Lijkt me een vraag voor je huisarts. En dan ook je zorgen bespreken.
Ik voel me echt zo kapot dom. Maar ik slik al een tijdje de pil door en nu vanochtend was ik ineens ongesteld. Ik heb dus een doorbraakbloeding. Maar sorry, deze pijn herken ik gewoon niet? Enfin… ik ga nu een stopweek inlassen en mijn huisarts zij als ik daarna nog last heb ze mij meteen door zal verwijzen naar de gyn.
Hopelijk is dit de oplossing en is het snel weg!
Ja, goeie. Des te meer omdat er vanochtend weer bloed in de luier zat
Ik heb diclofenac van de huisarts gekregen en moet dit samen met pcm slikken. Zit een beetje te stoeien met de tijden van inname. Had op google gezocht naar een schema maar die geeft weinig info behalve om de hoeveel uur. Is er iemand hier met een mooi tijdsschema van inname ?
deze is eerder gepost!
Lucovitaal kauwtabletten. Die zijn ook lekker.
Als ik de pil doorslik heb ik daarna ook veel meer buikpijn bij een ongesteldheid!
Ze moeten allemaal op de verpakking zetten hoeveel milligram per ingredient erin zet, dus hoeveel vulstoffen erbij zitten is irrelevant. Dat bepaalde varianten beter zijn dan andere is wat mensen die veel geld verdienen met het verkopen van vitaminen je graag willen laten geloven.
Er is veel geschreven over de zin en onzin van vitamine B12 suppletie, maar de NHG-standaard (huisartsenrichtlijn) adviseert dat áls je al wil suppleren, je 1000microgram vitB12 per dag moet nemen. Dus het belangrijkst is te checken of dat er minimaal inzit, verder zou ik gewoon de goedkoopste kiezen.
Zelfde voor vitamine D: 10 microgram/400IE per dag is de aanbevolen hoeveelheid (bij ouderen 20microgram), er is geen enkele reden dit in een fancy pil of gummyvorm of wat dan ook te nemen. Dus gewoon de goedkoopste die je bij de drogist kunt vinden.
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik had gelezen dat bij B12 bepaalde soorten minder goed opgenomen kunnen worden, vandaar ook mijn vraag. De enige reden dat ik wil bij slikken is het advies van de huisarts n.a.v. bloedonderzoek. Heb buiten vitamine c nog nooit een vitaminepil geslikt😅
Er zijn ook zoveel varianten, heel logisch dat je door de bomen het bos niet meer ziet hoor. Het is een booming business
Ik heb destijds (is alweer jaren geleden dus het kan sindsdien veranderd zijn) B12 supplementen met de vorm methylcobalamine genomen. Eerst die van Now (geheugen versie) en daarna die van Body & Fit (die zijn wat betaalbaarder). Was daar tevreden over en het heeft bij mij geholpen om weer op goede waardes te komen. Vulmiddelen heb ik eigenlijk niet zo op gelet. Verder kan ik aanraden om voor zuigtabletten te kiezen. B12 wordt namelijk bij sommige mensen niet goed opgenomen via de darmen. Via je mond (ik geloof zelfs onder je tong maar kan dat mis hebben) wordt het sowieso goed opgenomen. Ik hoop dat dit iets helpt…
Betreft vitamine D, dit is een vetoplosbare vitamine. Dus die kan je geloof ik het beste bij een maaltijd innemen om de opname te bevorderen.
Heeft iemand een tip om de holtes leeg te krijgen?
Mijn neus is helemaal open ik krijg gewoon alle lucht, maar er zit nog veel vast slijm in mijn holtes achter de wangen en geeft zo’n mega drukkend gevoel.
Als ik mijn neus zo vies met geluid ophaal achterin (strottenhoofd)voel ik veel taai slijm zitten wat ik niet krijg weggeslikt. (Sorry tmi)
Ben begonnen met neusspray, normaal merk ik dat dat in mijn keel weer wegloopt en nu verdwijnt het als het ware? Er zit dus ergens een prop in de weg lijkt wel.
Spoelen met een netipot
Ik krijg veel meer vastzittend slijm weg als ik m’n wang iets omhoog trek terwijl m’n vingers op m’n oogkas bot zitten. Ik trek het dan zeg maar richting het stuk waar je blush zou eindigen. . Dan trek je de holtes meer open waardoor je het beter weg kunt halen.
Het klinkt nu heel vaag maar misschien het proberen waard.
Ja dat werkt niet bij mij? Net geprobeerd en in voel het overal lopen zoals achter mijn oog etc. Mega naar gevoel. Alsof ik het half mijn hersenen in giet. Maar het loopt niet mijn andere neusgat uit? (Bij een normale verkoudheid wel)
Doet me denken aan dat je je als kind in het zwembad verslikte en water overal binnen kreeg dat gevoel.
(Lees nu: vertopte sinussen kunnen de doorstroming belemmeren)
Zoutoplossing neusspray paar keer per dag? Zout lost het slijm meestal een beetje op of maakt t vloeibaarder in ieder geval.
Ik kreeg laatst als tip om deze te gebruiken en het kan toeval zijn maar was er toen echt met een paar dagen vanaf: A.Vogel Bijholteontsteking neusspray | 50 mg | A.Vogel
Heb je ook eerst je neus gesnoten? Dat helpt bij mij al vaak dat het dan wat beter doorloopt. En soms moet je het even een paar sec geven voordat het gaat doorlopen