Snap ik. Maar zoals hierboven ook al staat is een Yorkshire al een ras waarvan je niet zo snel astmatische klachten kunt krijgen omdat ze juist al ander haar hebben dan vele andere rassen.
En dan is er inderdaad nog verschil tussen allergie en astma zoals jij ook zegt. Daar weet ik verder het fijne niet van maar ik vind het wel frappant dat ze zowat alles benoemt (incl lichamelijke klachten) op haar site maar zoiets dan weer niet. Niet dat ze dat verschuldigd is ofzo maar best apart.
En dat ze dan nog er bij vermeld dat het mede door rennende kinderen komt dat vind ik wel een beetje dubieus.
Daarmee bedoel ik niet dat het niet waar kan zijn dat haar klachten verergerd zijn maar op mij komt het echt over alsof ze het voor zichzelf goed wil praten.
Daar werkt ie nog steeds haha!
Ik bedoel dat als IK een kind zou krijgen en het blijkt extreem allergisch te zijn voor mijn huisdier dat ik er dan alles aan zou doen om het dier alsnog te houden. Mocht dit echt totaal niet kunnen dan houdt het op. Maar dan wel echt als het echt niet anders kan. Volgens mij heb ik ook nergens gezegd dat zij dat niet heeft gedaan? Maar dat neemt niet weg dat ik het nogal een rare gang van zaken vindt.
Ik heb ook hierboven aangegeven dat ze het nergens op haar blog heeft aangegeven terwijl ze verder wel over alles schrijft. Als een dier mij zo erg aan het hart gaat (zoals zij eerder over hem sprak) dan vind het dat best raar dat je daar niks over vermeld. En nee dat is ze niemand verschuldigd. Heeft in principe ook niemand wat mee te maken maar dat is mijn mening. Zeker omdat ze altijd zei dat Muis haar eerste kindje was. Dat en dat ze er nog een soort excuses bij vermeld als dat de kinderen erachter rennen vind ik raar.
Ik weet inderdaad niet of ze hiervoor al klachten had. Ik weet ook niet of ze er iets aan heeft gedaan. Maar het lijkt nu een beetje alsof ze er gewoon geen tijd meer voor had of geen zin meer in. (mede door dat ze zegt dat de kinderen er achter aan rennen want dat vind ik om eerlijk te zijn echt een lam excuus). En mede omdat Muis in een keer out of the picture was toen Maddox werd geboren want toen is hij ook weken, misschien wel maanden weggeweest. Ik snap dat 2 kinderen druk zijn. Zeker als je met een pasgeboren baby zit. Maar iedereen weet dat je je hond ook bij dingen moet betrekken en niet pas terug moet halen wanneer een baby al weken thuis is. Dat is voor een hond niet te begrijpen. Dat heeft natuurlijk niks met dit te maken maar dat vond ik ook al een beetje raar.
Volgens mij vernoemde ze haar astma als reden ook niet in de q&a? Of dat heb ik gemist.
Edit, - heb het even terug gelezen en ze heeft het wel over benauwdheid maar op mij komt het over alsof al de andere reden meer de hoofdzaak zijn dan de benauwdheid. Maar zo komt het dus op mij over. Dat kan natuurlijk per persoon verschillen.
Uiteraard is het fijn voor de hond dat hij goed opgevangen is en niet in een asiel zit. Dat hij nu andere honden om zich heen heeft. Maar ik blijf er wel bij dat ik dit best een rare actie vind.
Ik heb er nog een die ik niet veel meer gebruik, maar ik denk dat ook de veranderingen in de wereld o.a. de toename aan terroristische aanslagen in grote steden je ook minder gauw geneigd bent om met zo’n tas rond te lopen.
Ik heb het gevoel dat mensen tegenwoordig veel sneller geneigd zijn om hun dieren weg te doen als er een kind wordt geboren. Drie katten wegdoen omdat het te duur wordt in combinatie met een baby (waarom neem je dan uberhaupt kinderen die zijn nog veel duurder?), een puppy nemen en een jaar later die wegdoen want het wordt toch teveel werk een kind + een hond. (Terwijl je met 2 volwassenen bent :’) Of je dier die je al heel lang hebt wegdoen omdat je een nieuwe vlam waarmee je slechts een paar maanden samen bent een hekel aan honden heeft. :’) Ik zou die man dan lekker aan een boom binden. En vaak ook geen moeite willen nemen om informatie in te winnen, iemand in te schakelen als dat nodig of gewoon ergens langer de tijd voor nemen. Erge allergie is natuurlijk een andere reden.
In het Boulevard topic wordt het uitgebreid besproken haha.
Ik vind dit soort aannames echt ongepast. Je hoeft niet extreem allergisch te zijn om te beseffen dat het met een huisdier misschien niet langer houdbaar is en astma en allergie kan je ontwikkelen en dat kan zeker geleidelijk verergeren. Als jij/of je kind elke dag last heeft van klachten (vooral benauwdheid) is dat behoorlijk zwaar én het negeren van dergelijke allergieën kan behoorlijk belastend zijn voor de gezondheid (vaker verkouden, chronische bronchitis, longontstekingen). Zo raar is het dan toch niet als je als ouder voor de gezondheid van je kind kiest boven het huisdier, vooral als je je huisdier een fijne en veilige plek kan bieden bij een ander gezin?
Los daarvan: je kan na lang wikken en wegen tot de conclusie komen dat het niet meer lekker gaat na gezinsuitbreiding. Daar kunnen zoveel redenen achter zitten. Ik vind het ervan uitgaan dat zij het beestje zomaar hebben weggedaan zo pijnlijk en beschuldigend…
Nienke Plas laat echt heel vaak en lang achter elkaar haar zoontje in zijn ondergoed zien. Ik vind dit echt wel ondoordacht.
Net zoals Darcy altijd met de tweeling. Ook zoiets
Ik weet dat mensen die haar persoonlijk kennen haar zelfs zat zijn
Oeh, juicy!
Spill the tea
Ik ben wel benieuwd wat er nu uiteindelijk waar is over dat verhaal met Ronnie Flex… Zou er echt iemand anders zwanger van hem zijn of is het een schreeuw om aandacht/mediastunt?
De dames van Endless weekend, hebben zij ook nog een baan naast YouTube? Valt me nl op dat ze zo weinig uploaden, helemaal gezien het feit dat ze het samen doen. Maar misschien hebben ze hiernaast nog ander werk waardoor het gewoon niet meer kan, maar dat weet ik dus niet.
Ja, travellab natuurlijk
Ohja hahaha
Ik kijk die shopvideos van Edith en kan alleen maar denken: ja dit wil ik. God dit wil ik ook. Oh ja dat is leuk. Eindelijk eens een YouTube er waar ik echt wat aan heb
Op haar eigen kanaal? Edith Dohmen - citytrip?
nou ik hoef niemand te zien poepen hoor, al gaat het om de liefde van mijn leven. niet nieuwsgierig naar.