Weet iemand misschien een goede slotenmaker? Hoeft niet met spoed. Heb het idee dat ik altijd van iedereen hoor dat alle slotenmakers oplichters zijn en heb geen idee hoe ik een goede kan selecteren…
Ootjers op de Stadionkade. Weet alleen niet wat de prijzen zijn.
24 Uurs slotenmaker Amsterdam. Paar keer gebruik van moeten maken (ook met spoed) en heel vriendelijk en goed geholpen.
Ik ben volgende week een dag en nacht in Amsterdam. Heeft iemand tips voor restaurants waar je goed alleen kunt eten? Ik voel me niet heel snel ongemakkelijk om alleen te eten, maar ik hoef ook geen 5 gangen menu in een pretentieus restaurant te eten. Bij een aantal restaurants heb ik al een keer een reservering proberen te maken en dat lukt dan niet voor 1 persoon, voor twee wel. Snap ik ergens wel, maar wel frustrerend. Het mag wel iets bijzonders zijn qua keuken, maar dus ook niet heel pretentieus zodat ik me ongemakkelijk voel alleen.
Lunchen ga ik waarschijnlijk bij cafe Modern (ik ga in Noord beginnen met een soort wandeling langs alle huizen waar mijn opa en oma en vader hebben gewoond) het gaat dus om het diner. Diner kan overal binnen de ring zijn, ik heb een hotel in Oost, maar het maakt me niet heel veel uit.
Bird, een Thais restaurant.
Ik wil een vriendin trakteren op een verjaardagslunch (en taartje maar dat hoeft niet op dezelfde locatie te zijn).
Hebben jullie tips voor een plek die lekker eten heeft en een beetje knus is ingericht? Plekken die ik zelf leuk vind zijn bv Lavinia Good Food, Latei, Brecht en de Ceuvel. Hoeft dus niet chique te zijn, maar vooral een gezellige huiskamersfeer.
Miri Mary (Indiaas), Waaghals (vegetarisch) in de Pijp, of The Bab (Koreaans) in Oost?
Dank @Plantengekkie en @millefeuille voor de tips. Ziet er allemaal goed uit, precies wat ik zocht!
Gartine of de laatste kruimel?
Thanks! Gartine zag ik ook al vaker voorbijkomen als tip! Ik ga gewoon een lijstje geven en dan mag mn vriendin kiezen.
Heeft iemand tips voor een restaurant die een beetje dezelfde vibes heeft als Coba? Iets waar je prima een hele avond kan zitten, niet al te groot, goede (alcoholvrije) drankjes en goed eten natuurlijk.
Ik ben zelf ook aan het zoeken maar er is zoveel.
Cornerstore, metro, europizza, klaproos
Thanks! Dit soort dingen zocht ik.
Gember bolussen, rode chrein, burekkas, zoute augurken
Tip: op datzelfde pleintje in de Kastelenstraat heb je een Jumbo met een best wel grote joodse/ kosjere afdeling.
Hier iemand met een abo op het Parool? Ik ben op zoek naar een rouwadvertentie van vorige week, denk ik
Staat die niet op menselinq.nl?
Dank allemaal maar mn tante heeft m gelukkig nog
Ah chill, leuk om te horen! Zoute augurken zijn idd amazing
Ik zag bij mooncake dat Tigris en Eufraat in Oost ook tahina zelf maakt, maar die winkel ligt een beetje uit mijn werkgebied
Ja die is goed! Ook die van EFE, een supermarkt een paar winkels verderop.