘daar heb ik niks aan, breng haar maar terug’. Dat hoor ik nu 26 jaar later nog steeds regelmatig haha
Mijn kind (3,5) zat aan m’n borst vandaag en vroeg ‘zit hier een baby in?’
Mijn kleuter heeft altijd fases dat hij één bepaald broodbeleg wil als ontbijt.
Dus ik zei vanochtend: Je bent wel weer helemaal into de hagelslag he?
Zegt 'ie: Ja zo gaat het in het leven
‘Hier slaapt mama’ hahaha aah zo lief!
Omdat we nu al paar dagen in het ziekenhuis zijn draaien de hersenen van m’n zoontje overuren.
Mamma waarom heet dit de hoofdingang?
Hij zo: omdat de draaideur een ronde vorm heeft als het vorm van je hoofd. Daarom heet deze ingang hoofdingang.
Mamma in het ziekenhuis gaan mensen toch ook dood.
Ik zo: ja helaas soms wel. Dat is best sneu.
Hij zo: oh nee mamma dat is juist gezond, dan is er weer plek voor andere mensen op deze aarde.
Mijn 2,5 jarige dochter is ‘een beetje verkouden in de broek’. Geen idee wat het inhoudt trouwens
Tmi: ze had wel diarree😂
Mijn buren zijn nogal type ‘Parkstad Tokkie’ en ze hebben 2 dochtertjes van 3 en 4. En die 2 praten zo bekakt hoog Nederlandse. Ik ga altijd stuk als ik die twee meisjes hoor praten met hun moeder
oh dit doet me denken aan kennissen die een nieuw kind hadden gekregen, maar het broertje was er niet blijk mee, hij deed de hele tijd sip als iedereen blij erover deed tot het er eindelijk uit kwam.
“Ik had liever een hondje gekregen…”
DIe arme jongen gaat dat nu zijn hele leven te horen krijgen haha
Ik kreeg vandaag te horen, dat ik dan maar geen kind had moeten nemen
Hij (5) gooide zijn vieze onderbroek de trap af ipv in de wasmand, dus ik riep vanaf beneden beetje geïrriteerd dat ik hier geen zin in had om alles op te ruimen. En toen kwamen de wijze woorden
Ik ben nu heel benieuwd wat hoog Nederlands is haha.
Mijn moeder probeert tegen mijn dochter te praten maar die is Oost-Indisch doof.
Moeder: ‘Hallo, contact?!’
Dochter: ‘Nee ik ben niet contact. Ik heet Nora.’
E (2): “wie is jarig vandaag?”
- “Niemand, het heet ‘de jaarwisseling’.”
E: oh, maar wie is jarig? Papa? - nee, niemand is jarig lieverd. Het is oud en nieuw.
E: oh. Maar is T jarig? - nee lieverd het is oud-en-nieuw.
E: oooh de auto is jarig?! T! Auto is jarig! - … nee, oud en nieuw, met vuurwerk!
E: vuurwerk is jarig! Hoera! Vuurwerk is jarig!! - ja… ja het vuurwerk is jarig
Haha hier ging het van; oooh deze zag ik net ook al.
Next
Heb hier zo om gelachen ahahahahahaha
Samen met papa pannekoeken bakken, gaat hij vertellen dat hij laatst pannekoeken ging bakken en dat de pannekoek daarna aan het plafond bleef plakken en toen was mama aan de beurt.
Ik vraag me af waar hij dat heeft gezien, ik weet dat dat bij peppa big gebeurde…
In onze vriendenkring zijn er best veel zwangeren en het ging de laatste tijd nogal veel over baby’s.
Mijn zoontje van 5 (enig kind) " ik hoef geen baby in mijn huis, daar heb ik nooit voor gekozen".
Dochter: Kijk deze 6 wil ik op mijn kinderfeestje uitnodigen
Ik: Wil je R niet uitnodigen?
Dochter: Ohja, die was ik vergeten! * krast rigoreus een naam door * Ik dacht al dat ik leukere vrienden had dan ik had opgschreven
“Ik weet hoe je baby’s maakt mama!”
Ohja, hoe dan?
“Nou papa en mama doen dat samen, maar mama heeft dan iets van papa nodig en dan doet mama de rest.”
Oke.
“Ja en weet je wat mama van papa nodig heeft?”
Nou, vertel.
“Een schroevendraaier mama. Om de baby heel te maken.”
Ik speelde winkeltje met mn zoontje van 3,5.
Hij: wat wil je kopen mama?
Ik: ik wil graag een ei kopen
Hij: Okee maar dan moet je hem zelf thuis nog even uitbroeden.
Okee