Het anticonceptietopic

Ja

1 like

Ik ben ook gesteriliseerd, operatie viel me 100 % mee, om 8 uur melden en om half 3 mocht ik al naar huis, een dag napijn gehad, verder niks. Dit was nu 12 jaar geleden en al die jaren hebben we erop los gesekst en ik ben nooit meer zwanger geworden
Dus ik vind het wel een betrouwbare methode

1 like

Mijn huisarts raadt mij een spiraaltje aan, maar ik zie een beetje op tegen de plaatsing en ben ook wel benieuwd hoe het verder voelt. Is er iemand die die ervaringen wil delen?

1 like

Ik heb een paar maanden geleden een kyleena laten plaatsen en het is mij zo erg meegevallen. Ik heb hem bij een gynaecoloog laten plaatsen, bij mij werd er eerst een inwendige echo gedaan maar daar voelde ik eigenlijk niks van. Tijdens het plaatsen deed het een beetje pijn maar het was eigenlijk zo voorbij. De rest van de dag heb ik een beetje krampen gehad die hetzelfde voelde alsof ik ongesteld was. Daarna heb ik geen pijn meer gehad en ook geen bloedverlies meer gehad. Na zes weken heb ik nog een controle echo gehad om te kijken of die nog steeds goed zat.

1 like

Tsja aangenaam is het niet maar vond het ook erg meevallen, even een scherpe steek wel in je baarmoeder maar dat is zo kort dat het prima is. Een beetje vergelijkbaar met een piercing laten zetten vind ik, hevig maar heel kort en daardoor goed te verdragen. Ook 1 dag een beetje krampen maar that’s it, en daarna 5 jaar geen omkijken meer naar, ik was er wel blij mee hoor.

1 like

Is een heel topic over ook!

1 like

Ik heb sinds vorige week maandag een doorbraakbloeding. Normaal gaat dat snel over, maar nu niet. Deze week toch maar stopweek ingelast, maar het wordt niet meer of minder. Wilde eigenlijk over 2 dagen weer beginnen met slikken (stopweek van 4 dagen). Vraag me af of ik nog meer ongesteld word, of hoe lang dit aanhoudt. Iemand ervaring met zo lange doorbraakbloeding?

Hey, sorry erg late reactie. Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen en wat je hebt gedaan. Ik heb zelf ook wel eens heftige doorbraakbloedingen gehad en ben daarom overgestapt op een sterkere pil en heb er nu geen last meer van!

Iemand ervaring met de prikpil? Lijkt me ideaal maar ben huiverig voor de hormoonbom die je lichaam laat spuiten.

Ik was er altijd erg tevreden over, wou hem ook graag weer gebruiken maar op de één of andere manier werd ik de laatste keer (toen ik hem had laten zetten na een jaar ofzo) echt gruwelijk ongesteld en dacht de dokter dat hij niet meer werkt bij mij. :cry: Maar zoals ik al zei ik heb op dat na verder alleen maar goede ervaringen ermee, heb hem paar jaar gebruikt in verleden.

(Ik overweeg ook om hem misschien nog een keer te laten zetten in de hoop dat het dan toch anders is haha want ik vind het maar een vaag verhaal hoor van de dokter want heb hem zolang gebruikt zonder problemen.)

1 like

@Nestley_Toulhouse heb deze optie met mijn huisarts en endometriose arts besproken en zijn allebei geen fan. Denk ook dat dit komt doordat ik persoonlijk zelf heel slecht op hormonen ga. Veel pillen geprobeerd en bij alles krijg ik heftige bijwerkingen. De reden dat zij hem afraadde was vooral dat als het niet bevalt je er wel 3 maand aan vast zit wat zuur kan zijn. Ook waren ze heel specifiek dat je er best wel wat van kan aankomen & dat zag ik zelf persoonlijk niet zitten. Ik heb 1 vriendin gehad die het deed en die zweerde erbij. Het lijkt me wel fijn dat je gewoon maar 1x per 3 mnd eraan hoeft te denken.

Heeft hier iemand ervaring met de NUVA ring? Ik heb hem geadviseerd gekregen via mijn endometriose arts na heel wat pillen versleten te hebben maar merk dat ik een beetje bang ben. Ik vind een tampon eruit halen al niet fijn en zie ik tegenop. Ik merk dat ik die ring er straks uit moeten halen een eng idee vind. Ook ben ik bang dat ik hem niet goed plaats ofzo & hier liever voorlopig nog even geen babies. Weet iemand of de nuva ring handig in gebruik is? Anders ga ik toch de martelgang met de pil weer aan.

1 like

Een vriendin van mij gebruikt die ring al jaren en zij vind het heel fijn, ook dat je hem er tijdens de seks gewoon even uit kan halen. Ik moet er zelf niet aan denken, maar zij wil nooit meer anders

Moet dat eruit tijdens seks? Dan haak ik al af😂 wat onsexy om dat even te moeten doen

Dat kan!

Heel late reactie, want wilde het nog even aankijken! Uiteindelijk wel over gegaan na een korte stopweek, maar nu een week later is het weer zover. Misschien inderdaad toch maar voor een sterkere pil gaan ook!

1 like

Hij hoeft er tijdens de seks niet uit hoor, kan gewoon blijven zitten. En er uit halen is echt heel simpel je haakt je vinger er achter en ‘trekt’ hem er zo uit. Tampons kunnen bij mij nog wel eens zeer doen maar die ring deed bij mij geen pijn.

1 like

Ik neem deze strip nu voor het slapen in (23:30) ipv normaal 19:00/20:00. Ik merk dat ik elke nacht wel wakker word van de misselijkheid. Zou dat simpelweg door de pil komen? Hebben meer mensen hier last van?

ja volgens mij kan dat wel! Heb het zelf nog nooit gehad, maar heb dit wel eens van een vriendin gehoord.

@JustinBieber ring is echt suuuupermakkelijk inbrengen en uithalen, is niks vergeleken met een tampon. Hij is eigenlijk ook veel kleiner dan een tampon (de ring zelf is heel dun, in mijn herinnering ongeveer even dik als 't plastic stuk van een wattenstaafje?) en vrij flexibel dus je vouwt m gewoon dubbel om in te brengen. Ik haalde hem er zelf nooit uit tijdens de seks, had er dan ook geen last van. Hoorde wel eens van sekspartners dat ze 'm voelde zitten, maar ook nauwelijks en niet echt op een storende manier ofzo.

2 likes

Ja dat kan! Als ik het me goed herinner (is voor mij wel aantal jaar geleden) werkt het in dat opzicht gewoon als een normale pil. Ik deed dacht ik eens in de drie maanden een stopweek? Was er ook echt wel heel tevreden over een tijd, qua gebruiksvriendelijkheid enzo, alleen de combinatie van hormonen was het toch niet voor mij.

Ik zit aan de pil (mic30) en De laatste jaren verlies ik steeds minder bloed. En ik had woensdag weer ongesteld moeten worden, maar ik vrees dat deze keer helemaal uitblijft. Weinig bloed verliezen zijn kan ik accepteren, maar helemaal niets vond ik toch minder chill. Het liefst ga ik maar een test doen denk ik, maar het kan gewoon bijna niet zo zijn. Zonde van de test haha.