Het andere Youtubers / Bloggerstopic #12

@anon46421473 hehe! Waar de fuck bleef jij.

1 like

Niet iedereen zegt het hardop.

1 like

Jij en Shaaar vinden discussie alleen maar echt als iedereen het met jullie eens is.

5 likes

Als dat niet hardop gezegd wordt, hoe weet je dat dan. Is er een ik-voel-me-ongewenst-door-shaaarclubje? Vind dit namelijk een beetje flauw, roepen dat er mensen zijn die zich ongewenst voelen door een forummer, omdat ze duidelijke inhoudelijke berichten post, terwijl het giswerk is of die mensen er zijn

7 likes

Ik weet dat omdat ik soms berichtjes krijg van mensen die het met mij eens zijn. En het gaat niet om het: Kijk mij gelijk hebben, maar om het feit dat sommige mensen dus niet meer hardop durven te zeggen wat ze denken, omdat ze door sommige mensen op het forum meteen als slecht worden bezien.

Zoals er nu gelijk drie mensen op mij duiken omdat ik een andere visie heb, zo gebeurd dat wel vaker bij andere mensen. En niet iedereen kan daarmee omgaan. Ik vind het ook bijzonder kinderachtig dat er zo op mij gereageerd wordt. Ik postte net dat Shaaar en Dolfijnhond een discussie alleen meer echt vinden als iedereen het met hen eens is. En wie liked het: Dolfijnhond.

Zulke reacties vind ik echt not done en ik snap waarom niet iedereen hier wat zegt. Want als je het niet compleet eens bent met een bepaald groepje mensen, wordt je gelijk ‘gelyncht’ om het maar even in de vibe van deze discussie te houden.

10 likes
10 likes

Want ik heb niets meegemaakt, denk jij? Wat een onzin. En ja, onaardig en respectloos tegen @anon18050057 omdat ze haar traag van begrip noemt, enkel omdat zij een andere manier/mening/optie deelde. Dat vind ik niet okay.

3 likes

Ik snap sowieso niet waarom er argumenten voor nodig zijn om uit te leggen waarom iets racistisch is. Zolang het ervaren wordt door mensen als iets racistisch is het racistisch. Ik hoef daar geen argumenten voor. Ik kan niet in andermans huid kruipen en bepalen hoe zij iets opvatten.

Dit zeg ik niet per se tegen jou maar eerdere posts hier.

Edit: dit vind ik trouwens niet van ‘’’‘reverse racism’’’’ want witten zijn geen onderdrukte groep in deze wereld.

4 likes

Je haalt nu echt dingen door elkaar.

Ten eerste: Menselijke rassen bestaan niet.

Ten tweede: In je laatste paar zinnen heb je het over discriminatie, niet over racisme. Discriminatie houdt in dat mensen vooroordelen over elkaar hebben. Het is heel menselijk om vooroordelen te hebben, maar het is niet oke en daarom is het belangrijk dat we ons ervan bewust raken. Die vooroordelen kunnen overal en nergens mee te maken hebben en zijn deels ook heel persoonlijk. Discriminatie van mensen met een donkere huidskleur tegen mensen met een witte huidskleur kan dus ook bestaan.

Maar dat is dus geen racisme. Racisme is het wereldwijde systeem dat ontstaan is vanuit het idee dat de witte mens superieur is aan de rest van de mensen op aarde.

Ten derde: Niemand heeft Charlotte of een forummer een racist genoemd. Ik moet denken aan het filmpje (dat hier gisteren ook gepost is), waarin Christian Cooper door een interviewer gevraagd wordt of Amy Cooper een racist is. Hij zegt dat hij dat niet kan weten, maar dat hij wel weet dat ze iets racistisch gedaan heeft.

