Het algemene boekentopic (Deel 2)

The Song of Achilles is ook prachtig!

1 like

Ik heb de trilogie over Ierland en Gracelin o‘ Malley van Ann Moore uit. :star::star::star::star:
Leest lekker weg hoor, maar de hoofdrolspeelster is heiliger dan God zelf en alles ligt wel erg in Gods handen en hangt van toevalligheden aan elkaar.
Net als met outlander is het verslavend om te lezen maar ben je er uiteindelijk wel een keer klaar mee. Alles eindigt tè goed.

Het eerste en tweede boek was historisch gezien ook leuker en interessant om te lezen. Het laatste boek meer roman.

2 likes

Deze serie komt elke keer als aangeraden boeken op m’n e-reader voorbij! Ik ga er dan toch maar aan beginnen :blush:!

1 like

Ik ben benieuwd hoe jij hem vind!

Ik heb net dit filmpje gezien en zit mij nu te bedenken dat ik het zo jammer vind dat je geen Show je boekenkast topic hebt. Ben benieuwd wat er bij jullie allemaal op de plank staat :smiley:.

2 likes

Is er! Show je Boekenkast

1 like

Waaaauw ik dacht dat die niet bestond! Leuk! Ga meteen kijken.

Ik heb deel 2 van De Erfenis uit! Ik vond hem weer goed, het was dus grotendeels meer van hetzelfde maar ik vond dat wel prima, nog steeds leuk en mysterieus.

Spoiler - niks over het verhaal, maar over het soort einde. Niet openen als je wil weten of het open blijft of afgesloten is!

Alleen het einde vond ik minder, het was niet een open einde maar wel duidelijk dat ze bij het schrijven hiervan al wist dat het niet meer 2 delen zouden zijn, maar dat er nog een derde boek zou komen.

2 likes

Thnx voor je update! Ik denk toch dat ik hem voorlopig nog niet ga lezen. Hij staat nog niet op Kobo plus. Jammer genoeg.

1 like

:closed_book: FF Reading Challenge :closed_book: Dag 4

Heb jij op dag 3 (zaterdag) een kwartier of meer gelezen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Wat is de hoofdkleur van de cover van het boek wat je nu aan het lezen bent?

Zwart-wit ereadercovers zijn uitgesloten van deelname aan deze poll!! Tenzij je de echte kleur opzoekt natuurlijk

  • Roze
  • Rood
  • Oranje
  • Geel
  • Groen
  • Blauw
  • Paars
  • Wit
  • Zwart
  • Grijs
  • Bruin

0 stemmers

1 like

Gisteravond Homicide and halo- halo van Mia P Manansala uitgelezen. :star::star::star::star::star: geniet echt van zulke boeken, iemand tips voor een zelfde soort boek ?

Nu ga ik beginenn in foundryside van robert jackson bennett

1 like

Gisteren ‘lessons in sin’ van Pam Godwin uitgelezen (:star: :star:). Had het via booktok ontdekt maar het was eigenlijk gewoon smut haha maar het las opzich wel lekker weg. Nu nog even kijken of ik verder lees in White Fragility van Robin DiAngelo of dat ik een nieuw boek kies. Dat eerste boek is best wel zwaar en leest ook niet zo ‘chill’ weg.

1 like

Zo leuk die extra vragen!

2 likes

Nee hoor, is geen reden voor (behalve dan dat er meer fictie gelezen wordt of dat de mensen die non-fictie lezen hier misschien gewoon niet/weinig posten). Elk genre is hier gewoon welkom, maar ik lees zelf geen non-fictie. Ik zie weleens wat voorbijkomen in maandoverzichten. Misschien zelf meeposten en dat er vanzelf meer over gepraat wordt! :smile:

2 likes

Ik denk wel dat er (niet alleen hier maar gewoon in het algemeen) veel meer fictie dan non-fictie wordt gelezen, vind je dat echt onverwacht? Ook in bibliotheken en winkels ligt veel meer fictie toch?
Neemt niet weg dat non-fictie ook leuk en/of interessant kan zijn hoor, en ook gewoon prima en leuk om dat hier ook te bespreken, dat bedoel ik niet, maar ik vind het niet gek zeg maar.

Ik heb zelf de laatste tijd ook alleen maar fictie gelezen, maar heb al een tijdje Because Internet op mijn to-read staan, over taalgebruik online. Hoop die dit jaar eens uit te lezen.

2 likes

Ik lees en luister regelmatig non fictie en heb als doel om dit jaar 12 non fictie boeken te lezen. Maar ik merk zelf wel dat fictie vaak mijn voorkeur heeft. Met sommige non fictie heb ik het gevoel dat ik er gelijk iets mee moet doen en die ruimte of behoefte heb ik niet altijd. Ik heb ook snel dat ik non fictie erg vind tegenvallen: te zweverig, niet zo diepgaand, te onduidelijke ‘en nu’. Na een dag inhoudelijke stukken lezen voor werk vind ik 't vaak wel mooi geweest en heb ik geen zin meer om na te denken.

Welk genre non fictie lees je het liefst en heb je nog aanraders? Ik heb zelf in het verleden wel veel de meer management achtige boeken gelezen (zoals Covey, Napoleon Hill etc), en recent meer feministische non fictie (waaronder Invisible Women, Man & Macht) maar ook regelmatig boeken over klimaat en voeding.

3 likes

Non-fictie wordt inderdaad (niet alleen hier, maar in het algemeen) veel meer gelezen. Dit topic is gewoon een afspiegeling van wat er door forummers gelezen wordt. Zo wordt er het meest over fantasy gesproken en daar lees ik ook gewoon overheen :laughing:

Ik zag trouwens deze week een video van een BookTuber en die hield een heel pleidooi over waarom ze non-fictie leest en waarom dit zo belangrijk is. Maar in de comments schreef iemand dat uit allerlei onderzoeken is gebleken dat je door het lezen van non-fictie oa meer empathie ontwikkelt, en je daar ook kennis opdoet. Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek kan vinden, of misschien weet iemand hier er meer van! (edit: dit schrijf ik omdat ik eraan moest denken nav je vraag en het interessant vond, niet perse als reactie op jou)

2 likes

Ik lees zelf alleen maar non fictie.
Op dit moment ben ik bezig in: omringd door psychopaten.
Is een verlengstuk van: omringd door idioten.

1 like

Die onderste twee heb ik ook nog niet zo lang geleden gelezen. Denk dat er wel meer non-fictie voorbij komt in wrap up lijstjes dan op het eerste oog lijkt/wat uitgebreider besproken wordt

1 like

Er wordt inderdaad veel over fantasy gesproken hier! Ik heb ooit een artikel gelezen waarin stond dat een hele generatie kinderen/tieners Harry Potter zijn gaan lezen en als volwassenen graag nog fantasy zijn blijven lezen. Ik weet natuurlijk niet of dat klopt maar volgens mij zitten ook hier veel Harry Potter lezers.

2 likes