Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Waarom niet? Bij een eenmanszaak maakt dit toch niet uit, je mag daarbij ook zelf kiezen hoeveel je jezelf uitbetaald. De rest kun je ook reserveren op een zakelijke spaarrekening voor onvoorziene omstandigheden risico’s of investeringen ofzo toch?

Maar waarom kun je huren aan een prima prijs? Toch vaak omdat er een overaanbod (opgekochte) huurwoningen is? Volgens mij blijft de kern gewoon hetzelfde: mensen kunnen niet kopen (door de bank of schaarste aan woningen), mensen met kapitaal kopen woningen op en anderen worden afhankelijk. Of dat nu voor 1000 (NL) of 700 (BE) euro is.

Daarnaast is er volgens mij een erg cliché dat de huurhuizen in België vaak oud en slecht onderhouden zijn. Ik denk dat mocht het makkelijker zijn, mensen echt wel veel sneller zouden kopen

Ik denk vooral wat een drama om een huis te verhuren. Dat ze mij dan bellen met " Ja hoi soy dr is iets kapot" en dat ik dat dan moet gaan regelen.
Omg ik snap ineens al die vreselijke huisjes melkers bij BOOS. Ik wil ook alleen geld en niet andermans gezeik oplossen.

40 likes

Maar uit interesse he: is de woningmarkt bij jullie écht anders of lopen jullie slechts enkele jaren achter? Ik vind dit helemaal niet zo anders klinken. Klinkt alsof een groter groeiende vraag bij jullie op de langere termijn tot precies dezelfde situatie kan lijden. Beginnend bij schaarste in grote steden en uitbreidend naar de rest van het land. Zeker als particulieren op een bepaald punt beseffen hoe sterk hun positie is. Dat de markt krapper is dan de vraag en ze dus hun huren gaan verhogen. Hebben jullie daar dan regulerende wetten voor? Anders is het toch simpelweg een kwestie van nog net iets meer mensen die net als Propje bedenken dat een woninkje een leuke aanvulling op het pensioen is, tot dit wél problematisch wordt?

Nederland heeft in absolute getallen ook helemaal niet zo’n groot probleem in het aantal huizen. We hebben een probleem met het aantal betaalbare huizen. In wat er waar en voor wie gebouwd wordt.

10 likes

Maar je maakt als huiseigenaar altijd meer kosten dan alleen de hypotheek; GWL, onderhoud e.d. Daarnaast, ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die hun huis tegen de kostprijs verhuren, mensen willen er sowieso nog meer aan overhouden. Het is altijd de hypotheek + vaste lasten + onderhoud + winst.

3 likes

Willen jullie de discussie over de huizenmarkt in het hiervoor bestemde topic voeren aub: Huizen/woningmarkttopic #2

32 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huizen/woningmarkttopic #2

Bonnie’s dakterras is wel leuk geworden, na al dat gedoe met de schuttingen. Dat Mexicaanse (?) deuntje ook onder die eind shots

13 likes

Ik vind het ook heel leuk geworden! Alleen vind niet alle potten bij elkaar passen :see_no_evil:. Wel helemaal geinfluenced om m’n schuur ook terracotta te verven.

7 likes

Ik kijk al een tijdje geen vloggloss meer maar eet Mascha eigenlijk nog vegan? Ik probeer weer eens makkelijke maaltijden te vinden en toen dacht ik er opeens hoe zij moeiteloos van de een op de andere dag dierlijke producten liet staan. Ik kan me ook helemaal geen struggles met eten voor haar herinneren ofzo maar misschien herinner ik het mij gewoon slecht.

1 like

Nee wel Vega en ook wel regelmatig vegan als ze iets besteld, maar volgens mij niet meer zo strikt als eerst.

2 likes

Haha Josh die in de nieuwe vlog naar een heel duur Tepanyaki restaurant gaat, waar Alexis vervolgens gewoon haar eigen felblauwe plastic Nijntje servies mee heeft :revolving_hearts: gotta love kids

49 likes

Misschien kan je de reden van de ruzie tussen mascha en cynthia even delen zodat er een nieuw onderwerp komt dan de huizenmakt

14 likes

Zo jammer van Bonnie haar dakterras dat nu random overal potjes en plantjes staan, ik zou het iets meer groeperen en grote planten hebben gekozen een beetje palm achting in die stijl. En de loungeset is nu zo modern tussen de oosterse stijl met warme kleuren en terracotta. Die lijken zelfs blauw nu. Beige kussens hadden t echt helemaal afgemaakt.

(maar dan vertaald naar buiten).

Maar is altijd hendig commentaar geven natuurlijk, en weet niet voor welke stijl ze gingen. T is wel gezellig geworden.

10 likes

Ik vind het heel rommelig ogen.
Maar een palm moet je sowieso naar binnen halen als het wat kouder wordt, al onder de 15 graden. Dus dan moet die binnen staan een groot gedeelte van het jaar.

9 likes

image

56 likes

Wow wat lekker, ik zou willen dat ik zo’n lekker dakterras had!

31 likes

Ja ik vind het er ook leuk & chill uit zien! Niet alles hoeft altijd maar Pinterest-perfect te zijn toch, vind dat ook niet passen bij Bonnie

68 likes

Klopt ook helemaal, is mijn eigen perfectionisme denk ik. :expressionless:

3 likes

Vind het best leuk. Zou zelf voor wit zijn gegaan qua kussens, maar qua vuil en buiten is dit misschien handiger. Ik zie wel een beige kussen maar voelt niet kloppend bij de bank, haha. Wel matching met de tops van hun meubels.