Maar het kutte van racisme (het systeem dus) is dat het juist in stand wordt gehouden door mensen die zelf niet expliciet racistisch zijn. Mensen die onwetend zijn, die geen zin hebben moeite te doen het probleem te begrijpen. Die zich die onwetendheid kunnen permitteren omdat ze geprivilegieerd zijn. Mensen die zonder schurkachtige bedoelingen of stellige overtuigingen toch heel racistische acties of uitingen doen. Mensen die het te ongemakkelijk vinden om echt kritisch naar zichzelf te kijken (want de kans is groot dat je dus gaat inzien dat jij al die tijd onbewust onderdeel van het probleem bent geweest) en daarom maar wegkijken.

Dát is waarom we nu zo fel aan het discussieren zijn, dát is waarom we massaal op Charlottes video hebben gereageerd.

48 likes

Ok tranquilo

Maar dit is precies wat jij ook doet. Ik zie jou vaak woorden van andere verdraaien en maar je punt proberen te bewijzen met allerlij argumenten die op een gegeven moment nergens meer op slaan. Om maar je gelijk te krijgen. En als het je niet lukt zijn andere mensen gemeen en ben jij niet gewenst en blabla

8 likes

Oké das helder. Overigens duiken mensen niet op je omdat je een andere visie hebt, maar vallen mensen over de manier waarop je dingen verwoordt. Je vergelijkt jouw verleden met die van Shaar, terwijl je dat sowieso niet kan vergelijken, het gaat nu over racisme en daar heeft Shaar helaas ervaring mee. Dat je dat op jezelf betrekt is al niet oké.

Daarnaast vraag ik me af wie nou het groepje hier is, ben ik nou zo’n noob dat ik dat niet zie? Ik zie mensen op je reageren die zich altijd hard maken tegen racisme dus ik snap dat zij reageren

Zeuren om het zeuren

1 like

Ik heb ‘rassen’ ook tussen haakjes gezet. En ik heb ook nergens gezegd dat iemand hier op het forum haar racist noemt, ik heb zelfs boven het verhaal gezet dat het een algemeen inzicht van mij is. Ik heb ook niet om de hele discussie gereageerd, maar wilde even bijspringen toen ik zag dat iemands intenties verkeerd werden geïnterpreteerd.

1 like

Sorry maar ik begrijp deze link niet. Deze discussie gaat direct over een situatie die zich voordeed bij een influencer. Die ook telkens weer genoemd wordt. Dan staat de discussie mijn inziens op een prima plek hier.

12 likes

Huh!? Waar haal jij vandaan dat ik mij vergelijk met iemand? Ik ken haar niet in het echt, ik ken haar verhaal niet. Ik zei alleen dat je er vanuit gaat dat ik niets heb meegemaakt en dus niets zou mogen zeggen. Dat vind ik krom, want blijkbaar mag Shaaar wel iets zeggen omdat je haar verhaal wel kent. Uit jouw woorden haal ik nu dat jij denkt dat ik nooit racisme heb ervaren. Wat een aannames en een vooroordelen zeg, jeetje.

En hoe ik dingen verwoord is geen manier om mijn mening, ervaring of aanwezigheid af te doen als: Was je maar niet op dit forum zoals net gezegd werd.

Als je zelf weet dat rassen niet bestaan moet je geen post schrijven waarin je het daar consequent over hebt.

Je zegt verder letterlijk dat er nu iemand als racist wordt weggezet.

2 likes

Laat deze discussie hier gevoerd worden. Er valt nog een hoop te leren en in dat topic zitten teveel gelijkgestemden. We zijn het allemaal constant enorm met elkaar eens, geen hol aan.

14 likes

Maar dat zei HvO ook niet, ze zei enkel dat ze respect had voor het verhaal van Shaar en jij ging eroverheen met ‘ik heb ook dingen meegemaakt’, terwijl dat niet echt relevant was voor de discussie. Je werd er namelijk helemaal niet van beschuldigd een luizenleventje te hebben

Er werd net letterlijk gezegd dat het jammer is dat ik op dit forum zit. Dat is wel vaker gezegd. Dus niet een argument wat ik aanhaal om mijn gelijk te krijgen. Ik hoef namelijk geen gelijk, maar ik wil wel zeggen wat ik denk en hoe ik sommige comments hier vindt. Dus dat doe ik ook gewoon.

1 like