Menselijkheid voor een dader als Donny M. Hier zie ik toch een moreel probleem waarbij het leven van zo een dader nu meer waard is dan van daadwerkelijke en potentieel volgende slachtoffers. Hij heeft 5 jaar geleden al 2 kleine kinderen zwaar beschadigd. Is hiervoor gestraft en vervolgens nog erger gedrag vertoond:
Nu een kind beschadigd en vermoord.
Deze Donny is 22 jaar. Ervan uitgaande dat hij 85 jaar wordt en over een aantal jaar weer een kans krijgt in de maatschappij. Dan kan hij dit nog zeker 6 keer doen als hij steeds behandeling krijgt, wat niet aanslaat. Hoeveel kansen mag iemand krijgen uit menselijkheid. Moet er niet een keer geaccepteerd worden dat niet iedereen te redden is? Juist uit menselijkheid naar deze kinderen.
Ik zeg niet dat er een geweldige oplossing is maar ergens houdt menselijkheid naar zo iemand wel op als ik hier eerdere posts lees dat we ergens moeten accepteren dat dit eens in de zoveel tijd gebeurt, en er een kind dit noodlot overkomt dan denk ik dat we eerder moeten accepteren dat er geen normaal leven voor Donny M meer in zal zitten.