Het andere Youtubers / Bloggerstopic #11

Ik heb deze discussie gelezen en vraag me nu wat af. Wat betekent dat privilege dan wel? Je mag trots zijn op je prestaties maar moet je dan een disclaimer geven van alle privileges die je hebt als je trots bent?

4 likes

Zo de tering, hoe vaak heb ik nu het woord privilege gelezen. Wat een privilege.

79 likes

Dat bewust zijn snap ik helemaal. Maar we kunnen toch niet weten of Sanny zich bewust is van haar privileges? Daarom was mijn vraag, ja wat moet zij dan zeggen op instagram? Dat zij de LOA fijn vind om te werken naar bepaalde doelen betekent toch niet dat ze zich niet bewust is van haar privileges.

3 likes

Wilde even op je reageren, ben het helemaal met je eens.
Niet specifiek op dit bericht maar op je gehele standpunt.

Ik heb me echt zitten irriteren aan de mensen hier die beweren dat “Zo’n coach NIEMAND gaat helpen”. Ik zou het zelf ook niet doen, maar als sommigen mensen er nou wel profijt van hebben? Stel je wordt intens gelukkig van een aantal sessies met zo’n coach, wie heeft dan het recht om te zeggen dat je niet gelukkig kan of mag zijn omdat zo’n coach onzin is?

Er heerst hier echt een bepaald idee dat alles wat niet rationeel of wetenschappelijk te onderbouwen is per definitie “zweef gedrag” is, maar voor sommigen geeft het mentaal zo veel rust om als alles faalt, dat zweverige op te zoeken. Als je er voor open staat en het helpt, als een placebo als t ware, dan is dat toch alleen maar fijn?

8 likes

Ik was al de hele tijd aan het bedenken hoe ik het goed kon verwoorden, maar ben het hier volledig mee eens.

Ik denk dat dit heel erg samen gaat, zonder je bewust te zijn van je privileges is het extreem lastig om empathie op te brengen voor iemand met minder privileges. Dan krijg je dingen als “maar als je gewoon hard werkt kun je toch hetzelfde bereiken als ieder ander?”, wat gewoon empirisch niet klopt. Zoals de kinderen in jouw voorbeeld hebben sommigen al een voorsprong puur door waar/wanneer/bij wie/in welke huid/in welk geslacht/etc. ze geboren zijn, waardoor simpelweg niet iedereen dezelfde kansen heeft/krijgt.

9 likes

Ik ben helemaal voor het voeren van discussies die terloops ontstaan, maar het is nu zo ver verwijderd van waar het begon…

Kunnen we een vertaling terugmaken naar Sanny of andere bloggers of gaan we verhuizen met z’n allen?

7 likes

Iedereen die nu nog het woord privilege gebruikt moet €1 aan mij overmaken zodat ik ook een villa in Loosdrecht kan kopen.

63 likes

Zeker! Er zijn genoeg mensen die dit niet kunnen zien omdat ze geen internet hebben of überhaupt niet kunnen lezen

1 like

Recent privilege-voorbeeld:

4 likes

Wil je dat ik mijn rekeningnummer dm of kan ik je een tikkie sturen?

6 likes

Ga met pensioen, René.

3 likes

Begin maar vast met visualiseren, de euro’s komen vast snel binnen :euro:

3 likes

Jezus ik dacht dat George weer iets op insta had geplaatst maar dat was een flinke tegenvaller.

Ik snap die hype rondom Alice trouwens totaal niet. Volgens mij is het best een aardige meid maar ik vind haar video’s zo irritant en niet grappig met al die stomme filters enzo.

7 likes

Oeh, zijn er al beelden te zien van het ‘boshuisje’?

1 like

Ik zou echt niet in een blokhut met grootheidswaanzin kunnen wonen. Dat hout is super arbeidsintensief, de donkerte in een bos en die insecten.

6 likes

Een blokhut met grootheidswaanzin? Je bedoelt vast iets anders maar ik zie het niet. :crazy_face:

4 likes

Ze zegt op insta dat ze een video voor dr YouTube kanaal gaat maken met een hometour.

ik zou niets liever willen

5 likes

Oh net even op d’r instagram stories gekeken. Had me er toch iets anders bij voorgesteld merk ik. Feit dat ze er ook directe buren heeft bijvoorbeeld, voelt meer vakantiepark als bos…
Maar als zij er maar gelukkig mee is :slight_smile:

1 like

Het is ook vakantiepark haha. Zou ik zelf ook nooit willen, een familielid van me woont op eeb park en heeft behoorlijk wat bemoeienis/geroddel/overlast/gedoe etc.