Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Ik ook, maar zij praat zo vervelend dat ik het niet aan kon

9 likes

Ik vind je bericht heel ideologisch en geschreven met de beste intenties maar ik vind het ook onhoudbaar.
Als het praten over elkaars lichaam taboe zou moeten zijn vind ik dat het bespreken van elkaars relatie, werkethos of mentale staat dat ook zou moeten zijn. En dat is nou net waar het op dit forum steeds over gaat.
Ja, we kunnen erg geforceerd dit soort onderwerpen vermijden en ja, dan wordt het hier wel erg rustig.
Ik ben de persoon die dit onderwerp aanzwengelde en ik vind dat ik er erg oordeelloos over geschreven heb. Er is iemand die wel even een oordeeltje liet doorschemeren en dat heeft ze later netjes rechtgezet.
Dat de borsten van Monica flink verandert zijn is een feit en dat dat vragen oproept is niet raar. Het forum lijkt mij een prima plek om dit te bespreken. En dan vind ik het nog een leuke bijkomstigheid dat men wat persoonlijke ervaringen deelt.

12 likes


Wowwwwww, ZWANGER naar een festival (?!?!). Wat sPeCiAaL.

99 likes

Heb het gevoel dat ze bij elk klein dingetje even wilt laten weten dat ze zwanger is. Ook in haar vlog van vandaag waar ze een etentje heeft bij haar vrienden:
“We gaan sowieso even proosten met m’n alcoholvrije wijn”
“Ik kan gewoon echt meeklinken, dat is wel echt leuk”
:roll_eyes:

38 likes

ik ga geen opstel maken maar ik wou ook even kwijt dat ik al die borstenpraat maar gek vind.

16 likes

Meende te herinneren dat er over een dergelijk onderwerp als deze discussie een apart topic was maar ik kom niet verder dan het bodypositivity topic

Ik bedoel meer dat in dit huidige klimaat, waar nu eenmaal meer een meer pc plaatsvindt, het ook gewoon besproken moet kunnen worden zonder dat daar ook weer een oordeel over wordt geveld (het is slecht om in een gezond lijf te snijden oid). Er zijn genoeg mensen die wel iets laten doen, zonder er eerlijk over durven te zijn uit angst veroordeeld te worden.
Pro of con pc, vindt ik dat dat taboe best doorbroken mag worden ook.

Wat jij in deze post zegt; “speculeren of iemands lichaam is niet ok”, is iets anders dan “speculeren of iemand pc heeft gehad is niet ok”. Ik snap je punt overigens wel hoor en ik weet zelf ook niet waarom Monica’s borsten me interesseren hahaha. Ik kan ook meteen toegeven dat ik kijk (en beoordeel?) naar andere vrouwenlichamen omdat ik zo onzeker ben over dat van mezelf. Al geldt dat vast ook niet voor iedereen die er hier een mening iver heeft.

2 likes

Nee maar wel die discussie over “body neutraliteit”

(het blijft maar doorgaan)

1 like

Ik krijg steeds dit soort video’s aanbevolen, zal wel clickbait zijn maar is dit het nieuwe “I SPEND 1000 DOLLARS AT THIS STORE”. Benieuwd wanneer Nederlandse YT’ers het gaan oppakken en pronken met hoeveel ze uitgeven en hoe shocked ze daar dan over zijn.

Volgens mij wordt het echt zo’n moeke als het kindje er is, die over niks anders meer kan praten.

22 likes

Dit topic gaat echt niet dood als we iemands lichaam niet bespreken. We bespreken immers genoeg lichamen bewust niet. En ik vind op zich dat iemands mentale staat of relatie hier eigenlijk ook niet besproken hoeft te worden tot iemand er zelf over begint. Vind de speculatie over Serena en George net zo goed naar, aangezien ze er (als er al iets is) blijkbaar bewust niet over naar buiten treden.

Er is nog genoeg dat influencers wél de wereld in slingeren. En het lijkt me prima om dat wel te bespreken. Net zoals dat werkethos prima besproken kan worden, we zijn immers de doelgroep van hun werk.

En het is mijn mening, die hoeft dit topic dus ook echt niet te volgen, maar ik vind het wel een belangrijk iets om over na te denken. Hoe ver wil je gaan met het bespreken van dingen en wat is de impact daarvan op de vlogger.

@oliverqueen deze discussie hoeft imo niet naar bodyneutraliteit. Dat is immers niet waar het over gaat. Het gaat over of het normaal is om hier met zijn allen over iemand borsten te praten.

4 likes

Nog wat tips voor clickbaity titels.

Zwanger en

je handen wassen na het plassen (OMG I did it).
Buiten adem tijdens een vermoeide wandeling (van de bank naar de keuken en WEER teug)
LIVING ON THE EDGE (door rood rijden met de fiets op een zondagochtend in Roelofarendsveen)

35 likes

Dan zouden we dus ook niet meer mogen benoemen dat Mascha mooie benen heeft, dat Serena zo’n mooie vrouw is en dat Debbie er goed uitziet, wat ook vaak genoeg gezegd wordt en waar niemand over valt. Ik vind dat persoonlijk erg ver gaan.

7 likes

Is het te vroeg om haar te verplaatsen naar het moederYouTube-topic? Of hoe het ook heet :grimacing:

3 likes

Geen idee wat de definitie is. Of de baby er al moet zijn of niet. :wink:

1 like

Wat zou dat heerlijk zijn! Als we dat voortaan ook niet meer hoeven te benoemen. Net zoals we in het what are you really wearing today topic elkaars outfit complimenteren en niet elkaars lichaam.

Maar ja, ik gooi deze topics ook het liefste dicht als het aan mij lag. Met die eindeloze, in mijn ogen, ongepaste speculaties over o.a. operaties, zwangerschappen en mentale staat van iemand.

8 likes

Ik volg Sanne Vogel op insta en die heeft het net als Sarah sinds bekendmaking zwangerschap alléén maar daarover. Maakt niet uit waarover het gaat, alles linkt aan de zwangerschap. Al is het maar een opmerking van: ‘ik kan zelf niet, want zwanger’ etc. Ik snap dat men hun geluk niet op kan, maar merk dat ik dat echt bloedirritant begin te vinden. Zwanger dit, zwanger dat. Hele identiteit is nu zwanger zijn. Daarover zeuren voelt een beetje als raining on their parade, want laat ze lekker maar toch… :woman_shrugging:t5:

9 likes

Haha dit klinkt echt goed.

Blijkbaar ziet ze zichzelf gezien de titel als een moedervlogger/zwangervlogger dus het lijkt me dat ze al kan verhuizen naar het andere topic

2 likes

Akkoord :sweat_smile: