Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Ik heb zelfs het vermoeden dat die vlog camera die kwijt was, in scène is gezet.

er zit ook een website bij, of was die er al?

Ik vind Shifra ook best veranderd ten opzichte van een paar jaar geleden. Haar houding is anders, vind haar ook wat arroganter overkomen. Laatst zei toch ook iemand dat ze onaardig reageerde op berichten? En dan ook nog elke keer een andere reden waarom er geen vlog is. Er verschijnen ook minder regelmatig artikelen op haar blog heb ik het idee.

Ik snap dat haar leven heel anders is nu ze moeder is en dat ze veel klussen, maar dit is wel heel rommelig.

Als ik een druk weekend heb gehad met veel mensen over de vloer moet ik maandag gewoon weer aan het werk. Zou ze beseffen hoe luxe het is dat ze gewoon een ‘slowdagje’ kan houden?
En op haar blog verschijnt zelden meer iets.

Precies! En als het nou één keer in de zoveel tijd voor zou komen, maar dit is gewoon niet meer oké.

Boeiend, als ze het financieel allemaal kan waarom dan niet? Alleen door zo rommelig te zijn zal ze misschien veel volgers verliezen dus verstandig is het niet.

Ja dit. Bloggers hebben geen contract met hun volgers. Ze hebben hooguit contracten met hun spon-verstrekkers maar dat is iets tussen hen. Het is toch super logisch dat bloggers er van genieten dat ze geen vaste baan met vaste tijden hebben en dat ze veel vrijheid hebben? Ze zijn hun volgers niets verschuldigd. Als volgers ontevreden worden kunnen ze namelijk gewoon stoppen hen te volgen.

Neeuh want het zijn nu Tien van Wil van Tienenwil en Wil van Tien van Tienenwil.

Wilentien hè? Wil moet wel voorop :crazy_face::wink:

Dat is absoluut waar. Ben gewoon een zure kantoortrut natuurlijk die ook wel geld zou willen verdienen met zo weinig werk. Denk dat het scheelt dat ze vooral heel veel heel jonge volgers hebben, die zijn niet zo kritisch.

Neejoh echt :sweat_smile::laughing: Oh haha lekker suf van mij

Dit gevoel deel ik. Ik merk ook dat ik haar echt steeds minder vind in de vlogs, met d’r ‘werk’, dan denk ik: nee jij bent gewoon een huismoeder (niks mis met die keuze overigens) die soms vlogs maakt. Geen probleem hoor, maar doe niet zo interessant.

Ik vind dit wel een hele simplistische weergave. Influencers hebben contracten met spon-verstrekkers omdat ze volgers hebben. ze bestaan bij de gratie van de volgers en juist daarom verdienen die volgers eerlijke informatie (over bijvoorbeeld reclame, maar ook over wat er wordt aangeboden, hoe vaak en waarom). Ook omdat een groot deel van de volgers te naïef is om te beseffen dat ze naar een menselijke reclamezuil kijken.

Ik reageerde op een grote influencer (beetje a la Noor, en toch kan ik haar nog wel hebben) op een foto waarin ze midden in een bloemenveld poseert (en dus ook op bloemen zit).

Dus ik commente of ze op de hoogte was van de campagne van de boeren waarbij ze aandacht vragen om niet zomaar de velden in te lopen voor een foto. Ik zei het echt aardig, en ook dat zo’n foto als de hare dit soort acties juist promoot.

Kreeg ik echt een comment van een minion (maar wel een volwassen vrouw) ‘ehhh maybe you missed the comment that she had permission to do this!!!’

Zie ik later dat meer mensen hadden gereageerd, maar iets bozer en dat ze daarop reageert dat ze uitgenodigd was door de eigenaars.

Maar dat staat nergens vermeld en dan blijft mijn punt staan: zo promoot je alsnog om als toerist zo’n veld in te lopen, alsof het normaal is. Ik snap ook niet dat ze er niet gewoon bij zet dat ze uitgenodigd was of toestemming had, ik vind dat influencers daar ook een verantwoordelijkheid in hebben. Maar sowieso heb ik een hekel aan influencers die niet transparant zijn (en dan dus achteraf boos zijn op commenters omdat ze ‘niet het hele verhaal kennen!!’). Ja, dan moet je ook het hele verhaal delen!

Maar waarom zou een influencer uitgenodigd worden om in een bloemenveld te staan poseren? Daar heeft de boer toch geen enkel belang bij via dat publiek? Net of wij z’n bloembollen dan zullen afnemen. Nee. Denk dat áls hier al iets van waar is dat ze t dan zelf gevraagd heeft. Maar mn gevoel zegt dat ze dit gewoon zegt om het goed te praten en ze helemaal geen toestemming heeft (gevraagd). :see_no_evil:

Ben wel benieuwd om wie het dan gaat haha

Mijn god Annemerel is zoooo saai geworden, echt waarom kijk ik dit nog?

Ja haha het is twijfelachtig. Ik snap het belang er ook niet bij. Het is deze, Russische in Amsterdam.

Ik heb even verder gekeken op haar account maar ze was bij dit bedrijf en daar kan je een fotoshoot in bloemenvelden kopen. Dus ik denk dat haar verhaal wel klopt.

ik ben het hier eigenlijk niet mee eens, ik snap dat het iets genuanceerder ligt (dankbaarheid is weer een heel ander verhaal) maar ik ben nog steeds van mening dat bloggers/vloggers hun volgers niets verschuldigd zijn. Vloggers geven volgers iets (vermaak) en de volgers vinden dat fijn en kiezen er daarom voor hen te volgen. het is niet zo dat de volgers allemaal nobele mensen zijn die de vloggers volgen vanuit liefdadigheid. En over dat uploadschema: natuurlijk vinden volgers het vervelend als er minder geblogd/vlogd wordt, maar ze zijn vrij om te stoppen met volgen en zo lang ze dat niet doen dan vinden de volgers het blijkbaar niet erg genoeg.
Wat betreft eerlijkheid over spon ben ik het met je eens, daar moeten ze eerlijk over zijn omdat sommige mensen anders echt geloven dat die vloggers uit zichzelf zo enthousiast zijn.

Haha wat bizar dat daar een businessmodel van gemaakt is. Maar dan nog vind ik dat ze er een disclaimer bij had moeten zetten, dat zij dus naar een speciale boer is gegaan en dat zomaar een veld in lopen niet oké is. Want dat is nu echt niet duidelijk.